TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod JohnyS » 22 led 2018, 19:26

froxic píše:
TeeJay píše:Tady je třeba rozlišovat neodprouženou "nepohyblivou" a "pohyblivou" hmotnost.

Váha brzd může hrát roli snad jen na nerovnostech, pokud ten rozdíl váhy není obrovský. Velké brzdy mám a z ruky bych je nedal :)

Jako větší váhu třmenů bych neřešil, nicméně ty kotouče už těžší o něco budou a klidně to může udělat i jedno kilo (rotující hmoty). Proto jsem to psal a čistě ze zvědavosti by mě to zajímalo, kolik procent / promile to může udělat rozdíl při akceleraci. Každopádně je blbost přecházet z velkých na malé jenom proto a stejně tak není třeba dávat větší brzdy, když kvalitní sportovní desky odvedou podobnou práci.


a rovnou si k těm těžším kotoučům můžeš taky připočítat to co to dělá v zatáčce, jedna věc je rotující neodpružená hmota a druhá je neodpružená hmota při kmitání náprav. Já asi zatím jedu plíseň a ty menší seriové jsem ještě nedohnal k tomu aby mi tak brutálně zvadli, abych to zkoumal :D
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 404
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 22 led 2018, 19:28

froxic píše:Jako větší váhu třmenů bych neřešil, nicméně ty kotouče už těžší o něco budou a klidně to může udělat i jedno kilo (rotující hmoty). Proto jsem to psal a čistě ze zvědavosti by mě to zajímalo, kolik procent / promile to může udělat rozdíl při akceleraci. Každopádně je blbost přecházet z velkých na malé jenom proto a stejně tak není třeba dávat větší brzdy, když kvalitní sportovní desky odvedou podobnou práci.

On ten kotouč je dost blízko středu kola narozdíl od pneumatiky, proto si myslím, že to je zanedbatelný. Spočítané to ale nemám. Jinak souhlas :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod vhml » 22 led 2018, 21:24

TeeJay píše:Váha kol má vliv i na samotnou akceleraci, protože roztočit větší masu jde hůř. Na stejném principu jsou lehčí setrvačníky, roztočit motor do otáček, kterému (na neutrál) brání jen setrvačnost setrvačníku, která úzce souvisí s jeho hmotnosti (těleso setrvává v klidu nebo pohybu rovnoměrném přímočarém...).



To bych si dovolil rozporovat. Hmotnost setrvačníku nemá na jeho moment setrvačnost moc vliv. Naopak velmi záleží na rozložení hmotnosti v průřezu, tzv. poloměr setrvačnosti. Příklad na odlehčených řemenicích - točí se to na té samé klice, ale vzhledem k jinému průměru má vliv na moment setrvačnost cca desetinový oproti setrvačníku. Tj ubrat kilo na setrváku má stejný vliv jako ubrat 10 kilo na řemenicích. Proto se vždycky tak směju tunerům s hliníkovejma navrtanejma řemenicema.

Mnohem vetsim pruserem je hmotnost pístu. Zatimco setrvak dela kontinuální rotacni pohyb, tak pisty ( a částečně ojnice) delaji pohyb přímočarý vratny. Pri 6000otackach se musi ten pist 12000x zastavit, zmenit svůj smer pohybu a opet zrychlit aby se mohl po par milisekundach opet s plnou paradou zastavit a otocit.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 22 led 2018, 21:32

vhml píše:To bych si dovolil rozporovat. Hmotnost setrvačníku nemá na jeho moment setrvačnost moc vliv. Naopak velmi záleží na rozložení hmotnosti v průřezu, tzv. poloměr setrvačnosti. Příklad na odlehčených řemenicích - točí se to na té samé klice, ale vzhledem k jinému průměru má vliv na moment setrvačnost cca desetinový oproti setrvačníku. Tj ubrat kilo na setrváku má stejný vliv jako ubrat 10 kilo na řemenicích. Proto se vždycky tak směju tunerům s hliníkovejma navrtanejma řemenicema.

Jo, to dává smysl a vysvětluje to, proč setrvačník s poloviční hmotností má efekt násobně rychlejších reakcí a ne jen 2x, přestože jsem nic neměřil.
Díky za doplnění, vševěd nejsem ani zdaleka a furt zjišťuju nové skutečnosti :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 18 bře 2018, 21:08

Pár měsíců ticho po pěšině, jen jsme Mazdou jezdili na hory a na psaní románů na fórum nebyl čas. A v zimě se mi do garáže stejně nechce.

O minulém víkendu jsem letos poprvé umyl auto. Paráda, říkal jsem si. Je to přesně týden od umytí a už má boky zase bílé...
Obrázek
Obrázek

Nosič na snowboardy jsem se chystal sundat, ale zatím zůstal.

Bylo fakt pěkně, tak jsem to nevydržel a přezul na nové letňáky - koupil jsem v Enkei z Phoenixe. 16" jsem dal definitivní sbohem pár týdnů zpět. Na předních kolech nových Enkei jsou téměř nejeté Barum Bravuris 3, na zadních kolech dvě různé čínské gumy, sice ve stejném rozměru, ale úplně rozdílně veliké do všech směrů :D no, jel jsem to projet kilometr za vesnici a skoro jsem se bál o život svůj i Torsenu, co ten zadek dělal. Tak jsem usoudil, že to chce nové obutí, samozřejmě 195/50 R15 :) prozatím jsem na předku letňáky nechal, na zadek jsem dál zpět zimáky.
Obrázek

Chtěl jsem zkusit kouzlo semislicků, byť to nezní jako typická volba obutí na daily driver. Volba padla na Yokohama Advan AD08R. Ale řada eshopů má Toyo R1R o pětistovku levněji než Advany, to dělá 2000 Kč na celé sadě. Uznal jsem, že musí zvítězit rozum a objednalj jsem R1R. Není to ale tak dávno, co řada lidí objednávala R1R asi za 1100/kus a pak jim přišla Toya T1R, nejvíce zbožňovaná guma v zahraničí a přitom úplně na prd. Proto jsem do poznámky k objednávce napsal, aby zkontrolovali, zda jde skutečně o R1R a ne T1R. Druhý den mi zrušili objednávku s tím, že jde o Toya T1R, která nechci a která jsem si neobjednal:
Obrázek

Ok, tady jsem nepochodil, ale aspoň to bylo rychle vyřízené. Našel jsem jiný eshop s taktéž dobrou cenou za R1R, asi 1600/kus a doprava zdarma. Chtěl jsem to vyřídit ještě rychleji, tak jsem pro jistotu zvednul telefon, ještě než jsem vytvořil objednávku. Pán na telefonu se hrozně divil, na co se ptám, jak by mi jako měla přijít jiná guma než je na eshopu uvedená. Ok, trpělivě jsem vysvětlil, že se to prostě stává a mám zkušenost z jiného eshopu a nejsem sám, ale pán mě ubezpečil, že co je na eshopu, to platí. Udělal jsem objednávku, opět jsem radši připsal kouzelnou žádost o potvrzení, že nejde o T1R, do poznámky, a ještě ten den mi objednávku zrušili:
Obrázek

Pochopil jsem, že tudy cesta nevede, že ve všech eshopech, kde mají R1R podezřele levné (do 2000 Kč/kus), to budou všude T1R.

Hmm, osud to tak asi chce, abych si nekoupil R1R, ale AD08R, které jsem chtěl původně, byť jsou dražší. Na těch není co splést, našel jsem nejlevnější eshop, kde je uváděli jako skladem, objednal a druhý den mi přišel mail, že mi objednávku zrušili, že skladem nejsou:
Obrázek


V tu chvíli mi bylo jasné, že se v sobotu do Mýta nepodívám. A pálit na okruhu zimáky, to tam radši ani nepojedu.
Nic, trpělivost růže přináší, našel jsem druhý nejlevnější eshop (79xx Kč s dopravou) a opět objednal AD08R. Hurá, sláva, ještě ten den mi místo storna objednávka přišel email o předání pneu DPD a další den byly doma.
Dvě mají DOT 4417 a dvě 4517, čtyři měsíce staré gumy a ještě levně, tak bych si to představoval :) jen jsem je potřeboval odvést... ještě, že jsem nesundal nosič, jinak bych je vázal na rollbar, stejně jsem jel bez střechy :D nosič se prohnul, musel jsem zrychlovat, brzdit i zatáčet pomalu, ale celých 25 km jsem s nimi dojel bez ztráty kytičky nebo pneumatiky i bez poškození kufru i nosiče.
Obrázek

Dlouho se chci pustit do repasování náprav, tak jsem si pro ně konečně dojel. Před státnicema to stejně nebude, ale trošku pískování, barvy, nalisovat pár desítek silentbloků a čepů bych zvládnout mohl a nápravy budou jako nové.
Obrázek

Ještě v ten samý den jsme rozšířili rodinnou flotilu o 4. auto (3. černé), O3 1.2 TSI. Brácha stejně předjíždí jen traktory, takže výkon stačí a jinak je to auto celkem pěkné. Jen nesmíte trpět VW AG fóbií.
Obrázek

No počasí se mezitím trošku zbláznilo, takže trackday jsem definitivně odpískal, s přezutím ještě vyčkávám, ale aby auto na nových pneu fungovalo lépe, konečně jsem vyměnil Sportive pružiny za sotva jeté originál MazdaSpeed až z daleké slunné Kalifornie :D
Obrázek
Obrázek

Už od oka je vidět, že jsou o něco silnější. Pár čísel (předek/zadek):
Standardní pružiny mají spring rates 162/118 lbs/in (tzn. 2,89/2,1 kg/mm).
Sportive pružiny, které jsem měl do teď, mají 168/130 lbs/in (3/2,32 kg/mm) = o 3.7/10,2% tvrdší než standardní.
Červené MazdaSpeed mají spring rates 215/158 (3,84/2,82 kg/mm) = o 32.7/33.9% tvrdší než standardní nebo 28/21.5% tvrdší než sportive pružiny.

Takže předek mám o třetinu tvrdší, zadek o pětinu tvrdší. A chová se to parádně, až bych řekl, že to tlumí lépe než předtím, přestože jsou ty pružiny tvrdší. A jako bonus se auto zase méně naklání v zatáčkách. Až nechápu, proč Mazda nedávala tyhle pružiny na všechny Bilsteiny z výroby, o komfort určitě nešlo :)

--
A abych nezapomněl, když jsem přezouval, Karel s jeho limitkovým 2.0 NCčkem jel kolem a tak jsem neváhal a poprvé v životě se NCčkem svezl jak u spolujezdce, tak za volantem. :) paráda.
Ale to nikomu nic neřekne, co. Takže pár postřehů
  • Na živo a zvlášť z blízka vypadá mnohem lépe než na fotkách, víc vynikne, jak je široké, rozkročené. Až musím přehodnotit to, že se mi nelíbí. :D líbí. Ale NCfl víc díky jinému nárazníku.
  • Na Bilsteinech se naklání méně než NBfl na Bilsteinech. Buď je to tou šířkou, stabíky nebo je prostě nalazené více do tvrda.
  • Působí, že jede o něco rychleji než NBfl 1.8. Rozhodně více "nenuceně", reálně to asi nebude takové drama. Kdyby byl sprint proti NBfl 1.8 s 6q a 4.1, jako vítěze bych předem tipnul spíš to NBfl. V sérii ale rozhodně NC 2.0.
  • Sedí se tam lépe a níž než v NBfl, alepoň jsem měl takový pocit.
  • Je to kočár. Pořád MX-5, pořád pěkný auto, ale je civilnější - jednak pohodlnější a jednak tišší, jak výfuk, tak aerodynamický hluk. Nevím, do jaké míry za to může to, že jsem zvyklej na hlučnost mého výfuku na NBfl (sport kat + nerez střed + nerez konec), ale NC je v porovnání s tím úplně tiché auto a to má Karel koncák od Friedrich. Asi ty homologované výfuky musí být tišší :)

Tak a už to je asi všechno. Příští novinky vidím nejdřív na červen. :lol:
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod KarolKo » 18 bře 2018, 21:33

No vidíš Tome, jedno svezení v NC a hned máš "správný" názor :)
KarolKo
 
Příspěvky: 180
Registrován: 28 lis 2014, 19:20

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Safa » 18 bře 2018, 22:18

KarolKo píše:No vidíš Tome, jedno svezení v NC a hned máš "správný" názor :)

Pěkně Karle, tomu říkám obracení na správnou víru... ;)
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1312
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 18 bře 2018, 23:06

Tím jsem nechtěl říct, že už jsem podal inzerát na prodej kočkolapky a zítra kupuju NC. :D jen to, že NC je vlastně docela fajn auto, navzdory obecnému mínění o NC jako ošklivém kačátku nezapadajícím do rodiny.
A Safo, 1.8 bez Bilsteinů by u mě neobstála :P ale to ani 1.6 NB, abych byl fér :)

Moje příští auto nebude ani NC, ani ND, ale spíš čtyř- až pěti- lidového a hlavně pětidvéřového ražení asi českoněmecké výroby. Ať už A4 Avant/A5 Sportback/A6 Avant nebo Octavia 3/Superb 3. Jen ne místo Mazdy, ale vedle ní, tu bych nepustil a prodat se nevyplatí. :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod m8rinek » 18 bře 2018, 23:20

Na to, že tomu dáváš celkem sodovku v létě v zimě tak nosníky vypadají stále k světu :).
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 18 bře 2018, 23:32

Ale to víš, že jsi je vyvařil dobře :) a kdyby po dvou zimách byly znovu na výměnu, tak by mě asi klepla pepka :D navíc mají v sobě půllitr vosku každej a z venku gumoasfalt a ošetření proběhlo dřív, než poznaly vodu, natož sůl, tak doufám, že dalších 10+ let budou vypadat stejně dobře :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků

cron