Stránka 13 z 23

Re: Tomin NC 2.0 Expression

PříspěvekNapsal: 01 bře 2018, 09:01
od froxic
Střechu dávám nahoru jenom když začne pršet. No a semiclicky na sníh nesmí. Stejně jako Annie samotná, které sůl moc nechutná :D Nicméně všechna čest, někdy je to i na podzim v NB o zdraví a co si tak matně vzpomínám, tak za polovinu, možná většinu prochladnutí minulý rok mohla milovaná Mazda :D Nicméně jednou snad spustím své daily (Focus II) polovičce a i na zimu pořídím něco zajímavého zado-náhonového (uvažuju o NA s HT. Klidně 1.6, zavařit zadní diff a není co řešit).

Re: Tomin NC 2.0 Expression

PříspěvekNapsal: 01 bře 2018, 12:35
od cafe-racer
Tomin : klobouk dolů.
BTW dnes ráno jsem v lese mezi Prdelkovicema a Liškodorbrounocí potkal Rolls Royce kabriolet (střechu měl nahoře)... -12°C !

Re: Tomin NC 2.0 Expression

PříspěvekNapsal: 24 dub 2018, 15:45
od Tomin
Jeden z důvodů, proč dát přednost roadsteru před motorkou (a hlavní důvod proč motorku nemít) ❤

DSC_1069.JPG

Re: Tomin NC 2.0 Expression

PříspěvekNapsal: 24 dub 2018, 21:53
od TeeJay
Jo, to je paráda. Ze stejnýho důvodu jsem si motorku nikdy nepořídil, i když mě ta myšlenka dynamiky supersportů za sto tisíc lákala dost. :)

Re: Tomin NC 2.0 Expression

PříspěvekNapsal: 24 dub 2018, 22:25
od cafe-racer
:-) nastartovanej dvouválec na dvorku je prostě srdeční záležitost...
ale rozum + přibývající roky to pomalu přiklánějí ke kabrioletu. Nejvíc mi prostě vadí když zastavím a jdu si někam na kafe / jídlo v těch neohrabanejch a zasmrádlejch motohadrech :-)

Re: Tomin NC 2.0 Expression

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2018, 19:25
od Tomin
To byla teda nedočkavost! O prodlouženém víkendu jsme s mladou paní podnikli, snad už můžu říct tradiční, vizitku milované Šumavy. Nemělo chybět nic z toho, nač se normálně těšíme a ani nic navíc, kvůli omezenému času. Akorát se to tentokrát mělo okořenit tím, že nás tam doveze MX-5. A to je právě ono. Za necelý rok vlastnictví jsem pojezdil i delší vzdálenosti a tak jsem věděl, na co se při řízení připravit a jaké to s mazdou bude. Tak když teď napíšu, že jsem se nemohl dočkat, tak to pramálo vystihne tu téměř fyzickou útrapu, které mi to těšení způsobovalo. Nevím, co do auta v Hirošimě přišroubovali, ale je to festovní matroš!

_20180510_214432.JPG
na "české Wildalpen" u Starého Hobzí

_20180510_210929.JPG

Re: Tomin NC 2.0 Expression

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2018, 20:39
od Cromoly
Mas nejakou osvedcenou trasu kde jsou hezky silnice a vyhledy?

Re: Tomin NC 2.0 Expression

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2018, 23:03
od Tomin
Hezké silnice & hezké výhledy? Vyber si ;)

DSC_0727.JPG
Labe

_20171001_231720.JPG
Šumava

DSC_0854.JPG
Pálava

DSC_0720.JPG
České středohoří

_20171001_233514.JPG
Česká Kanada

_20170930_212706.JPG
Krušné hory

_20170929_213636.JPG
Orlické hory

Re: Tomin NC 2.0 Expression

PříspěvekNapsal: 13 kvě 2018, 08:30
od Cromoly
Myslel jsem na te Sumave :-)

Re: Tomin NC 2.0 Expression

PříspěvekNapsal: 14 kvě 2018, 00:21
od Tomin
To byla teda Tourist Trophy! Máme s Mazděnkou výročí, tak bylo už záhodno ji pošpásovat na nějaké ty sportovní techtle-mechtle. A protože okruhové ježdění je u nás tabutéma, vytáhnul jsem ji dnes do pretěkárskeho centra Šturec v hloubi Slovenska u Bánské Bystrice. Jedná se o silnici č.14 na úbočí Velké fatry spojující Turčianské Teplice a fabriku na toaletní papír v obci Harmanec - a hlavně je to velkolepá klikatice nemající u nás obdoby!

mapy.png
Šturec Racing Road

Naposledy jsem tu byl před víc jak 10lety za řidítky GSX-R 1000 a při pokusu zakousnout se do sportovního potenciálu tohoto litrového peklostroje jsem si zle vylámal zuby. Předjela a ujela mi tu i holka na šestistovce! Proto jsem byl celkem natěšen, že si dnes s NC spravím apetit a konečně pořádně okoštuju, co třetí generace MX-5 umí. A byl to neuvěřitelný hodokvas!

DSC_1124.JPG
Velká Fatra na obzoru, za chvíli to začne!

Ještě dole při začátku stoupání jsem si sugeroval, ať ji proboha nerozbiju, bezpečno zde není. Na silnici štěrkový prach z drolících se skal, asfalt letitý a plný záplat, do toho motorkáři různých kategorií, dvoustopí víkendáři (ale ani jeden cykločurák!). Takže pro mě byl přímo šok, jakou tu Mazdice byla štikou. Všechno, úplně vše na autě fungovalo tak, že mi nestačil ani dech. Počínaje finskými pneumatikami (poprvé zapískaly), špérovým kružítkem mezi koly, podvozkem co ani jednou neuskočil, sedačkami které při tom přetížení drží tak že to skoro bolí, neúnavnými brzdami, precizní vyvážení 50:50, až k tomu řízení - pardon - superovládání! Tohle vše se projevovalo v plné důvěře a maximální bezpečnosti navzdory hrozné kudle, kterou jsem jel. Dal jsem už dostatečně najevo, jak moc jsem po dnešku z auta vrcholně nadšen a unešen? Úžasné výročí!

A to není vše. Prča největší je to, že pak mě tento podvozkový muscle car, aniž by se muselo cokoliv přepínat nebo štelovat, dovezl měkce a pohodlně ve vší noblese těch 220km zpátky domů.

DSC_1126.JPG
Harmanec

Pro úplnost musím vytknout dvě věci. Dost se při plném nasazení projevuje poddimenzovanost stabilizátorů. Je cítit naklánění, které zbytečně spotřebovává energii, kterou by šlo nasměrovat na ještě brisknější zatáčení. A špetičku by chtěly posíliti brzdy. Sice neuvadají, ale krapet ostřejší nástup by byl záhoden. Něco od HAWK by byl myslím ten správný flastr.

Tož díky za všecko krasavico moja, ať se ti se mnou páčí i v zemi zapadajícího slunca!
DSC_1130.JPG