Jakou chladící kapalinu do NB

Jakou chladící kapalinu do NB

Příspěvekod vodi » 08 pro 2017, 13:06

Moje první výměna kapaliny v mazdě. Nechtěl bych nic pokazit. Nikde jsem se nedočetl ani jakou normu by do NB-FL kapalina měla mít. Mám tam jasně zelenou kapalinu. Dost se píše o FL22 kapalině, ale ta by v NA a NB prej něměla bejt.

Zatim mám vyhlídnutou tuhle: https://www.prodejoleju.cz/antifreeze-pro-japonske-a-korejske-vozy/cs-antifreeze-g-jks-5l/

Je to nějaká speciálka pro asijské vozy.

Poradí někdo? Co dáváte vy?
NB-FL Sportive 107 kw, 2001, H&R -35, 215/40/16, A'PEXi custom intake, EBC RedStuff
Subaru Legacy 2.0, 121kW, 2007 - daily
Škoda Felicia 1.3 MPi, 50kW, 1998 - čeká na projekt
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
vodi
 
Příspěvky: 142
Registrován: 11 srp 2014, 16:03
Bydliště: Plzeň / Vimperk

Re: Jakou chladící kapalinu do NB

Příspěvekod bkralik » 09 pro 2017, 00:17

No, s antifreezem je to vždycky otázka. Hlavní problém je v tom, že "moderní" červené nemrzky jsou v základu postavené na organických kyselinách (v angličtině zkratka OAT), které fungují asi nejlépe proti korozi hliníku a zajistí dlouhou životnost nemrzky (5 let), ale pokud na ně ten motor není stavěný, tak mohou mít dost negativní vlivy na plasty a kompozity v motoru - některé rozpouští nilon, některé mohou rozpustit těsnění pod hlavou (trochu samozřejmě, ne že zmizí). Zato zelené jsou stavené na ethylenglykolu/propylenglykolu a fosfátech, což má slabější antikorozní účinky a vydrží to méně dlouho, ale zase to je menší driák co se týká plastů/jiných barevných kovů.

Já si obecně myslím, že miaty jsou dost moderní auta a červená nemrzka jim nijak neublíží - spousta lidí ji jezdí. Ale když tam máš zelenou, tak bych to neřešil a koupil zase zelenou, já používám K-A z Autokelly (https://www.autokelly.cz/Product/NA-KA- ... 5;40117963), ředím to 1:1 destilkou a hotovo.

Pokud bys chtěl "změnit barvu", tak je lepší ten motor párkrát propláchnout čistou vodou - smícháním červené a zelené by se nic hrozného stát nemělo, ale zkrátí se životnost celé náplně. Takže je asi lepší ten motor pořádně propláchnout...

A pokud by mě chtěl někdo opravit, že to říkám blbě, tak je jenom vítán ;)
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: Jakou chladící kapalinu do NB

Příspěvekod mojžo » 09 pro 2017, 15:00

Tomuto som sa venoval dlho, chcel som dať G12, nech mám všade tú istú.

Došiel som k rozhodnutiu že červená g12 do nb nepatrí. (Štúdium miata.net a podobne)
Lejem modrú g11, mením ju každé 2 roky.
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Jakou chladící kapalinu do NB

Příspěvekod elektron » 10 pro 2017, 23:37

A aky je konkretny problem s cervenou v NB ? Pouzivam ju uz dlho a ziadny problem nie je.
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: Jakou chladící kapalinu do NB

Příspěvekod TeeJay » 11 pro 2017, 12:46

Používám Sheron Antifreeze Maxi D (G12+), je růžová a na bázi ethylengylokolu a tak do Mazdy patří jako cokoliv jiného na téhle bázi :) a i v testech vyšla dobře a dá se koupit ještě levněji už naředěná.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Jakou chladící kapalinu do NB

Příspěvekod mysterx888 » 11 pro 2017, 13:13

Do NA8 ide G11 ci tiez moze byt G12?
mysterx888
 
Příspěvky: 51
Registrován: 26 led 2017, 22:56

Re: Jakou chladící kapalinu do NB

Příspěvekod vodi » 11 pro 2017, 20:11

Já budu pokračovat tou zelenou. Ta z autokelly by měla bejt asi ta samá jako ta, kterou jsem posílal já.

Jinak tady je pěknej článek o tom co tam máme lejt.
http://motofocus.cz/technika/33105,univerzalni-chladici-kapalina-neexistuje
NB-FL Sportive 107 kw, 2001, H&R -35, 215/40/16, A'PEXi custom intake, EBC RedStuff
Subaru Legacy 2.0, 121kW, 2007 - daily
Škoda Felicia 1.3 MPi, 50kW, 1998 - čeká na projekt
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
vodi
 
Příspěvky: 142
Registrován: 11 srp 2014, 16:03
Bydliště: Plzeň / Vimperk

Re: Jakou chladící kapalinu do NB

Příspěvekod mojžo » 11 pro 2017, 21:37

Uff... už je tomu 5 rokov čo som sa tomu venoval.

plus mínus si pamätám to, že do NB ešte patrí modrá (G11), NBFL, čiže 2001+ už môže používať červenú.
G11 ešte nie je organická, G12 je. No zlom by mal byť práve v roku 2001, dovtedy G11.
No... to je jedno, moje auto malo G11 keď som ho kúpil, 6 rokov a cca 60000km tam je G11, teraz keď som menil chladič tak som vypustil viacmenej peknú čistú zmes, hadice to nežerie, tesnenie pod hlavou tak isto, čiže asi OK, či?

Ak jazdíte na G12 na NA/NB a nič sa nedeje, je to parádne nové zistenie a ja sa tomu iba teším :)
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Jakou chladící kapalinu do NB

Příspěvekod TeeJay » 11 pro 2017, 22:26

Ten Sheron je G12+ a v NBfl 2002 mi funguje dva roky. Ale vzhledem k podobnosti NB a NBfl si ani moc nedovedu představit, že by byly požadavky na kapalinu jiné :)
Důležité je, že nám to všem funguje dobře :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové


Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 71 návštevníků