Stránka 3 z 4

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2018, 20:11
od Beny
Mato píše:Kastlík nie je prehnane drahý, ale aj tak som sa rozhodol využiť Fernieho služby. Priehradka na mobil je na IL vypredaná, ten smiesny popolník mi ale zatiaľ vyhovuje, uvidíme časom. Kolesiská pôjdu čoskoro tam, kam patria, len stále zháňam nejaké rozumné disky, a hlavne sa neviem rozhodnúť či zháňať malé ET a štifty, alebo velké ET a doladiť to podložkami so štiftami...

Nebojíš sa, že ti uletí hasičák? Z plastových obíjmok mám strach.

Co se týče šteftů, záleží na kolech. S kámošem jezdíme na NAčkách 7x15 ET25, já mám Team Dynamics Pro Race a musel jsem dávat delší štefty, kámoš taky Team Dynamics, jen Pro Race 1.2 a sedí to na originální štefty.

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 24 kvě 2018, 07:42
od Robo96
Neviem teda ako v CZ ale koli legalnym zalezitostiam urcite ries len a len male ET. Podlozky su u nas na SK nepovolena uprava takze neprejdes STK a pripadne ta mozu chlpaci za to zacat drbat ked maju zly den.

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 24 kvě 2018, 07:47
od vhml
Jiné ET nebo šířka disku je stejně nelegální jako podložky. Jen to není vidět hned na první pohled.

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 24 kvě 2018, 07:48
od Robo96
v nasej banana republic je prave ine ET povolene

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 24 kvě 2018, 11:02
od neverican
predávajú sa aj podložky s TUV certifikátom a tam s legalizáciou problém nevidím.

Problém s malým ET je vtom, že väčšinou ide o disky ktoré nemajú homologizáciu (vraj to policajt nemôže riešiť pokiaľ nevytŕčajú s karosérie a rozmer je zapísaný v TP ...ale u nás(SR) pneu a disky sa ešte zapísať dajú(€ :mrgreen: ). Mne príde tiež jednoduchšie mať priamo disky s malým ET ako tam ešte dodatočne riešiť podložky a štifty...

PS: dúfam že nenastane situácia, že by ten hasičák otrhlo...a ak tak sa budem spoliehať na origo uchytenie prípadne to že je zapusteny pod stylebar, prípadne že vyletí medzi posádku... :D

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 24 kvě 2018, 15:08
od Mato
V našej banánovej republike je povolené iné et?!? To som nevedel... Mazdu mám ale na CZ značkách a väčšinu času v CZ aj jazdím. Keby mi v najhoršom prípade za podložky chceli vziať papiere nie je nič jednoduchšie ako zhodiť podložky a ísť si na fízliareň po papiere. Asi to dopadne tak, že kúpim prvé rozumné kolesá čo sa objavia, vyskúšam ich a prípadne doladím štifty, podložky... whatever
Mám tiež taký hasičák, ten plastový držiak je jediný dôvod prečo ešte nie je v aute. Keď zoženiem nejaký solídny dám echo. ;)

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 25 kvě 2018, 08:09
od Robo96
jo ja v technicaku ET ani nemam uvedene pri alternativnych rozmeroch pneu a diskov..

hasicak si uchyt normalne pod spolujazdcovu sedacku, je na to taky kit s quick release a uchytis to normalne pod original sroby. mat to na rame a stale na slnku, to radsej v kufri

ad podlozky, pocitaj s tym ze 2cm stiftove podlozky budes musiet mozno upravovat. Ak kupis kola s dvojroztecou, ktore nemaju medzi dierami tie dutiny. Pod dvojroztec nevojdu matice ani stifty, budes musiet stifty urezavat a matice obrusovat, to je dalsia obstrukcia, ktora sa pri podlozkach moc nespomina :) (alternativa 2cm priechodzia podlozka a 5cm stifty)

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 25 kvě 2018, 10:18
od Mato
To už mi príde lepšia varianta vyfrézovať z dosadacej plochy diskov... Niektoré to už vybraté majú, ako napr. AEZ Ecco, ktoré máme doma na Primere. Keď budem v garáži skúsim to pomerať. Ak sa rozhodnem pre Enkei 6x15 et40, možno sa mi vojdú aj 25mm podložky, uvidíme :)

//edit: Sorry, zle som prečítal. Niektoré jenoroztečovky majú práve celú dosadaciu plochu, tam by to šlo vyriešiť odfrézovaním časti tej plochy.

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 24 říj 2018, 13:22
od Mato
Po dlhej dobe neaktivity na fóre, ale aktivity na aute sa podelím novinky, začnem tými starými :D

Rozhodol som sa pre olej Mobil 1 FS X1 Rally Formula 5W-50 v kombinácií s MANN filtrom, priobjednal som ešte zátku olejovej vane s gumovým tesnením.
Olej bol pred výmenou nečakane svetlý, po výmene za nový je odtieň veľmi podobný tomu z fľaše :)
IMG_20180607_201637.jpg

Do prevodovky a radičky som nalial celé 2 litre Castrol Syntrans Transaxle 75W-90, do diffu zase liter Castrol Axle EPX 90.
Výmena oleja v prevodovke a diffe je v garáži na zemi zaujímavá. Aby som trafil hladinu a neplytval zbytočne olejom, auto musí byť vo vodorovnej polohe, lenže pod miatu sa ľahnúť proste nedá. Upravil som preto požičanú odsávačku oleja aby fungovala ako plnička, kompresor natlakuje nádobku a olej sa tlačí do hadice.
IMG_20180520_163122_HDR.jpg

Nasledovala gymnastika v podobe niekoľkonásobného dvíhania auta, ale všetko šlo ako po masle.
IMG_20180520_165947_HDR.jpg

IMG_20180520_181605_HDR.jpg

Prebehla tiež výmena shift boot setu za nový z IL, skhaluz, díky za rýchle dodanie zo skladových zásob :)
IMG_20180602_123308_HDR.jpg

Ešte trochu prihrejem polievočku Ferniemu, jeho kastlík pod rádio si len chválim, v pohode sa tam zmestí telefón a shatsu peňaženka, ktoré predtým nebolo kam odložiť :) Montáž bola jednoduchá, stačilo jemne doladiť výšku pilníkom aby kastlík presne sedel s rámikom rádia a zatiahnuť dve samorezky. Ja som pre istotu som pridal ešte dve odspodu. Možno by ešte nebolo od veci urobiť tomu povrchovú úpravu. Počul som, že sa dá dosiahnuť pekný výsledok acetónom, ale k tomu sa dostanem až keď na aute nebude čo iné robiť. Takže nikdy :lol:
IMG_20180715_182026_HDR.jpg

IMG_20180715_182141_HDR.jpg

IMG_20180715_192119_HDR.jpg

Re: Mato - MX-5 NA6

PříspěvekNapsal: 24 říj 2018, 13:58
od TeeJay
Mato píše:ýmena oleja v prevodovke a diffe je v garáži na zemi zaujímavá. Aby som trafil hladinu a neplytval zbytočne olejom, auto musí byť vo vodorovnej polohe, lenže pod miatu sa ľahnúť proste nedá.

K tomu bych jen dodal, stačí celé auto zvednout rovnoměrně na stojky a pak plnit hadicí s trychtýřem vrchem samospádem - převodovku nejsnáz kolem řadičky, diff klasicky zezadu nebo kolem podběhů :) Ale podstatné je, že sis poradil :)