Já nevím, jestli jsem se vyjádřil dost jasně, tak ještě jednou:
Tyhle 3 změny jsou fakt totálně úžasná a suprová změna a lepší než cokoliv o čem jsem psal na minulých 27 stránkách tohohle vlákna
A zároveň stojí za to říct, že z toho auta dělají něco, co už moje milá nebude schopná pohodlně řídit, protože otáčky padají moc rychle na to, aby byla schopná tak rychle a zároveň plynule zařadit. Ale to je větší částí vina setrváku, ne převodovky, i když krátké kvalty na pohodlí řidičky taky moc nepomáhají. Sám jsem si na to pár kilometrů zvykal, je to fakt zásadní rozdíl. Ale stejně řídím já 99% času, tak je to jedno
froxic píše:Škoda, že jsi měnil ten setrvačník zároveň s převodovkou. Bylo by zajímavé zjistit, co udělá samotný setrvák, a co převodovka.
Já uvažuju právě, že jak budu dělat spojku, tak že bych dal nějakou lepší, ale právě z 1.6 a k tomu ještě odlehčený 1.6 setrvák. Teď jezdím se stage 1 exedy, ale nějaká sport spojka by mohla tu 1.8 zvládnou s přehledem. Mám 10AE převodovku, tak je stálý převod 3.909 a už tak mi to přijde, že řadím kvalt za kvaltem, když tomu dávám pít
Co pak s 4.1 nebo 4.3
Každopádně by bylo fajn, kdyby se ještě zlepšila odezva na plyn a chuť do otáček, lehce poladit předstih a nějaké další věci okolo motoru a nebude potřeba ani turbo/kompresor a auto mě bude stále bavit.
No řekněme, že sundávat převodovku je fakt opruz. Dolů musí vzpěry z podvozku, dekl pod převodovkou, příčný člen nápravnice, PPF, 2-1 část výfuku s katem, pomocnej spojkovej válec, startér, kardan + středový panel v interiéru a samozřejmě je třeba vypustit náplň převodovky. A k horním šroubům převodovky se dostává fakt blbě, viz fotka se čtyřmi prodlouženími na trháku s trubkou, obzvlášť, když auto nemáš zvedlé nad hlavu, ale ležíš pod ním. Takže přestože by mě to taky zajímalo, nebyl jsem ochotný tohle dělat dvakrát, nestojí to za to
Jinak ten setrvák z MX5Parts co mám je na 1.8 a má 4,7 kg. Na 1.6 se dělají i zásadně lehčí a já musím říct, že už tenhle reakce auta zrychlil natolik, že bych lehčí nechtěl, fakt ne.
takže jsem nakonec rád, že jsem 1.8 spojku zachoval a sehnal 1.8 setrvák. Jinak pozor na levné čínské nevyvážené setrváky, můžou zatopit klikovce nebo se v extrémním případě rozletět, jako se to občas stane XTD spojkám... to je pak v lepším případě o končetiny.
Se 4.1 je chuť do otáček neskutečná a co mě mile potěšilo, i na šestku, když jedu 60-70, to auto najednou jede, když plyn přišlápnu. Je to milej bonus, se kterým jsem nepočítal.
A naprosto se ztotožňuju s názorem, že turbo/kompresor netřeba. Tohle udělalo fakt mega rozdíl v tom, jak to auto jede a jakej z něj mám pocit - předtím padaly i lítaly nahoru otáčky fakt líně, i v 1.9 TDi PD Octávce i 2.0 TDi CR Superbu, co mají rodiče, byly reakce otáčkoměru rychlejší. Teď už je svižnější Mazda.
4.3 si ještě dokážu představit, ale už by to bylo znatelnější omezení. Takhle se 4.1 mám na šestce o 3,6% víc otáček než na pětce s pětikvaltem, takže na cestování žádný zásadní rozdíl. S čím dál delším stálým převodem by komfort při dlouhých rychlých přesunech trošku utrpěl a stejně tak spotřeba. Ale vzhledem k tomu, jak to auto teď ožilo, spotřeba utrpí stejně
a teď v zimě jsem stejně na průměru 9.0 - 9.5 l/100 km.
Robo96 píše:aj seriova 1.6 spojka zvladne seriovy 1.8 motor. maximum ma mat niekde na 150rwhp a 200nm takze je tam este rezerva. takze sportova 1.6 spojka bez problemov
inak teda ta nerezova cast moc ako nerezova nevypada ..
Je totiž známý fakt, že nerez koroduje
Že nerezaví, je mýtus. Existují různé typy nerezi a některé korozi podlehnou snadno, jiné sotva, ale furt je to nějaká slitina železa s něčím.
Pár příkladů - můj Cobalt po dvou letech, lesk zůstal akorát na části tlumiče a koncovce. Dvouletý IL střed je pořád jako nový, ale je z matné nerezi, typ nevím. Koroze na tomhle katu je jen povrchovka, která by šla snadno oškrábat smirkem. To ale až na jaře/létě při repasi spodku
Maxton píše:JohnyS píše:Maxton píše:Jak se ti zmensil převod? Origo 5q na dvojku udela 100km/h na omezovaci, je to s tim sestikvaltem min? Jde mi o to, aby byla dvojka malinko vic do sily a v ne uplne utahlych vracakach byla dvojka pouzitelnejsi
Udělal jsem si pilové diagramy v excelu všech verzí diffu se všemi verzemi převodovek, tak když budeš chtít mohu poslat screeny.
To budu moc rad, posles mi je do sz, jestli jsou to realny hodnoty co sedi rychlostne ? A stejne by me zajimalo pocitove, jestli je to hodne znatelna zmena
Klidně se poděl veřejně, taky mě to zajímá.
Na dvojku už 100 km/h neudělám, končím asi na 80, nevím přesně, zas tolik jsem toho ještě najezdit nestihl. Ale netrvá to věčnost, než se k omezovači na dvojku dostanu.
A hlavně, najednou můžu aktivně využívat víc kvaltů a být více času v ideálních otáčkách, abych mohl ždímat potenciál auta a ne tam dusit dvojku. Takhle je jednička kratší, takže dvojka je použitelná dřív a perfektně vhodná na pomalé pasáže, kde se jednička ještě nehodí ale dvojka je zase moc. A zároveň se dřív dostanu do optimálního pásma každého kvaltu. No prostě paráda
Pár čísel, ze kterých se dá ledacost dopočítat, je tady. Pak záleží, jaké máš pneu (obvod, 195/50 R15 mají menší obvod než 205/45 R16, tudíž je auto ještě rychlejší na 15") a stálý převod, ale za předpokladu, že změníš jen převodovku, se ti převody zkrátí přesně o hodnoty v tabulce.
- Transmission difference.png (3.1 KiB) Zobrazeno 9981 krát