Krátký sumář roku 2018. Z letošních plánů z velké části sešlo hned z kraje sezóny. Měl jsem v plánu objet 2 podniky MX-5 cupu + absolvovat křest na Nordschleife + každoroční Alpy. Bohužel už na prvním podniku v Písku 5.5. vzaly mé plány za své. Bavil jsem se tam tak náramně, že jsem zapomněl počítat kola a chladit. Později jsem z telemetrie zjistil, že jsem zajel opakovaně 18-20 ostrých kol. To se očividně nelíbílo oleji 5w40 a pravděpodobně jsem zapekl kroužky. Motor nějaký olej žral už od koupě (93000km). Teď ale Mazda začala papat olej velmi nenasytně (145000km), v jednu chvílí to bylo 1.5l/500km. Po nalití všemožných "utěsňovačů" a jiných sraček se podařilo spotřebu stabilizovat, nicméně plány na další okruhové řádění nebo delší cesty se rozplynuly. Sezónu jsem tedy dojezdil po Česku a do Itálie se podívalo jen Cinquecento.
Od listopadu Mazda odpočívá a ček na operaci. Tato bude zahrnovat:
- GO motoru, jejichž rozsah zatím neznáme.
- Instalaci svodů 4-1 od IL Motorsport
- Výměnu tlumičů za Bilstein B8
- Instalaci teploměru oleje, aby se neopakoval fuck-up z Písku.
- Pravděpodobně po tomto všem proběhne nějaký chiptunig za účelem sladění ECU a setupu (KN filtr, nerez svody+koncák).
Pokud všechno dobře dopadne, měl bych na jaře kromě repasovaného motoru a vylepšeného podvozku mít k dispozici i nějaké ty koně navíc. S tím vším bych se pak rád vydal dohánět resty z loňska