Pred par mesiacmi mi mx5 zacala pocas jazdy cukat, ako keby dochadzalo palivo a na volnobehu obcas skapala. Pri silnejsom zakolisani sa rozsvietila kontrolka motora, takze aj s lacnym cinskym obd readerom som precital, ze ECU hlasi kod P1345 - chybajuci signal zo snimaca vackoveho alebo klukoveho hriadela. Vackovy je hore, kupil som novy, vymenil, nepomohlo. Myslel som, ze ku klukovemu sa lahko nedostanem, kedze je dole. Tak som sa objednal do servisu. Na chybu v ECU reagovali, ze to je len voditko a casto byva chyba uplne inde. Ze toto bude spojene s natacanim vackoveho hriadela a mechanizmom VVT. Cakal som na nejake tesnenie, vycistili, vymenili O-kruzky (tie boli fakt stare) a ze mam vyskusat. Nepomohlo, stale to iste. Navyse sa mi vypalila 30 A poistka oznacena ako vstrekovanie paliva. Znova servis, znova nieco vycistili, znova ziadna reakcia na poznamku, ci to nemoze byt nieco so snimacom klukoveho hriadela. Ze nie, to bude ozubene koleso natacania vacky, bratmm cca 700 eur.
Pred par dnami uz auto prestalo uplne startovat, len tocilo starterom. Tak som odmontoval dva sroby drziace vzduchovu hadicu z filtra do bloku, pohlad mi sklzol dole a uvidel som kabel zo snimaca polohy kluky, ktory sa predral o remen (o remen, ktory mi pred rokom vymienali v tom istom servise a ocividne pri skladani zle viedli kabel
). Par minut pred panelakom, kabel som opravil a mx5 nastartovala na prvy pokus.
Smutny pribeh, co si sam neurobis, nemas...