TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Maxton » 22 led 2018, 11:02

JohnyS píše:
Maxton píše:Jak se ti zmensil převod? Origo 5q na dvojku udela 100km/h na omezovaci, je to s tim sestikvaltem min? Jde mi o to, aby byla dvojka malinko vic do sily a v ne uplne utahlych vracakach byla dvojka pouzitelnejsi :-)

Udělal jsem si pilové diagramy v excelu všech verzí diffu se všemi verzemi převodovek, tak když budeš chtít mohu poslat screeny.

To budu moc rad, posles mi je do sz, jestli jsou to realny hodnoty co sedi rychlostne ? A stejne by me zajimalo pocitove, jestli je to hodne znatelna zmena :-)
Maxton
 
Příspěvky: 129
Registrován: 22 kvě 2016, 10:25

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod vhml » 22 led 2018, 11:09

Šestikvalt bylo zatím to nejlepší co jsem na autě udělal ;)
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 22 led 2018, 11:36

Já nevím, jestli jsem se vyjádřil dost jasně, tak ještě jednou:
Tyhle 3 změny jsou fakt totálně úžasná a suprová změna a lepší než cokoliv o čem jsem psal na minulých 27 stránkách tohohle vlákna :)

A zároveň stojí za to říct, že z toho auta dělají něco, co už moje milá nebude schopná pohodlně řídit, protože otáčky padají moc rychle na to, aby byla schopná tak rychle a zároveň plynule zařadit. Ale to je větší částí vina setrváku, ne převodovky, i když krátké kvalty na pohodlí řidičky taky moc nepomáhají. Sám jsem si na to pár kilometrů zvykal, je to fakt zásadní rozdíl. Ale stejně řídím já 99% času, tak je to jedno :)

froxic píše:Škoda, že jsi měnil ten setrvačník zároveň s převodovkou. Bylo by zajímavé zjistit, co udělá samotný setrvák, a co převodovka.

Já uvažuju právě, že jak budu dělat spojku, tak že bych dal nějakou lepší, ale právě z 1.6 a k tomu ještě odlehčený 1.6 setrvák. Teď jezdím se stage 1 exedy, ale nějaká sport spojka by mohla tu 1.8 zvládnou s přehledem. Mám 10AE převodovku, tak je stálý převod 3.909 a už tak mi to přijde, že řadím kvalt za kvaltem, když tomu dávám pít :-) Co pak s 4.1 nebo 4.3 :D Každopádně by bylo fajn, kdyby se ještě zlepšila odezva na plyn a chuť do otáček, lehce poladit předstih a nějaké další věci okolo motoru a nebude potřeba ani turbo/kompresor a auto mě bude stále bavit.

No řekněme, že sundávat převodovku je fakt opruz. Dolů musí vzpěry z podvozku, dekl pod převodovkou, příčný člen nápravnice, PPF, 2-1 část výfuku s katem, pomocnej spojkovej válec, startér, kardan + středový panel v interiéru a samozřejmě je třeba vypustit náplň převodovky. A k horním šroubům převodovky se dostává fakt blbě, viz fotka se čtyřmi prodlouženími na trháku s trubkou, obzvlášť, když auto nemáš zvedlé nad hlavu, ale ležíš pod ním. Takže přestože by mě to taky zajímalo, nebyl jsem ochotný tohle dělat dvakrát, nestojí to za to :D

Jinak ten setrvák z MX5Parts co mám je na 1.8 a má 4,7 kg. Na 1.6 se dělají i zásadně lehčí a já musím říct, že už tenhle reakce auta zrychlil natolik, že bych lehčí nechtěl, fakt ne. ;) takže jsem nakonec rád, že jsem 1.8 spojku zachoval a sehnal 1.8 setrvák. Jinak pozor na levné čínské nevyvážené setrváky, můžou zatopit klikovce nebo se v extrémním případě rozletět, jako se to občas stane XTD spojkám... to je pak v lepším případě o končetiny.

Se 4.1 je chuť do otáček neskutečná a co mě mile potěšilo, i na šestku, když jedu 60-70, to auto najednou jede, když plyn přišlápnu. Je to milej bonus, se kterým jsem nepočítal.

A naprosto se ztotožňuju s názorem, že turbo/kompresor netřeba. Tohle udělalo fakt mega rozdíl v tom, jak to auto jede a jakej z něj mám pocit - předtím padaly i lítaly nahoru otáčky fakt líně, i v 1.9 TDi PD Octávce i 2.0 TDi CR Superbu, co mají rodiče, byly reakce otáčkoměru rychlejší. Teď už je svižnější Mazda.
4.3 si ještě dokážu představit, ale už by to bylo znatelnější omezení. Takhle se 4.1 mám na šestce o 3,6% víc otáček než na pětce s pětikvaltem, takže na cestování žádný zásadní rozdíl. S čím dál delším stálým převodem by komfort při dlouhých rychlých přesunech trošku utrpěl a stejně tak spotřeba. Ale vzhledem k tomu, jak to auto teď ožilo, spotřeba utrpí stejně :D a teď v zimě jsem stejně na průměru 9.0 - 9.5 l/100 km.

Robo96 píše:aj seriova 1.6 spojka zvladne seriovy 1.8 motor. maximum ma mat niekde na 150rwhp a 200nm takze je tam este rezerva. takze sportova 1.6 spojka bez problemov
inak teda ta nerezova cast moc ako nerezova nevypada .. :D

Je totiž známý fakt, že nerez koroduje :lol: Že nerezaví, je mýtus. Existují různé typy nerezi a některé korozi podlehnou snadno, jiné sotva, ale furt je to nějaká slitina železa s něčím.
Pár příkladů - můj Cobalt po dvou letech, lesk zůstal akorát na části tlumiče a koncovce. Dvouletý IL střed je pořád jako nový, ale je z matné nerezi, typ nevím. Koroze na tomhle katu je jen povrchovka, která by šla snadno oškrábat smirkem. To ale až na jaře/létě při repasi spodku :)

Maxton píše:
JohnyS píše:
Maxton píše:Jak se ti zmensil převod? Origo 5q na dvojku udela 100km/h na omezovaci, je to s tim sestikvaltem min? Jde mi o to, aby byla dvojka malinko vic do sily a v ne uplne utahlych vracakach byla dvojka pouzitelnejsi :-)

Udělal jsem si pilové diagramy v excelu všech verzí diffu se všemi verzemi převodovek, tak když budeš chtít mohu poslat screeny.

To budu moc rad, posles mi je do sz, jestli jsou to realny hodnoty co sedi rychlostne ? A stejne by me zajimalo pocitove, jestli je to hodne znatelna zmena :-)

Klidně se poděl veřejně, taky mě to zajímá.
Na dvojku už 100 km/h neudělám, končím asi na 80, nevím přesně, zas tolik jsem toho ještě najezdit nestihl. Ale netrvá to věčnost, než se k omezovači na dvojku dostanu.
A hlavně, najednou můžu aktivně využívat víc kvaltů a být více času v ideálních otáčkách, abych mohl ždímat potenciál auta a ne tam dusit dvojku. Takhle je jednička kratší, takže dvojka je použitelná dřív a perfektně vhodná na pomalé pasáže, kde se jednička ještě nehodí ale dvojka je zase moc. A zároveň se dřív dostanu do optimálního pásma každého kvaltu. No prostě paráda :)

Pár čísel, ze kterých se dá ledacost dopočítat, je tady. Pak záleží, jaké máš pneu (obvod, 195/50 R15 mají menší obvod než 205/45 R16, tudíž je auto ještě rychlejší na 15") a stálý převod, ale za předpokladu, že změníš jen převodovku, se ti převody zkrátí přesně o hodnoty v tabulce. ;)
Transmission difference.png
Transmission difference.png (3.1 KiB) Zobrazeno 9981 krát
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Destructor » 22 led 2018, 14:20

Hezky napsané, málokdy se někdo více rozepíše a je to pak risk, dát něco nového, když nevíš co to vlastně udělá. Já čekám na lepší počasí a vyzvednu si to samé dílo u Muzzyho. Nechal jsem dát na 1.8 spojku/lehký setrvák z 1.6 + rovnou šestikvalt. Trochu jsem se bál, jaké to bude, teď se moc těším :) Asi půjdu vysoušet silnice směrem na Prahu.
Destructor
 
Příspěvky: 123
Obrázky: 1
Registrován: 08 úno 2017, 07:39
Bydliště: Okolí Hořovic

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 22 led 2018, 14:26

Xtreme Clutch od Jagyho, viď ;) viewtopic.php?f=8&t=5126&start=80#p118993 Přemýšlel jsem o tomhle setu, ale pak jsem narazil náhodou na inzerát na jen lehce jetej 1.8 setrvák z mx5parts, což oproti tomu 1.6 setu znamenalo o 50% nižší cenu, no neber to.
Budeš vysmátej, fakt jsem z toho nadšenej :lol:
Naposledy upravil TeeJay dne 22 led 2018, 14:36, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Destructor » 22 led 2018, 14:35

JJ, to je ono :D

Zajížděl si to nějak, nebo si to rovnou provětral?
Destructor
 
Příspěvky: 123
Obrázky: 1
Registrován: 08 úno 2017, 07:39
Bydliště: Okolí Hořovic

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 22 led 2018, 14:38

Jel jsem zatím jen po večerním městě, takže decentně provětral :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod gramo » 22 led 2018, 16:30

Ty diagramy už tu nedávno dával jarka: viewtopic.php?p=118020#p118020
Uživatelský avatar
gramo
 
Příspěvky: 781
Registrován: 07 dub 2016, 16:54

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 22 led 2018, 17:25

Tak jen pro zajímavost jsem si to spočítal pro můj případ, tedy 195/50 R15 a stálý převod 4.1. Vypadá zpřevodování následovně
Gears and speed.png

Pár vypíchnutí
  • 2500 otáček/min na nejvyšší kvalt - 81 vs 79 km/h
  • 3000 otáček/min na nejvyšší kvalt - 98 vs 94 km/h
  • 4000 otáček/min na nejvyšší kvalt - 130 vs 126 km/h
  • jednička končila v 59 km/h, končí ve 49 km/h
  • dvojka končila v 98 km/h, končí v 82 km/h
  • trojka končila ve 140 km/h, končí ve 113 km/h
  • teoretická maximálka 228 vs 220 km/h
Zkrátka a dobře, mnohem sportovnější (a podle mě do auta typu MX-5 vhodnější) zpřevodování všech kromě posledního kvaltu - takže klid a spotřeba při dlouhých cestách ve vyšších rychlostech jsou zachovány :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod JohnyS » 22 led 2018, 17:26

Tady jsou je to počítaný pro 215/40 r16 kola, chcete ještě pro 5 kvalt s jiným difem ?
Jen doplním ještě maximálka u sportivky je 249 km/h
Přílohy
diagramy.jpg
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 404
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 200 návštevníků