Chiptuning

Re: Chiptuning

Příspěvekod IvanGS » 05 dub 2013, 14:31

PavelV - v tom jsem laik a proto jsem oslovil firmu, co mi dělala Forda s dotazem, jak to dělají pro MX-5 a jak se kromě čísel změní výkonové a momentové křivky, uvidíme co odpoví.
Ale jen tak pro zajímavost - když to zaokrouhlím, tak mých 145 koní na cca 1100kg auta je 7,58 kg/koně. Pokud by se výkon zvedl o 5 koní (prezentují víc, ale jsem při zemi), bude to stejné, jako bych auto o pěkných pár kilo odlehčil a jak to tu sleduji, hledání váhových úspor (baterka, kola atd. atd.) je tu celkem běžné. A protože chci vyměnit má pěkná, ale těžká kola za Ultraleggery, což bude znamenat další, dost zajímavý nárůst relativního výkonu, může být výsledek celkem zajímavý. Ale třeba se pletu, jsou to zatím jen takové hrátky s čísly, je zima, tak se bavím...:-)
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Chiptuning

Příspěvekod George » 05 dub 2013, 14:36

obzvlášť u kol je odlehčení nejvíc znát. Nepamatuju si už přesně jak to je, ale každé kilo neodpružené váhy vydá za několik kil odpružené
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Chiptuning

Příspěvekod Sedrik » 05 dub 2013, 15:45

Říká se, že 1 kg neodpružené je jak 10 kilo na autě, ale bude to spíš taková "urban-legend". Každopádně i můj známý z automotive branže doporučuje začít s odlehčováním na kolech, protože u tak lehoučkého auta, jakým MX-5 je, už není na autě moc kde brát (pokud neberu extrémní street/racing úpravy).

O chip-tuningu (spíš jeho následcích) je pěkný článek na DF (http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012062402)
Pokud je auto v dobrém stavu a majitel je ochoten akceptovat vyšší náklady (častější výměna oleje, čas na zahřátí/ochlazení turba, vyšší spotřeba), pak je ChT asi v pohodě - jen je třeba si uvědomit, že ChT snižuje cenu auta - nikdy bych si auto s ChT nekoupil a myslím, že to tak má většina lidí, co se v tom aspoň trošku vyzná.
Lost but not forgotten: MaX NBFL 1.8l LSD Silver Blues
BMW E90 325xi Japanrot
Sedrik
 
Příspěvky: 451
Registrován: 21 dub 2011, 19:21

Re: Chiptuning

Příspěvekod IvanGS » 05 dub 2013, 16:56

Někde se tu psalo, že 1 kilo kola je jako 6 kilo jinde, takže když dám o 3 kila lehčí ráfek, je to jakoby úspora 3x4x6=72 kilo. Dalších relativních 40-70 "kilo" by shodil chiptuning a to je v optimistické variantě 140 kilo. A to už je na dynamice Majdy sakra znát... :D
Auto není olítané chiptuningem ale majitelem, když se k načipovanému autu chová jak se má, nejezdí jako dobytek ale využívá výkon jen občas, třeba při předjíždění atd., není se čeho bát. Ale jak se to pozná, že? Kamarád koupil čipovaného pětkového bavoráka, najeto přes 200 tisíc km, dnes má 320 tisíc a všechno je v dokonalé kondici, sám to nechápu...:-)
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Chiptuning

Příspěvekod George » 05 dub 2013, 17:04

můžu potvrdit, jak auto ožilo, když jsem sundal origo kola, která s gumou vážila 16.5kg a dal místo nich Watanabe, která vážila 13,5kg... dohromady "jen" 12 kg a auto bylo jak vyměněné (zkuste si vyndat sedačku, která váží cca 15kg a změna nebude ani zdaleka tak velká
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Chiptuning

Příspěvekod Krenstik » 05 dub 2013, 17:46

Potvrzuju taky, vymena letni / zimni je obrovsky rozdil.... uplne jine auto 19,5 kg / 13 kg
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Chiptuning

Příspěvekod dopr » 06 dub 2013, 07:26

Taky souhlasim. Zimni 14" plechy vs letni 15" OEM Ennei je jako nebe a dudy. Akorat by mne zajimalo, kdy ty litaky konecne nazuju :evil:
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 164 návštevníků