Šedivák

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Šedivák

Příspěvekod Kojot » 10 dub 2022, 16:17

Ahoj konečně jsem se dostal ke zveřejnění fotek. Je to pár dní po dovozu.., sem bych pak asi začal přidávat drobnosti..
Nebo se ptal :) protože už jsem narazil na pár věcí co potřebují doladit. :)
Přílohy
MX5_predek.jpg
MX5_zadek.jpg
MX5_bok.jpg
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..
Uživatelský avatar
Kojot
 
Příspěvky: 68
Registrován: 19 lis 2013, 23:18

Re: Šedivák

Příspěvekod Kojot » 10 dub 2022, 16:30

Aktuálně po repasi zadních brzd.
Sundat kolo, to je základ :)
Povolit třmen a vysunout ho, zjistit že pístky fungují (syn šlápnul)
Destičky vysunout ve vodících plíškách (ofouknout kompresorem tak, až si ji vyrazim z ruky do kamení)
Zjistit, že jsou na vnitřku sjetý blbě od orezlého kotouče
Srovnat desky a nechat stočit kotouče. Nový mají 10mm, min je 8mm. Po stočení mají 9mm
Rozhodnout se že nabarvim třmeny, když už čekám na stočení kotoučů
Vyčistím vodící šrouby + i díry v uchycení + nová vazelina i když chodily lehce..
Zjistit, že na zasunutí pístků potřebuji přípravek
Vše sesadit, a otestovat
Paráda !! Povedlo se eliminovat jeden z hlavních pazvuků co jsem identifikoval že jde od kol
Brzdy si sedly po 15 km perfekně. I když brzdný účinek je asi stejný :)
Tak a jde se na předek..
Přílohy
20220409_111504.jpg
Finále
20220402_133228.jpg
Orezlá hrana kotouče, produkovala hluk, který ted není..
20220402_121256.jpg
Deska po pádu na šutry, ale je na ní vidět to okrajové ošoupání od rzi
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..
Uživatelský avatar
Kojot
 
Příspěvky: 68
Registrován: 19 lis 2013, 23:18

Re: Šedivák

Příspěvekod Kojot » 12 dub 2022, 09:06

Komplet repas předních brzd.
Nasazeny kotouče a desky Brembo.
Vodící šrouby nové Quick brake.
Nabarveny třmeny a vyčištěny vodící díry pro šrouby.
Vše sedlo perfektně.
Foto mi dělá radost..
Přílohy
20220412_085815.jpg
Sada šroubů, prachovek + vazelina
20220412_085738.jpg
Desky
20220412_085731.jpg
Kotouče
20220411_174510.jpg
20220411_201620.jpg
20220411_204901.jpg
Finále
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..
Uživatelský avatar
Kojot
 
Příspěvky: 68
Registrován: 19 lis 2013, 23:18

Re: Šedivák

Příspěvekod Kojot » 21 dub 2022, 17:17

Střecha vyčištěna, umytá (jemně kartáčkem) následně vyluxována.
Další postup byl aplikovat impregnaci.
Zvolil jsem :
https://www.nanoprotech.cz/sprej/inprod ... ucts_400ml
Jemně nastříkat, nechat trochu vcucnout a ťupat houbičkou.
2x to opakovat..a nechat zaschnout.
A přesně takto si představuji dobře ošetřenou střechu.
Přílohy
Střecha2.PNG
Střecha2.PNG (229.75 KiB) Zobrazeno 6703 krát
Střecha.PNG
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..
Uživatelský avatar
Kojot
 
Příspěvky: 68
Registrován: 19 lis 2013, 23:18

Re: Šedivák

Příspěvekod ReVolte » 22 dub 2022, 10:22

Hezký, že se tak staráš, měl jsem skoro tu samou Mazdičku! Brzdy a vše kolem bylo vždycky shnilé, tak teď už nejezdit ven když prší :D
Ohledně impregnace. Tohle postříkání hadicí po naimpregnování je vždycky paráda, ale pravý test je až když po pár týdnech bude hojně pršet, pak uvidíš jestli střecha drží ;)
Byla: NC 2.0 Mica Grey Expression
Je: NCFL 2.0 Stormy Blue
ReVolte
 
Příspěvky: 176
Registrován: 17 pro 2016, 01:03
Bydliště: Plzeň

Re: Šedivák

Příspěvekod Kojot » 25 dub 2022, 09:17

Ale to já jezdim když prší. :D Jen pak nemá cenu sundavat střechu. :D :D
od koupě jen mrzlo a když pršelo tak skrz střechu neteklo. Ted jsem ji jen umyl a dal ji to nejlepší co si myslim, že má dostat. I jako otestování atd.
Auto jsem komplet myl a střecha je jen pro ukázku jak to po impregnaci vypadá. U toho nanoprotech je i pěkný to, že se na tom nechytá špína. A i když, tak jde umýt..
Mám to ozkoušený z bot a zbraní..


ReVolte píše:Hezký, že se tak staráš, měl jsem skoro tu samou Mazdičku! Brzdy a vše kolem bylo vždycky shnilé, tak teď už nejezdit ven když prší :D
Ohledně impregnace. Tohle postříkání hadicí po naimpregnování je vždycky paráda, ale pravý test je až když po pár týdnech bude hojně pršet, pak uvidíš jestli střecha drží ;)
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..
Uživatelský avatar
Kojot
 
Příspěvky: 68
Registrován: 19 lis 2013, 23:18

Re: Šedivák

Příspěvekod Kojot » 25 dub 2022, 09:28

Zatím poslední oprava. nové uchycení koberečku u řidiče.
Nové dva držáky (původní je vyrvaný) Za pár kaček a 15 min práce.
https://www.auto-doplnky.com/fixator-uk ... lny-p16796

A Asi i přes to ještě podlepim suchým zipem.. :)
Přílohy
Koberec.PNG
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..
Uživatelský avatar
Kojot
 
Příspěvky: 68
Registrován: 19 lis 2013, 23:18

Re: Šedivák

Příspěvekod Kojot » 01 čer 2022, 14:32

Tak jsem měnil oleje, Motor, převodovka, diff. Najeto 134.900km
Auto na zvedáku nebylo úplně rovně..
Takže do diferenciálu se vlezlo 0.75L
Do převodovky 1,8L (Turet jsem ještě nedělal, tam asi padnou ty 0,2L)
Motor 4,6L a je to těsně nad horní rysku nečitelné měrky..

Na magnetických šroubech jak v převodovce tak v difu byly jemné pilinky (tak na špičku lžičky do kávy)a takový blátíčko, co je magnetický což si myslím jsou piliny ultra jemné.
Původní olej totál černý ale stále tekutý, jen bylo vidět, že to fakt chtělo udělat.
Po cca 2 km šla řadička o 50% lépe a lehčeji ovládat. Tady je to jasný.

jen dotaz, dá se nějak bez vypuštění olejů z převodovky a diferenciálu zjistit, jestli tam zas nejsou piliny?
Vyšroubovat napouštěcí šrouby a magnet na drátku zašátrat.. nebo tak něco?
Má to cenu? :D
Nebo ujet dalších 10.000km jako na motoru a opět udělat oleje všude..
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..
Uživatelský avatar
Kojot
 
Příspěvky: 68
Registrován: 19 lis 2013, 23:18

Re: Šedivák

Příspěvekod BigBang » 01 čer 2022, 17:30

Podle mě blbost s tím magnetem. Pokud máš podezření, že ti to žere soukolí, tak to při „další výměně oleje“ vyměň znova a uvidíš. Ty oleje nestojí tolik a ani objemově jich není tolik v autě, aby to byla tak zásadní položka, pokud si chceš být jist. Další věcí je, že v převodovce bude vždycky nějaký otěr, takový to blátíčko. Nicméně mělo by ho být opravdu munimum. Taky jestli to byla první výměna, tak klidně tam mohl být otěr ze záběhu. Proto se dřív předepisovaly intervaly pro záběh atd.. Bohužel tlakem na ekologii, bezúdržbovost a „blbuvzdornost“ se už nic nepředepisuje. „ono to těch 200 tis. km vydrží“...
BigBang
 
Příspěvky: 209
Registrován: 23 pro 2019, 21:45
Bydliště: Kladno

Re: Šedivák

Příspěvekod Kojot » 20 čer 2022, 10:42

Tak o víkendu bylo úmorné vedro, že jsem se v neděli dal do výměny oleje v turetu. (Okolo řadičky)
Videa ukazují práci okolo 2 hodin. Já to vzal i s odhlučněním a bylo z toho hodin devět. Ale to jen proto, že jsem přišel na ulomené špunty na plastu za sedačkou.
A fakt jsem je neměl. :)

Tímto děkuji Markovi Bártovi za poskytnutí špuntíků.

Odhlučnění je ted tak jak to bylo možné dvěma vrstvami od A-hifi. A při zatažené střeše je úroveň hluku snesitelnější.
Olej v turetu odsáto cca 2dcl dolito to samé.
Řazení 1-3 jde o chlup lehčeji. Kvalty padají hladce. 4 -5 stejné. Tuhé, mechanické.

Naštěstí jsem si i vyfotil konektory u sedaček, jen se divím že na spolujezdcově sedačce je jeden navíc. Nevíte proč tady je a u řidiče ne?
Předpokládám výhřev spodku, výhřev zad, boční airbag. A ten čtvrtý?

Viz foto
Přílohy
20220619_172857.jpg
20220619_104913.jpg
20220619_103950.jpg
20220619_173410.jpg
20220619_165517.jpg
20220619_165329.jpg
20220619_120302.jpg
20220619_114127.jpg
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..
Uživatelský avatar
Kojot
 
Příspěvky: 68
Registrován: 19 lis 2013, 23:18

Další

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků