Rezavění "spodku"

Rezavění "spodku"

Příspěvekod Sedrik » 26 zář 2012, 10:34

Ahoj,

minulý týden jsem se bavil s jedním německým majitelem MX-5 NA - jeho angličtina byla sice dost špatná, ale rozuměli jsme si. Upozorňoval mě na místa, kde MX-5 nejraději kvete (odvodné kanálky od střechy) a řekl mi, že pokud to tam shnije, pak je to "kaput" a nedá se to opravit.

Proč to ale píšu je, že mi doporučil stránku http://fluidfilm.de/en, kde se prý prodává nějaké mazadlo, kterým se mají kanálky sem tam prolít a zabrání se korozi. Máte s tím někdo zkušenost, jaký je váš názor? Já zatím s korozí problém nemám, ale protože jezdím (jako první majitel) i v zimě, tak s tím do budoucna počítám...prevence by byla fajn.
Lost but not forgotten: MaX NBFL 1.8l LSD Silver Blues
BMW E90 325xi Japanrot
Sedrik
 
Příspěvky: 451
Registrován: 21 dub 2011, 19:21

Re: Rezavění "spodku"

Příspěvekod seatik » 26 zář 2012, 12:26

Dle me je to na olejove bazi ...myslim,ze pokud jednou za pul roku tykanalky prohlednes,procistis do sucha,tak nebude nikde problem ani pres zimni provozJen pres tu zimu bych tu zaklopku dole na konci hadicky otevrel naplno.Jinak by ti to tam mohl primrzat diky proudeni studeneho vzduchu za jizdy
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1970
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

Re: Rezavění "spodku"

Příspěvekod Sedrik » 27 zář 2012, 09:49

seatik píše:Dle me je to na olejove bazi ...myslim,ze pokud jednou za pul roku tykanalky prohlednes,procistis do sucha,tak nebude nikde problem ani pres zimni provozJen pres tu zimu bych tu zaklopku dole na konci hadicky otevrel naplno.Jinak by ti to tam mohl primrzat diky proudeni studeneho vzduchu za jizdy


Záklopky? :) Tam nějaký jsou??
Lost but not forgotten: MaX NBFL 1.8l LSD Silver Blues
BMW E90 325xi Japanrot
Sedrik
 
Příspěvky: 451
Registrován: 21 dub 2011, 19:21

Re: Rezavění "spodku"

Příspěvekod Andre_fux » 27 zář 2012, 09:52

Sedrik: Nechcej si vystříkat dutiny před zimou a budeš mít na 2roky pokoj. Dělá se to z preventivních důvodů
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Rezavění "spodku"

Příspěvekod Vavris » 27 zář 2012, 10:23

S tím bych byl opatrný... zavoskovaná koroze často kvete 2x rychleji, než nezavoskovaná. Takže jen při jistotě zdravých dutin :mrgreen:
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Rezavění "spodku"

Příspěvekod Andre_fux » 27 zář 2012, 10:25

jo tak to s tím souhlasím, než se to bude dělat, tak by to měli odrezit. :) Teď mě to bude čekat spolu s X dalšími věcmi u karosářů.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Rezavění "spodku"

Příspěvekod Vavris » 27 zář 2012, 10:28

To takhle jeden expert s Mondeem Mk.I voskoval, voskoval, machroval, machroval, a pak mu najednou auto začlo drobit po cestě :lol:
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Rezavění "spodku"

Příspěvekod jardaj. » 27 zář 2012, 20:30

To je problem o kterém by se dala napsat příručka. Pokusím se krátce. Koroze=oxydace, tedy je potřeba zabránit působení kyslíku a vzdušné vlhkosti na kov. CO2 ze vzduchu + vlhkost = slabá kyselina uhličitá. Proto je třeba uzavřít kov v dutinách kde není takový nástřik jako vně karoserie. Před mnoha lety jsem dělal pokus. Dva stejně dlouhé rezavé úhelníky jsem opatřil víčky a udělal rozebiratelnou dutinu a natřel rúznými druhy nátěrů, nechal ležet na zahradě na chodníku a občas na to i chodil močit. Nejhůře dopadla tixotropní barva na spodní díly karoserie, ale na př. natřené naftou i po roce víc nekorodovalo. Nafta se ale nedá použít protože když vytéká z dutin naleptá originál tlumící nástřk z výroby. Na dutiny zatím používám poslední zbytky přípravku Avirox a nevím jestli se ještě vyrábí. Byl vyvinut koncem sedmdesátých let na konzervaci pro armádu zejména munice. Při 22 st. vzlíná ještě o 2 cm výš než je nástřik. Dutiny nemusí být bez koroze, ale nesmí tam být koroze která se loupe. Rezistin ML ředit petrolejem aby se vosk úplně nevytvrdil, ale byl mazlavý jako mazlavé mýdlo. Stříkat hodně řídkým a 2 roky je klid. Pak preventivně opakovat. Jak jsem už tady psal escorta dělám takto od r.92 a všechno je původní. Je pravda že je to děsná drbačka a člověk je jak prase i v nosu, protože ze všech dírek uniká taková mlha z toho přípravku. Stříkám speciální fixírkou která se prodává tlakem 6 atm.
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: Rezavění "spodku"

Příspěvekod jardaj. » 12 dub 2013, 22:17

Ještě k tomuto tématu. Na základování spodku karoserie se mi nejvíc osvědčila zinkochromátová barva s obchodním názvem FORMEX. Za dvě hodiny je nátěr proschlý a dá se i stříkat. První vrstvu je ale nejlepší natírat. Doslova se zažere do kovu. Cena se pohybuje kolem 220 Kč/0,6l
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: Rezavění "spodku"

Příspěvekod MAXsport » 13 dub 2013, 09:09

Kolik je zhruba potřeba na celý spodek?
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 181 návštevníků

cron