Re: Slovácká krasavica BlueNCfl 2.0
Napsal: 25 zář 2020, 00:28
Bože toto letí...
stav tachometru na konci roku je necelých 75k. Tento rok to byla opět neskonalá bída. Garáž je sice hotova a hodna přítomnosti magdalenky (uhádnete, proč zvítězil žlutý epoxy nátěr podlahy?), ale nájezd stále ne.
Trošku jsme si spravili chuť zářijovou rychlou třídenní akcí do okolí Salzburgu, takže si zde opět odložím pár postřehů k Rakouským silnicím.
Ačkoli navigace velí do Obertraun (u jezera naproti od Hallstatuú přímou rychlou trasu po hájwej číslo 1, tahám v gůgl mapách trasu přesně tam, kam mne táhne srdíčko: ověřená trasa od St. Polten přes Frankenfels, pak ostrá levá až do Mariazellu. Vyjeli jsme docela pozdě, moc nestíháme, a tak tentokrát bez zastávky. Zastavujeme se až na obídek za Wildalpen u vstupu do Wasserlochklamm, kde dělají dobré brambory s hromadou masa a zeleniny za příznivý peníz. Počasí přeje, dětský opalovák "padina" v permanenci, prostě paráda. Pokračujeme po silnici 25, což je sice cesta náramně krásná, žel bohu povrchem nekvalitní. Za Mooslandem trháme pravou na 115, ale záhy v Grosreifingu bereme za mostkem levou na malou silnici bez čísla. Paráda! Překvapivě pestrá silnice s dobrým povrchem. Napojujeme se na 117, kde však již provoz pomalu houstne až do Liezenu a dále do Bad Aussee. Nicméně spojnička mezi Bad Aussee a Obertraum je něco, co si fanoušci musí zapsat do památníčku: krátká, ale parádní erzetka plná prudkých zatáček, dva-tři, dva-tři... na začátku dojíždíme BMW 325i v kabriu s párem očividně naladěným na kochací jízdu. Na krátké rovince jsem daný problém k nelibosti řidiče vyřešil a mohli jsme se těšit krásně suchou a především prázdnou silnicí...
Cestou zpět jsme se chtěli stavit v Mariazellu pro perníčky, na makovou zmrzku, a pak si výlet okořenit návštěvou kláštera Melk, který se vždy v celé kráse ukáže při cestě po A1 směr na západ. Tentokrát jsem mezi Admont a Moosland zvolil jižní cestu přes národní park Gesause. Nevím, jestli jim tam hnízdí nějaká koliha, ale už minimálně 5 let, co máme mazdici, je tahle silnice překrásná svým profilem, kochacím okolím, ale žalostná stavem povrchu. Takové silnice této třídy snad nejsou ani u nás! Se slovenskou partou jsme tudy jeli myslím 2016 a stav byl totožně žalostný a náprava v nedohlednu. Alespoň že si jeden spravil chuť cestou Wildalpen v opačném směru: šup do Mariazellu pro perníky, makovou zmrzku neměli, a pak po silnici 71 zpět na 25 a dále na sever k Melku. Zastavili jsme se v jedné zatáčce na odpočivadle, když v tom se údolím rozeznělo hřmění a burácení. Po chvilce se vyřítil zelený Huracán, následovaný asi dvacítkou TOP vozů z vlhkého snu každého petrolheada. Rychlost, s jakou vykroužili danou zatáčku, brala dech...
Po prohlídce kláštera v Melku jsem pohrdnul nabídkou Waze dovézt nás ku domovu nejrychlejší cestou (čti po dálnici), ale vydali jsme se rovnou na sever podél impozantního Dunaje, krajem vysokých kopců posetých vinohrady. Vinobraní bylo v plném proudu, několik traktorů vezoucích úrodu ale nebylo překážkou našemu silničnímu záměru.
Největším úžasem byly takřka prázdné silnice. Zejména Wildalpen byl naprosto prázdný, pár motorkářů, sem tam auto. Nic, co by bránilo svižnému tempu, takže jsme si vše užili měrou vrchovatou...
Najeto: 1100 km
Spotřeba: dle dotankování cca 7,5 l/100 km /třetina dálnice, třetina pod plynem, třetina pianko 80-100
Miaty: 3x NC, 1x ND, 1x Fiata - vždy poctivě oboustraně odmáváno
stav tachometru na konci roku je necelých 75k. Tento rok to byla opět neskonalá bída. Garáž je sice hotova a hodna přítomnosti magdalenky (uhádnete, proč zvítězil žlutý epoxy nátěr podlahy?), ale nájezd stále ne.
Trošku jsme si spravili chuť zářijovou rychlou třídenní akcí do okolí Salzburgu, takže si zde opět odložím pár postřehů k Rakouským silnicím.
Ačkoli navigace velí do Obertraun (u jezera naproti od Hallstatuú přímou rychlou trasu po hájwej číslo 1, tahám v gůgl mapách trasu přesně tam, kam mne táhne srdíčko: ověřená trasa od St. Polten přes Frankenfels, pak ostrá levá až do Mariazellu. Vyjeli jsme docela pozdě, moc nestíháme, a tak tentokrát bez zastávky. Zastavujeme se až na obídek za Wildalpen u vstupu do Wasserlochklamm, kde dělají dobré brambory s hromadou masa a zeleniny za příznivý peníz. Počasí přeje, dětský opalovák "padina" v permanenci, prostě paráda. Pokračujeme po silnici 25, což je sice cesta náramně krásná, žel bohu povrchem nekvalitní. Za Mooslandem trháme pravou na 115, ale záhy v Grosreifingu bereme za mostkem levou na malou silnici bez čísla. Paráda! Překvapivě pestrá silnice s dobrým povrchem. Napojujeme se na 117, kde však již provoz pomalu houstne až do Liezenu a dále do Bad Aussee. Nicméně spojnička mezi Bad Aussee a Obertraum je něco, co si fanoušci musí zapsat do památníčku: krátká, ale parádní erzetka plná prudkých zatáček, dva-tři, dva-tři... na začátku dojíždíme BMW 325i v kabriu s párem očividně naladěným na kochací jízdu. Na krátké rovince jsem daný problém k nelibosti řidiče vyřešil a mohli jsme se těšit krásně suchou a především prázdnou silnicí...
Cestou zpět jsme se chtěli stavit v Mariazellu pro perníčky, na makovou zmrzku, a pak si výlet okořenit návštěvou kláštera Melk, který se vždy v celé kráse ukáže při cestě po A1 směr na západ. Tentokrát jsem mezi Admont a Moosland zvolil jižní cestu přes národní park Gesause. Nevím, jestli jim tam hnízdí nějaká koliha, ale už minimálně 5 let, co máme mazdici, je tahle silnice překrásná svým profilem, kochacím okolím, ale žalostná stavem povrchu. Takové silnice této třídy snad nejsou ani u nás! Se slovenskou partou jsme tudy jeli myslím 2016 a stav byl totožně žalostný a náprava v nedohlednu. Alespoň že si jeden spravil chuť cestou Wildalpen v opačném směru: šup do Mariazellu pro perníky, makovou zmrzku neměli, a pak po silnici 71 zpět na 25 a dále na sever k Melku. Zastavili jsme se v jedné zatáčce na odpočivadle, když v tom se údolím rozeznělo hřmění a burácení. Po chvilce se vyřítil zelený Huracán, následovaný asi dvacítkou TOP vozů z vlhkého snu každého petrolheada. Rychlost, s jakou vykroužili danou zatáčku, brala dech...
Po prohlídce kláštera v Melku jsem pohrdnul nabídkou Waze dovézt nás ku domovu nejrychlejší cestou (čti po dálnici), ale vydali jsme se rovnou na sever podél impozantního Dunaje, krajem vysokých kopců posetých vinohrady. Vinobraní bylo v plném proudu, několik traktorů vezoucích úrodu ale nebylo překážkou našemu silničnímu záměru.
Největším úžasem byly takřka prázdné silnice. Zejména Wildalpen byl naprosto prázdný, pár motorkářů, sem tam auto. Nic, co by bránilo svižnému tempu, takže jsme si vše užili měrou vrchovatou...
Najeto: 1100 km
Spotřeba: dle dotankování cca 7,5 l/100 km /třetina dálnice, třetina pod plynem, třetina pianko 80-100
Miaty: 3x NC, 1x ND, 1x Fiata - vždy poctivě oboustraně odmáváno