TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod vhml » 05 dub 2016, 19:29

Ještě mi pověz co ma stav siláčů společnýho s tím že to nejde seřídit? Akorát se nedostaneš do takových extrémních hodnot, ale někde na středu to musí jít srovnat ne?
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 06 dub 2016, 01:00

Tak v tomhle servisu u mýho auta řešili jen sbíhavost (nic jiného do geometrie ani nepočítají, moje zmínka o odklonech a záklonech bouřila vody), takže tam tě siláče podle mě neomezují v nastavení v podstatě vůbec.

Celá komplikace vznikla tím, že protože nastavením jedné strany se mírně (o desetinky) pohla druhá strana, začal PO seřízení geometrie mi páčidlem zkoumat vůle v siláčích a v řízení a kola zkoušel rukama od sebe odtlačovat a přitahovat a celé nastavení tím rozhodil. Pravda, kdyby byl podvozek novej, tak by něco takovýho s geometrií nehnulo, ale to prostě není případ auta se 14-letým podvozkem. A po tomhle geometrii už dál neřešil. Sjel jsem s rampy a volant byl pomalu o 45° doleva, abych jel rovně, to byla fakt pecka. :roll: Mnohem víc rozhozený, než po sundání a vrácení nápravy. Ale pak to doladil aspoň podle oka, tedy bez těch měřících nástrojů, a teď je volant pootočenej o cca 1-1,5 cm, nic, s čím bych nemohl jezdit, než podvozku dopřeju tolik potřebnou péči.
Každopádně z přístupu servisu vidím, že jejich cílem je (samozřejmě) business, business a nic než business, což není překvapivé, ale za jakou cenu? To je samý šup šup a když se na geometrii zdržím se svým autem všeho všudy hodinu kvůli lazení, abych ten volant měl fakt rovně, hned jsem já ten špatnej, co jim vlastně kazí business a štve techniky tím, že to chce mít pořádně.

Jinak na přesazování volantu kašlu, neuvědomil jsem si, že by to ovlivnilo dorazy. A samozřejmě to není místo, odkud problém pramení, takže by to bylo dost hloupý to řešit takhle.
Naposledy upravil TeeJay dne 19 srp 2016, 15:38, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod spooon » 06 dub 2016, 11:20

Tak koukám, že mám nakonec docela štěstí s naším servisem. Přijedu, dám hodnoty na papírku (vyslechnu si, že budou kola strašně do A a že s tím nepůjde jezdit :-D ) a technik sešteluje a ještě jsem u toho a můžu na něj koukat. A za 800,- mám co chci a i volant je rovně :)
spooon
 
Příspěvky: 533
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 30 dub 2016, 01:36

Pro samou školu a práci long time no update, ale dneska jsem se dokopal, abych nasadil nový ATE desky na předek. Na zadku už jsou od podzimu, tak konečně komplet :)
Obrázek

Stálo by za to třmeny očistit od povrchový rzi a nabarvit, ale to si nechám na dlouhé teplé letní večery... teď potřebuju brzdit a sotva poslední milimetřík masa na starých deskách by mě mohl brzy zklamat.

Každopádně Miatka dál slouží svému prvotnímu účelu a rozdává radost nejradši ve slunečných dnech po "hurá" výletech... :)
Obrázek
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 22 kvě 2016, 23:05

Jen pár fotek, dorazy dveří od vincent.miata :)
Obrázek

Naleštěná navoskovaná kočkolapka před Kodo party
Obrázek

Největší sraz MX-5 v historii Řehot :lol: od předu dozadu bkralik, TeeJay, Dejvid a Petr
Obrázek

Obrázek

Cesta do Pardubic na Kodo
Obrázek

A jedna přímo na pardubickém Kodo.
Obrázek

Díky všem, se kterými jsme jeli společně směr Pardubice, a Johnie_Walkerovi za odhalení jeho krásky :)
A taky za zjištění, že moje MX-5 je snad největší SUV na fóru, asi předchozí majitelka kupovala nová péra nebo nevím :D
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 13 čer 2016, 01:42

Malý upgrade pro lidstvo, velký upgrade pro mě - sportive Bilsteiny :) na první dobrou jsem bez stahováků na pružiny neuspěl, na podruhé díky pár chytrým radám ano (díky vhml, Dejvidovi a m8rinkovi) :)

Největší sraní bylo asi s přendáváním horního uložení z mých OEM na Bilsteiny, pořádně stlačit dlouhé sériové pružiny jde docela blbě, protože se kroutí (pružiny na tlumiči i stahováky na pružině), plus mají moje stahováky asi milion závitů, takže se utahují dvě hodiny. S trochou pečlivosti a trpělivosti to ale šlo :)
Obrázek

Na předku jsem narazil na drobnej zádrhel, dostat ven přední tlumič vyžaduje buď rozpojení čepu na těhlici nebo odpojení horního ramene od nápravnice, jinak se ven mírumilovně dostat nedá. Druhá možnost byla pro mě přijatelnější.
Obrázek
Obrázek

A takhle se na předku od sobotní noci vyjímá - jo, předkem jsem strávil celej sobotní večer, na zadek se mi už v půl jedný ráno nechtělo :D
Obrázek

V neděli večer jsem pak pokračoval zadkem, sice nebylo třeba odpojit rameno, ale zase bylo pro změnu nutné stáhnout pružinu na tlumiči ještě na autě, aby šel vůbec ven. Navíc přední se vyndává nejprve horním uložením ven, pak z dolního ramene, vzadu to jde mnohem líp přesně naopak a i tak dost blbě :D ale sláva, v neděli v 11 večer hotovo :)
Obrázek

Naschvál jsem ještě nekupoval žádný snížený pružiny, abych viděl, co mi přinesou samotný OEM Bilsteiny ze sportivky s malým nájezdem oproti OEM tlumičům na stejných OEM pružinách. Nevěřil bych, jak úžasnej, a to musím zdůraznit, jak úžasnej upgrade tohle je. O tolik lepší i na stejnejch pružinách, mnohem responsivnější na volant, mnohem míň se naklání do zatáček, při rozjezdu i prudkým brždění, fakt super, a za těch pár peněz, za který se dají sehnat. Kdo jezdí NB(fl) na sériových tlumičích, tak o hooodně přichází. A díky stejným pružinám je auto pořád úžasně pohodlný i na těch záplatovanejch cestách kolem nás.

Opticky je teď předek o trochu níž a zadek furt stejně vysoko. A jsem tak spokojenej, že ani netoužím po tvrdších / nižších pružinách, takže zatím zůstanu u série na Bilsteinech a až radost opadne, tak uvidím :D
A taky bych řekl, že je auto malinko přetáčivější - v Dolním Přímu, kdo to tam zná, jsem v zatáčce cestou nahoru s plným plynem na trojku šel lehce bokem, což se mi tam ani v lijáku nestalo.

Každopádně vřele doporučuju všem, Veet má jedny na prodej :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod vhml » 13 čer 2016, 07:08

Hele a proč jsi to rameno neodpojil i vzadu? :lol: Vyndává se horní šroub na těhlici.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Robo96 » 13 čer 2016, 07:53

ide to aj bez stahovakov, len to chce pozriet par instruktaznych videi na YT na pochopenie postupu, az sa nahodou rozhodnes menit pruziny, usetris si kopu casu a nervov s milion zavitovym stahovakom :D
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Tommy014 » 13 čer 2016, 14:35

Hele díky za update, hodně dlouho jsem si říkal jakej je rozdíl mezi normální mx5tkou a tou která ma bilsteiny, a furt mi přišlo divný, že lidi nadávají na standardní podvozek :-D...přitom mě to vždycky přišlo super na sportivce :D :D :D
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 13 čer 2016, 15:34

@vhml
Moc se mi nechtělo, protože jsem věděl, že to není nutný :D je fakt, že by to pak šlo o hooodně snáz :) příště to tak asi dopadne.

@Robo96
Chápu, že zadek jde vyndat bez stahováku, i sundat horní uložení, ale jak nasadit sériový péra na tlumiče bez stahováku, si nedovedu představit. Měl bys příklad? ;) Pár videí jsem samozřejmě zkouknul, a dělal jsem to v podstatě jako na Philovi.

@Tommy014
Já měl navíc vyteklej levej zadní tlumič, tak to mohlo mít taky dost vliv na pocit z Bilsteinů, ale i když jsem vyměnil jen předek a jel jsem se projet, tak to byla pocitová bomba i při blbým kličkování na rovince.

Jen ještě dva dotazy,
1) jak moc se má utahovat horní uložení? Udělal jsem to tak, aby to bylo +- tak, jak to bylo, žádný utahování na krev, aby se ty siláče v něm nesmáčkly napadrť :D
2) proč se má utahovat dolní šroub tlumiče až když je auto na zemi, ideálně po projížďce? Udělal jsem to tak, protože všude psali, že se tlumič jinak může zničit, ale ne jak k tomu dojde - šroub, co ho drží, stejně nemá skoro vůbec žádnou vůli v silentbloku dolního uchycení tlumiče v rameni, tak to moc nechápu :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 120 návštevníků