Malý upgrade pro lidstvo, velký upgrade pro mě - sportive Bilsteiny
na první dobrou jsem bez stahováků na pružiny neuspěl, na podruhé díky pár chytrým radám ano (díky vhml, Dejvidovi a m8rinkovi)
Největší sraní bylo asi s přendáváním horního uložení z mých OEM na Bilsteiny, pořádně stlačit dlouhé sériové pružiny jde docela blbě, protože se kroutí (pružiny na tlumiči i stahováky na pružině), plus mají moje stahováky asi milion závitů, takže se utahují dvě hodiny. S trochou pečlivosti a trpělivosti to ale šlo
Na předku jsem narazil na drobnej zádrhel, dostat ven přední tlumič vyžaduje buď rozpojení čepu na těhlici nebo odpojení horního ramene od nápravnice, jinak se ven mírumilovně dostat nedá. Druhá možnost byla pro mě přijatelnější.
A takhle se na předku od sobotní noci vyjímá - jo, předkem jsem strávil celej sobotní večer, na zadek se mi už v půl jedný ráno nechtělo
V neděli večer jsem pak pokračoval zadkem, sice nebylo třeba odpojit rameno, ale zase bylo pro změnu nutné stáhnout pružinu na tlumiči ještě na autě, aby šel vůbec ven. Navíc přední se vyndává nejprve horním uložením ven, pak z dolního ramene, vzadu to jde mnohem líp přesně naopak a i tak dost blbě
ale sláva, v neděli v 11 večer hotovo
Naschvál jsem ještě nekupoval žádný snížený pružiny, abych viděl, co mi přinesou samotný OEM Bilsteiny ze sportivky s malým nájezdem oproti OEM tlumičům na stejných OEM pružinách. Nevěřil bych, jak úžasnej, a to musím
zdůraznit, jak úžasnej upgrade tohle je. O tolik lepší i na stejnejch pružinách, mnohem responsivnější na volant, mnohem míň se naklání do zatáček, při rozjezdu i prudkým brždění, fakt super, a za těch pár peněz, za který se dají sehnat. Kdo jezdí NB(fl) na sériových tlumičích, tak o hooodně přichází. A díky stejným pružinám je auto pořád úžasně pohodlný i na těch záplatovanejch cestách kolem nás.
Opticky je teď předek o trochu níž a zadek furt stejně vysoko. A jsem tak spokojenej, že ani netoužím po tvrdších / nižších pružinách, takže zatím zůstanu u série na Bilsteinech a až radost opadne, tak uvidím
A taky bych řekl, že je auto malinko přetáčivější - v Dolním Přímu, kdo to tam zná, jsem v zatáčce cestou nahoru s plným plynem na trojku šel lehce bokem, což se mi tam ani v lijáku nestalo.
Každopádně vřele doporučuju všem, Veet má jedny na prodej