Ahojte, narazil som na zaujimave videa, kde je pekne vidiet kinematiku podvozka nasich Japoniek (konkretne je to NB).
Video 1 (Predne lave koleso)
http://www.youtube.com/watch?v=CQG5aUrhpewVideo 2 (Predne lave koleso s vystuzenim konzoly stabilizatora)
http://www.youtube.com/watch?v=3deivrLzxmoVideo 3 (zadne lave koleso)
http://www.youtube.com/watch?v=IHG9OaqBKUkIde o 3 videa kde na prvom je zaber na lave predne koleso aj s celou podvozkovou skupinou (ramena, stabilizator...) s pouzitim silnejsieho stabilizatora. Je tu krasne vidiet ako vzniknute sily posobiace skrz stabilizator deformuju konzolu, na ktorej je stabilizator uchyteny. Ta sa pod zatazou znacne prehyba a pritom je uchytena k nosniku len pomocou makkych 4ks skrutiek. To ze su makke som sa presvedcil sam, ked som minuly rok pri pokuse zhodit tieto konzoly ukrutil jednu z nich bez vacsej namahy.
Na druhom videu je ten isty zaber (ale s odstrojenym spodnym krytom motora) s pouzitim podpery RacingBeat
http://www.racingbeat.com/Miata-1990-20 ... 54122.htmlAko mozno vidiet, tato vyrazne napomaha stabilizatoru pri jeho praci a dodatocne spevnuje konzoly. Na tretom videu je zas vidiet kinematiku zadnej napravy (bez pouzitia stabilizatora).
Mozno je blbost zakladat koli tomu dalsiu temu, ale zaujalo ma to a chcel som sa s Vami podelit
P.S.: ak admin usudi, ze sa to hodi k nejakej inej uz existujucej teme, tak sa nebranim prekopirovaniu tam
NBfl Sportive r.2001 1.8l, Torsen, 6st. prevodovka, BC Racing 6/5, Buddy Club P1 Racing SF...