Těsnění řadící páky

Těsnění řadící páky

Příspěvekod riderhenry » 08 bře 2010, 23:08

Vcera vecer jsem se dozvedel o novem problemu, postihujicim vsechny modely NA a NB(fl). Jedna se o tesneni radici paky, ktere ma tendenci velice rychle praskat, diky cemuz je v interieru slyset vice hluku od prevodovky, muzou se prenaset neprijemne vibrace a dokonce se muze zhorsit i razeni samotne. Vzhledem k tomu, ze to neni technicky nijak slozite, hned rano jsem se na to podival. Fotky z "akce" muzete videt tady: http://riderhenry.rajce.idnes.cz/tesneni_radici_paky/

Jeste dodam, ze mam zkracene razeni Cobalt (vsem opravdu doporucuju!), takze se nektere detaily lisi. Predevsim spodni tesneni je reseno trochu jinak, ale myslim, ze tam bude pasovat i originalni - vyzkousim... Na 7. fotce je puvodni radicka s puvodnim tesnenim, ktere za sebou ma 140 000 km, zatimco druhe tesneni (nainstalovena v aute) za sebou ma necelych 20 000 km a jeden rok! Horni tesneni (to vetsi) je puvodni. Na poslednich dvou fotkach je seriova radicka vedle te od Cobaltu...

takhle ty dily vypadaji:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/258
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/259

Mne postihly vsechny z vyse uvedenych problemu, kdyz jsem radicku rozebral a znovu slozil, nejakym zazrakem zmizely vibrace ve vysokych otackach, coz bylo ze vseho nejotravnejsi.

Mensi navod, jak na to:
Staci odsroubovat hlavici radici paky (drevene maji nekdy sroubek na boku), coz vyzaduje nekdy trochu vic sily, a 5 sroubku, drzicich stredovou konzoli - 2 v prihradce, 1 pod popelnikem (u NBfl pod ovladacem stahovani oken - sroubovakem "vypacit"), dva po stranach stredove konzole, na urovni radici paky (jsou zakryte plastovimi krytky). Kryt se da oddelat stranou, netreba odpojovat zadne kabely... Potom povolime 4 srouby, drzici horni tesneni, 3 srouby drzici dolni tesneni a je hotovo. Kdyz mame vyrazeno, radicka pujde jednoduse vytahnout a zase zpatky vratit. NB nemaji radicku ponorenou v oleji, takze nehrozi ani zadne vetsi zasvineni. Myslim, ze je dobre to zkontrolovat, udajne to uz po 2 letech odchazi, po nejakych 4-5 letech je to temer jiste :roll: Nove tesneni se pratehne pres radicku, kdyz se to namaze, tak by to melo jit. Stare pujde nejlepe dolu, kdyz se rozreze. Az sezenu nove tesneni, poreferuju o vysledku. ;)
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: tesneni radici paky

Příspěvekod PavelS » 08 bře 2010, 23:37

Já to měnil na tý svý NA taky, nemyslim že by to ovlivnilo hlučnost nebo schopnost řadit, ale jde tam pak bordel (ven i dovnitř...). Určitě taky doporučuju vyměnit - stojí to málo i v ČR a je to jedna z mála věcí co se měněj...
Dobrý téma! ;)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Těsnění řadící páky

Příspěvekod riderhenry » 08 bře 2010, 23:48

Jak rikam, vibrace prestaly. Ale nemel jsem tam originalni radicku. Kazdopadne bych tomu docela veril, precejen Flying Miata uz par MX-5 urcite servisovala :) Akorat s tim nemusi mit problem kazde auto. Uvidime, az to nainstaluju.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Těsnění řadící páky

Příspěvekod dopr » 09 bře 2010, 07:31

kurna ja si ani neuvedomuju, ze bych tam neco takoveho mel. Rekl bych ze spis urcite ne, protoze kdyz jsem sundaval stredovy tunel, tak jsem okolo radiciky videl trochu na zem :)
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Těsnění řadící páky

Příspěvekod George » 09 bře 2010, 09:28

v tom případě jsi na tom podobně jako já s miatou :D
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Těsnění řadící páky

Příspěvekod dopr » 09 bře 2010, 09:54

aspon to nemusime menit :lol:
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Těsnění řadící páky

Příspěvekod PavelS » 09 bře 2010, 10:50

:lol: Doporučuju to tam dát - ona ta guma časem prostě zmizí... Ta menší co je na převodovce přímo je hodně důležitá a ta větší co je mezi tunelem a řadičkou je vlastně jen prachovka.
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Těsnění řadící páky

Příspěvekod liborch » 21 dub 2011, 19:43

Zdary,
může mi někdo vysvětlit jak namontuju nové spodní těsnění?
nechápu jak ho tam narvat, tyč má nahoře velký průměr a dole zase koule, ......................
ještě jsem ho teda nekoupil (stojí spoustu peněz)
ale ptám se dopředu
Přílohy
gleverboot.jpg
gleverboot.jpg (4.02 KiB) Zobrazeno 27453 krát
Hotel 4P4200042.jpg
Hotel 4P4200042.jpg (43.63 KiB) Zobrazeno 27455 krát
Hotel 4P4200041.jpg
Hotel 4P4200041.jpg (46.7 KiB) Zobrazeno 27455 krát
Postertova princezna.
Uživatelský avatar
liborch
 
Příspěvky: 335
Registrován: 05 bře 2011, 21:29
Bydliště: Plzeň-ČB

Re: Těsnění řadící páky

Příspěvekod radep » 21 dub 2011, 21:04

Neboj, mělo by se dát normálně protáhnout horem... namazat tu tyč mýdlem nebo něčím a uvidíš, že to půjde...
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Těsnění řadící páky

Příspěvekod liborch » 21 dub 2011, 21:09

radep píše:Neboj, mělo by se dát normálně protáhnout horem... namazat tu tyč mýdlem nebo něčím a uvidíš, že to půjde...


za kolik jsi to kupoval?
700Kč se mi zdá příliš
Postertova princezna.
Uživatelský avatar
liborch
 
Příspěvky: 335
Registrován: 05 bře 2011, 21:29
Bydliště: Plzeň-ČB

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 76 návštevníků

cron