Stránka 4 z 6

Re: flyingislife- MX-5 NA

PříspěvekNapsal: 19 lis 2016, 23:50
od Renee
A proč se chceš zbavit R14 daisies? Vždyť jsou super. Lehké, hezké a gumy na to stojí pár centů. :)

Edit: Už jsem si o pár příspěvků výše přečetl proč, ale jsi si jistý že 15" kola tento problém vyřeší?

Re: flyingislife- MX-5 NA

PříspěvekNapsal: 19 lis 2016, 23:58
od AndrewG
15" vyriesia problem moznosti vyberu pneu, ktore tento problem eliminuju.

Re: flyingislife- MX-5 NA

PříspěvekNapsal: 20 lis 2016, 00:35
od flyingislife
Presne tak, v R14 jazdím 185 60, bočnica jak žuvačka, zodral som im bočnice a vytrhal ich. Navyše v tom R14 a danom rozmere sú samé eko gumy, semislick stojí o 20eur viac ako v 195 50 R15. Plus samozrejme chcem niečo okolo 6.5J max 7J v R15, nech to trošku vytiahne von, nech to vyzerá. Takto je to s tým 5.5J a ET45 brutálne utopené, je s tým síce sranda ale niekedy by som ocenil práve viac gripu a teda to chcem vymeniť, myslím si že na tých semislickoch a R15 širšom disku to bude podstatne lepšie, len to nechcem zas na úkor hmotnosti diskov(našiel som aj pekné BMW disky 7J s ET okolo 30, disk s pneu má ale cez 15kg a už by to bolo riadne vytiahnuté von). S autom som inak nad mieru spokojný, za sezónu spravilo skoro 20 tisíc km, takže žiadne výrazné úpravy neplánujem riešiť, možno nejak poriešiť krútenie auta, ale to sa mi možno bude zdať OK keď prezujem tie žuvačky. Skôr sa chcem práve zamerať na techniku jazdy, nenavyšovať zbytočne hmotnosť úpravami, ale skôr sa naučiť poriadne šoférovať a využiť potenciál auta na maximum, v tomto vidím ja najväčší zmysel.

Re: flyingislife- MX-5 NA

PříspěvekNapsal: 20 lis 2016, 01:01
od Renee
Tak jo, to jsem se ptal jen já jakožto strašnej milovník daisies. :)

Re: flyingislife- MX-5 NA

PříspěvekNapsal: 20 lis 2016, 01:13
od flyingislife
Je pravda že s pneu mi vážia 12.5kg čo je super hodnota, keby sa tá bočnica tak nedeformovala a nebol na tom tak vysoký profil tak by som to zvážil, prípadne tam dal podložky na rozšírenie a nechal ich, ale ten skromný výber pneumatík a to ako hrozne je to utopené ma štve.
Určite si ich ale nechám, nič čo som z auta vybral (volant atď...) nepredám a nechám si to. tie kolesá sú zaujímavé, bez krytiek sa mi ale páčia viac, preto ich tam nemám, chcem ešte elox ľahčené matice :)

Re: flyingislife- MX-5 NA

PříspěvekNapsal: 20 lis 2016, 11:10
od AndrewG
Hlavne nekupuj ziadne ebay shity, lebo ich po 5dotiahnutiach strhnes...ak hlinikove matice tak pozeraj po 7075zliatine.

Re: flyingislife- MX-5 NA

PříspěvekNapsal: 29 pro 2016, 20:10
od flyingislife
Tak nakoľko nám rok končí, rozhodol som sa urobiť menší súpis toho, čo sa mi na aute podarilo spraviť a rád by som uvítal aj nejaké rady NAčkárov, čo v ďalšom roku urobiť, akými zmenami sa ubrať, čím autu pomôcť a podobne.
Servis 2016:
Nový akumulátor
Pneumatiky Pirelli P1 185/60 R14 (vyváženie, ventliky...)
žiarovky HB3
Olej Valvoline Maxlife 10W-40
Olejový filter
Zadné tlmiče Kayaba
Zadné dorazy tlmiča + prachovky
Zadné brzdové doštičky
Lakovanie zadného nárazníka
Výmena predných bŕzd( Brembo kotúče, Zimmerman platničky nahradené ATE)
Foamectomy - sedadlo vodiča
Nosič kufra aj s kufrom
Sviečky
Lip pod nárazník
Rozvody ( napínacie kladky, rozvodový remeň, klinový remeň, drážkový remeň)
Tesnenie veka

Budúce (do Jari 2017)
Dal som si záväzok zohnať R15 s 195 50
Prečistiť odtokové otvory pre vodu
Výmena brzdovky + odvzdušnenie
Samozrejme nový olej plus výmena filtrov
Preventívne vymeniť O krúžok na CAS.
Ešte som dosť nalomený na tie frame raily, ale chcel by som niekoho kto má sériové NA a dal to tam a popísal či je to fakt výrazný rozdiel, je to celkom lacný upgrade a aj tie výstuhy sú celkovo ľahké, len mi je trošku ľúto vŕtať do podlahy diery,.

Má niekto ešte nejaký nápad, čo sa týka zlepšenia vlastností auta? Prípadne čokoľvek čo by mohlo nejak pomôcť.
Napadlo mi ešte sanie, ale s výrobou vlastného tepelného štítu, sériové NA je dosť potichu a trošku hlbší zvuk od sania by mohol byť fajn,
Dík za rady :)

Re: flyingislife- MX-5 NA

PříspěvekNapsal: 29 pro 2016, 20:31
od Pelko
Ak by si chcel spevniť auto v krute, tak raily + rollbar. Rollbar okrem toho že plní ochrannú funkciu tak naozaj výrazne spevní auto.
Najlepším upgradom sú samozrejme poriadne pneumatiky (a teda v tvojom prípade prechod na R15). Keby si to chcel hnať dalej, tak potom dáky výfuk aj so zvodmi napr. od AMA, sanie a si vysmiaty :)
A porozmýšlal by som nad siláčmi

Re: flyingislife- MX-5 NA

PříspěvekNapsal: 29 pro 2016, 22:53
od flyingislife
Ono práve ľudia píšu že im to super pomohlo tie raily a predtým vraj že pri prejazde im aj hrkotala strecha o rám auta, ale ja som to nespozoroval a dávam to za vinu tým pneumatikám čo tam mám, že ten obrovský profil vysoký sa krúti tak že to možno maskuje aj to krútenie auta samotného.
Rollbar by som dal, to mi príde ako vhodná úprava, len stále mám takú víziu nechať to auto čo maximálne sériové a aj úpravy ktoré spravím aby boli vratné, takto by mi ostali diery po ráme, rovnako tie raily. Ale verím že to výrazne pomáha, snaď na jar budem mať možnosť vyskúšať nejaké NA ktoré má aspoň roll bar prípadne tie raily a porovnať si to s mojim.
Díky za tipy

Re: flyingislife- MX-5 NA

PříspěvekNapsal: 30 pro 2016, 19:43
od elektron
Raily ma moc nepresvedcili, nevsimol som si ziadny rozdiel resp. nejake citelne zlepsenie v tuhosti karoserie. Primarne som ich namontoval na ochranu oem nosnikov pred poskodenim od retarderov a pod., pretoze koli podvozku je auto nizsie polozene.. Tuto ulohu zatial plnia.