Skoro by jeden řekl, že se u kočkolapky nic neděje, ale děje! A ještě dít bude, viď m8
Sníh jsem si letos v podstatě jen užíval - RWD a samosvor je záruka srandy.
Taky jsem vyzkoušel peklo jménem open diff v E46 a sumo zápasníka E34, hrůza, hrůza.
Na horách se mi dokonce stalo, že k nám u auta při "tea time" přišli dva mladí zvědaví lidé, že by je hrozně zajímalo, jak jako jsme ty dva snowboardy, vázání, boty, páteřáky, termosky, oběd..., přivezli. Copak MX-5 vypadá jako tak malý autíčko?
No a protože sůl je svině, takhle jednou vystupuju z auta, lehce před tím pozlobím plyn - jentak - a lehce zaslechnu výfuk od prostředku auta. Za jízdy to slyšet nebylo, když auto stálo nastartované, tak taky ne, ale při lehkým ťuknutí do plynu ano - alespoň s otevřeným okýnkem
Aniž bych se koukal pod auto, věděl jsem, odkud vítr, teda spaliny, foukají, protože svár na tlumiči středový části se mi už loni moc nepozdával... tak jsem už tak přemýšlel, jestli levnej Bosal střed za litra nebo IL nerez za 5k... vyhrál Bosal
Den na to inzerát na sotva jetej IL střed, Bosal prohrál
tak jsem zahodil střechu, udělal si 70km výlet do Chrudimi za Honzou a jeho kamarádem... -6°C, topení bojovalo s průvanem v autě, ale obstálo i ve 130 km/h, takže za mě dobré! Prý jsem srdcař
tam jsem se při nákupu asi na dvě a půl hodiny zdržel nad šmoulovou sportivkou rozebranou do mrtě a v 11 večer vyrazil zpět.
Dneska jsme ho s přítelkou nahodili a paráda. Lambda mě překvapila, že je na 22mm klíč, to je snad největší šroub na celým autě
ale povolila taky. Trošku mě děsily recenze z mx5parts.co.uk, kde mnozí tvrdili, že je blbě tvarovanej, moc blízko diffu a o diff bouchá - nebouchá, když se správně napasuje (příruby nemají šrouby, ale jen otvory, ve kterých mají M12 šrouby lehkou vůli), jsou tam cca 2 cm místa.
V ruce je to narozdíl od OEM středu mohutnej kus železa, navíc s nerezovou úpravou. Na IL mají špatnej obrázek, kde je polovina nabarvená na černo - tak už ho dlouho nedělají.
Ale jak vypadá asi nikoho stejně moc nezajímá, zato zvuk ano. Já bych se ještě zmínil o jedné věci a sice pocit z výfuku - dost možná se mi to zdá, ale jakoby se auto pod plynem tak nedusilo, šlo o něco lépe do otáček, takže to třeba přidalo i nějakého kentaura k výkonu navíc. A dost možná taky ne, nemyslím si, že by bylo možné tak malou změnu pocítit.
Nevím, jaký by byl zvuk s OEM výfukem, s jednokoncovkovým Cobaltem ano. S autem jsem od nasazení nejel bez střechy, tak nemůžu zvuk posoudit tak, jak bych chtěl, ale dneska při 20km testu s hardtopem můžu říct, že u stojícího nastartovaného auta je zvuk lehce hrubší - žádná velká změna. Za jízdy pak zvuk dostal trochu chraplák, ale opět nic drastického. Takže auto je pod plynem takové burácivější, sportovnější - zní lépe, změna je to ale méně výrazná než výměna koncového tlumiče za Cobalt. Ještě uvidíme, jak to bude vypadat bez střechy