Tomin NC 2.0 Expression

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 18 srp 2017, 23:19

Robo: Na vyhlídku jsme žial v tom horku neměli sil. Z města je zřetelně vidět - takový ostrý trn čnící z korun stromů. Jezdí k ní i lanovka, ale na tu jsme pro změnu neměli čas.

Jirka: Jestli se tam chcete podívat, doporučuju jet nahoru z jižní strany. Silnice se tam kroutí mnohem atraktivněji, než ze severu. A též je moc pěkný výšlap k prvnímu ze tří jezer těsně u vrcholu průsmyku. Počítejte ovšem s nejméně hodinou navíc.
Přílohy
DSC_0410menší.jpg
výhled na severní stranu Solkpassu
DSC_0406.JPG
Unterer Kaltenbachsee
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 394
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod gramo » 19 srp 2017, 23:53

Sölkpass mě zaujal už loni na výletě do Alp, jako varianta na cestu zpátky. Ale nakonec nás čekala cesta od Italsko-Slovnisko-Rakouského pomezí až do Prahy a bylo deštivo, tak to skončilo dálničním přesunem. A výlet k jezeru je další motivační bod se tam podívat.
Uživatelský avatar
gramo
 
Příspěvky: 690
Registrován: 07 dub 2016, 16:54

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 31 srp 2017, 22:56

To byl teda blitztrip! Původně jsem plánoval na víkend něco delšího, ale pohled na předpověď dal odpověď, že z toho sobotního mráčku rozhodě pršet bude. Tak jsem včera po delší odmlce otevřel garáž a bleskově vyrazil alespoň "okolo komína". Menu sestávalo z Moravského Krasu a ulic Brna. A bylo to nutričně značně výživné! Nevím čím to bylo, ale jako včera jsem si tak dobře snad ještě nezajezdil. Bylo to tím, že naplánovaná trasa byla nedlouhá a snažil jsem si užít každý moment? Nebo už jsem se s autem něco jako zžil (hrozný slovo!) a mám na dohled jeho limity? To druhé bude asi ono. Příkladem toho je třeba nájezd do zatáčky. Mám všeobecně ve zvyku brzdit až na poslední chvíli. Zatáčka většinou z dálky vypadá ostřeji než na pár posledních metrech, tak odložením brzdění mnohdy na brzdění ani nedojde. U mazdy to je ovšem trochu jinak. Hlavně jinak o trochu vyšší rychlost, čímž může dojít poslední vteřinu před otočením volantu na záchvat mikropaniky, že jsem to s fofrem přehnal. Jenže stačí o milimetr pohnout volantem a postřehnout tu naprosto okamžitou reakci stáčení do správného směru (abych podtrhl slovo okamžitý, přísahám že mi párkrát v začátcích připadalo, že mazdice začne zatáčet ještě před povelem od volantu!). Auto se pak sice malinko nakloní, ale spíš mi to příjde jakoby si přidřeplo nebo zakleklo. Všichni mluví o silných autech, jak umí zatlačit při rozjezdu do sedaček. MX-5 není silné auto ve smyslu výkonu motoru, ale je nadupané někde mezi gumami a bočnicí sedačky - a to převelice. Tak jak striktně umí jezdit rovně a jak autoritářsky vládne v zatáčce, a ten moment kdy se tyhle dvě polohy vymění, je něco prostě kouzelného. Ten moment, kdy zděšení vystřídá úlevné "bitch, please". Úlpně jsem si vzpoměl na svou motorkářskou periodu. Tehdy se ten úlevný moment taky dostavoval - ale až když jsem vypnul motor u garáže...


p.s. Když jsem doma oznamoval, že se pojedu projet, tak ze mě vypadlo "pojedu na vyjížďku, už jsem to skoro 14 dní nedělal" :D

_20170830_210518.JPG
Okolo komína - doslova!
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 394
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Jirka » 02 zář 2017, 20:55

Paráda, tvé příspěvky mne vždy pobaví! :)
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 498
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod bmxdave » 04 zář 2017, 00:07

Super počteníčko :) , ale to se nedělá, že se jedeš projet a ani nedáš vědět kolegovi se stejnou károu ze stejného okresu ! :twisted: :)
bmxdave
 
Příspěvky: 868
Obrázky: 1
Registrován: 28 led 2012, 17:34
Bydliště: Hodonín

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Jirka » 15 zář 2017, 09:21

No když už jste u toho "okresu", neuděláme tady nějaký minisrázek? Pokec nad kofolou, zhodnocení sezóny, plány oprav a úprav na zimu apod? :-)

Průnik kružnic se středy Kyjov, Hodonín a Strážnice jsou Vacenovice :-D
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 498
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 15 zář 2017, 15:41

Kamarádi,

moc rád se minisrazím, i se všemi atributy, co jsi popsal. Zároveň přitom pozkoušíme nový asfalt na trase Ratíškovice-Milotice-Kyjov. Kdykoliv (kromě 28.9-1.10) nebude hrozit deštivo. Budeme se domlouvat i s Davem přes SZ. :)
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 394
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 03 říj 2017, 23:47

ROADSTEREM OKOLO ČESKA
To byl teda vrchol sezony! Z deníčku nesplněných tužeb a přání jsem vytrh a zahodil další stránku. Bylo na ní "Objet Česko podél hranic za 4 dny". Jen já s Mazděnkou versus hory. A stalo se.
oc.jpg

KUDY JSEM JEL Jet podél hranic té naší české kotliny značí putovat pásmem vrchovin, pahorkatin až hor. Vyjma rovinatého Dolnomoravského úvalu a Slezké pánve vede cesta neustále nahoru a dolů, což je i na evropské poměry docela unikát. Výjmečnost je hlavně v tom, že jsou hory vyjma Krkonoš průjezdné nejen křížem, ale i krážem . Takže výběr tras je docela pestrý a limitován je člověk maximálně časem, který na přesun ten den má. Než to tu rozepisovat, raději mrkněte na přiloženou mapku. Celý okruh jsem tentokrát vzal proti směru hodin. Ještě detail - aby to nebylo povrchně národovecké, navštívil jsem všechny naše čtyři sousedy, byť u někoho symbolicky jen na pár metrů.
https://mapy.cz/s/269mu

POČASÍ Kvůli rezervačkám na nocležnách jsem byl nachystán, že budu muset vyjet za každého nečasu. Takže jsem nebádal v předpovědích a jen si přál a doufal, že mi situace dovolí jet co nejdéle se zahozenou střechou. Tři týdny před termínem byl na způsob září celkem kekel z pekel, ovšem úderem 28.9 přišlo jak blesk čisté nebe. A střecha tak zůstala v propadlišti za zády po celou dlouhou jízdu.
K1310103_20171001063306_mod.jpg
chladno z rána na Kvildě

CHLADNĚJŠÍ TEPLOTY Že proudění vzduchu za jízdy umí uchovat klima z klimatizace uvnitř a dešťovou vodu venku jsem z léta věděl. Jakpak si ale otevřený roadster poradí s podzimním horským ovzduším byla zatím otázka. Nohy se mají i díky kolenovým ofukům jak v pokojíčku. Že bude citelně foukat za krk jsem "i díky" sériově malé větrné cloně tušil. Ale překvapen jsem byl chladovým průvanem mezi přechodem opěradla a sedáku, takže na záda žádná paráda. Naštěstí výkonný drtič mrazu byl připraven! Se šálou s parametry deky a teplou vestou (z Lidlu za pár stovek) jsem si třeba na Kvildě při šesti stupních docela medil. Taky jsem poprvé pořádně ozkoušel sitzheizung. Tady mám trochu výtku k funkčnosti resp. k problematickému ovládání. Po zapnutí vyhřívání se musí počkat dvě minuty a až jsou zadní partie medium rare, tak vypnout a na mírném ohni dopéct do kůrčičky. Závidím kolegům s modely NCfl, jenž si můžou NASTAVIT intenzitu 1 až 6.
_20170930_192337.JPG
busová zastávka Snídaně obrů (D.Černý) Liberec

SILNICE a PROVOZ Tady to vezmu za kratší konec a napíšu, kde byly silnice špatné. 3km mezi Blažkovem a Novým Městem n.Metují, na Šumavě od Prášil po Srní, a na Znojemsku mezi Vratěnínem a Šafovem - tady je to opravdu škoda, protože těchto 14km brzdí českou Wildalpen! No ale jen 27km z 1600km? Vynikající výsledek a velká pochvala pro naše silničáře. Ti se i v těchto dnech činí, takže spousta oprav finišuje a čekání na kyvadlový průjezd se dá vydržet. Aspoň se nemusí komplikovaně objíždět. Silný provoz jsem čekal (a dočkal) v Podkrkonoší a kolem Lipna. Šok pro mě byly Beskydy. Od Valašských Klobouk po Frýdlant (100km) jsem se coural ve vláčku a to jsem ještě měl být rád. V Ostravici je semafor a chudáci v protisměru stáli v koloně až ke čtyřproudovce od Frýdku.
DSC_0613.JPG
Havířov

PĚKNÉ TRASY Mohl bych napsat, že všude a nebyl by to alibismus. Nicméně když vemu ohled na nízký provoz a krajinky kolem, tak příjemným překvapením byl úsek od Frýdku na Havířov. Hezky se jelo od Bruntálu na Zlaté Hory. Atrakcí je průjezd celými Orlickými horami až po Nové Město nad Metují. Pěkně jsem to hobloval z Jablonce nad J. až do osady Jizerka. Povozit a pokochat se dá slušně od Chomutova na Boží Dar. Hezké je to i před Šumavou od České Kubice po Železnou Rudu. Klasika je Volary po Vyšší Brod. Cenu Zlatý Hříbek ode mě dostává trasa Kaplice - Nové Hrady - Třeboň!!! Kterou ovšem štafetově předá cestě mezi Lásenice - Slavonice - Vranov nad Dyjí. Ale až bude opraven výše zmíněný úsek.
_20170929_211127.JPG
šikmý kostel u Orlové

TURISTICKÉ ZASTÁVKY (kde se neplatí) V beskydské Karolince v osadě Raťkov je soubor lidových staveb, který nevyhlíží skanzenovitě. Fotogenický je šikmý kostel u Orlové. Mazděnku něco svrbělo a cítila se nesvá v rezavém městě Dolní Vítkovice. Jen krátká je procházka k hornickému skanzenu Zlatorudné mlýny u Zlatých Hor. Za návštěvu stojí kostel se skleněnou střechou a zajímavým osudem v Neratově. Zmrzlina se díky nádhernému náměstí v Novém městě nad Metují změní v delikatesu. Doporučuju zříceninu Břecštejn na Hrádečku prezidenta V.Havla u Trutnova. Neuvěřitelné ticho panuje na rašeliništi u Jizerky. Dlouhý výšlap vynahradí výhled na šumavské Plešné jezero a procházka skrz Kamenné moře v jeho blízkosti. Jediné co jsem nestihl byla stezka Červené Blato u Novohradských Hor.
_20170929_211626.JPG
MX-5 v království koroze - Vítkovice

UBYTOVÁNÍ Spal jsem na třech místech. Rejvíz v Jeseníkách. Jizerka v Jizerských horách. Kvilda na Šumavě. Ačkoliv jsem si ubytování domlouval měsíc předem, to levné bylo dávno obsazené. Tak jsem musel vybírat z těch dražších, ale v případě penzionu Hospoda na Jizerce jsem nelitoval. Naproti tomu, kde měli zatím vždy volno a jde o levné přespání je na Kvildě penzion Pohoda. Kdo by chtěl, můžu poslat kontakt.
_20170930_205101.JPG
Jizerský budíček

HODNOCENÍ Nejsilnějším dojmem pro mě byl zřetelný posun k lepšímu na vzhledu a stavu okolí. Čest všem pracovníkům, jejich dílu na zvelebování obecního majetku a lidem za péči o ten svůj příbytek. Je to opravdu vidět ve všech částech Česka, jak se prostředí kultivuje. Nikde nebyl souvislejší úsek, za který by se jeden styděl. Je to poznat i na chování a způsobu jízdy řidičů, díky kterému mě po celou dobu ani nenapadlo a bylo by mi stydno jakkoliv prasit. A když už se mi něco nepovedlo, hlavně kvůli neznalosti prostředí a zmatečnosti navigace, zřetelně jsem se za to omlouval. Mazděnka fungovala stejně skvěla jak na začátku, tak na posledním kilometru. I po 1600km jsem si těsně před koncem cestu záměrně ještě o kousek prodloužil. Prostě se mi z ní nechtělo vystupovat. Na naplánované trase bych nic neměnil a všem ji vřele doporučuju. Extra pozvánku posílám přátelům na Slovensko. Příští rok si místo Alp dopřejte naši českou ohrádku. Budete se tu mít jak prasátka v žitě a zajazdíte si ako málokedy!
DSC_0707.JPG
socha Járy Cimrmana - Tanvald
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 394
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod level » 04 říj 2017, 10:47

Uzasny :!:
NC 1.8, 2007
level
 
Příspěvky: 45
Registrován: 14 srp 2017, 08:25

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod rojan » 04 říj 2017, 12:20

Skvěle naplánovaný, zrealizovaný a napsaný! Něco takového už nosím v hlavě léta a nikdy to z nějakého důvodu "nešlo" :) Díky za inspiraci a naději - když se chce, tak to jde :)
rojan
 
Příspěvky: 10
Registrován: 02 črc 2017, 15:39

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Koník a 22 návštevníků