Drobnosti ke zvýšení výkonu

Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod IvanGS » 01 bře 2014, 19:15

Mám NBFL 2003, 1.8, nechci víc zasahovat do původního stavu auta. Zajímají mne drobnosti, kterými lze zvýšit dynamiku auta a zajímá mne, zda má vůbec smysl měnit např. kabely zapalování za "sportovní", vyndat "uhlí", popř. katalyzátor. Jak se tyto věci na chodu motoru projeví, nejde jen o "pocit" a drobnou úsporu hmotnosti?
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod Otatoy » 01 bře 2014, 20:10

Vyndání katíku dělám na většině aut a vždy to má pozitivní vliv! Nevím jestli se tím zvýší maximální výkon, to asi ne, ale auto svižněji reaguje na plyn a trochu líp se probírá v nižších otáčkách. Taky se tím zlepší zvuk, ale auto samozřejmě víc smrdí a neprojde STK. Problém může někdy nastat u aut se 2 lambdami (NBfl myslim má 2), kde se musí ještě nějak oblbnout ŘJ.

Podobný efekt má ještě oblíbené otevřené sání, které motoru trochu ulehčí život. Je to potřeba udělat pořádně, protože špatně udělané nebo odstíněné sání může mít klidně opačný efekt. Také vzálenost filtru od škrtící klapky ovlivňuje funkčnost v různých otáčkách. Přímé sání trochu zvyšuje spotřebu, ale když je dobře udělané pomáhá hlavně pružnosti.

Co se týče kabelů nemůžu říct, taky by mě to zajímalo. Zatím jsem největší změnu pocítil po namontování nerez svodů a současném zahození katíku.. ;)
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod skhaluz » 01 bře 2014, 21:16

Hoj, drobnostami nezvysis vykon auta ani o taku mieru aby to bolo poznat. Ked to chces poznat aj inde ako v penazenke ziadne zazracne kabely ani sviecky a podobne, ale sanie, zvody, odlahceny zotrvacnik, lahke kolesa s dobrymi pneumatikami a auticko ti bude robit vetsiu radost ako doteraz.
Mazda MX-5 NB/FL1,8 race car
Mazda MX-5 NA weekend
http://www.mx5servis.sk
Uživatelský avatar
skhaluz
 
Příspěvky: 288
Obrázky: 6
Registrován: 12 dub 2012, 11:46

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod IvanGS » 01 bře 2014, 22:49

skhaluz - nejde o peníze, za auto samotné jsem dal 2x víc penz než většina ostatních jen kvůli nájezdu a stavu nového auta ale právě proto a taky protože předchozím majitelem byl známý zpěvák, ho chci zachovat v původním stavu, jen zkusit, jestli by tyhle vratné drobnosti trochu neprospěly výkonu, o lehkých kolech vím, rozhoduji mezi OZ Ultraleggera a Alleggerita, ale o tom píšu v jiném vláknu. Vím, že lidé do takových drobností investují a ptám se, jestli opravdu pomohou. Třeba s katalyzátorem a KN mám na několika motocyklech BMW zkušenost, že lépe táhnou odspodu ale vršek malinko ztratil, u té motorky to vítám, u Mazdy nevím... Pokud je to jen o dobrém pocitu, vykašlu se na to.
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod cavan » 01 bře 2014, 23:28

kable ti zlepsia chod motora, uhlie tiez nema vplyv na vykon motora.. dokonca aj original otvorene sanie od K&N na mazdu ti zvysi vykon len o 3 kone.. je to hodnota ktoru oficialne deklaruju.. a ci to nejak vyrazne pocitis pri 150 konoch je otazne.. co sa tyka zasahu do auta.. komplet ladene vyfukove potrubie bude asi najlepsia volba.. original si mozes vzdy odlozit niekde v garazi a v pripade ze by si auto chcel niekedy predat (co sa snad nechystas ked vravis ze nejde o peniaze) vies ich tam dat naspat.. ;) ak do toho nechces nejak moc zasahovat tak sa vykasli na to, daj tam tie lahke kola a uzivaj si auto.. bol som s Bingim, kupil SSR type C a nevie si to vynachvalit.. auto mu vraj neskutocne ozilo.. a to len tou vymenou kolies.. ;)
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails)
IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG

vyroba frame rails, cooling plate (info po SZ)

www.aliiscolores.com
Uživatelský avatar
cavan
 
Příspěvky: 1252
Registrován: 30 lis 2012, 08:58
Bydliště: Čachtice / Bratislava

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod IvanGS » 02 bře 2014, 00:58

Cavan - to že nehodlám auto prodávat nemá nic společného s penězi i když člověk nikdy neví:-). Chtěl jsem říct, že když se ptám na drobné úpravy, je to proto, že nechci do auta nijak zasahovat, tj. žádné turbo či kompresor, odlehčený setrvačník apod. Samozřejmě i jinak bych nechtěl do MX-5 investovat stovky tisíc, zase takový fanatik nejsem, když budu chtít 250 koní, znám levnější cesty jak je získat, ale to bych musel oželet MX-5, což nechci. Máš pravdu, výfuk se dá vrátit a beru to jako jednu z variant, prozatím zkusím lehká kola a pak se třeba zahloubám do výfukových soustav...
Nesouhlasím ale, že 3 koně jsou zanedbatelný nárůst, zvlášt u auta tak lehkého jako je MX-5. I pár kilo ušetřených na kolech dělá divy. Když budu mít auto co má 300 koní (měl jsem takové), nebudu řešit 2 kila ušetřená na jednom ráfku ani úpravu za 3 koně, ale u takového auta ani nepoznám (jen v extrému), jestli v něm jedu sám nebo se spolujezdcem a jak jistě víš, u MX-5 to znát je. Proto mne zajímají i drobná vylepšení...
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod Otatoy » 02 bře 2014, 02:01

Jak říkám, třeba ten KAT nebo sání se možná neprojeví v maximální výkonu, ale motor o dost rychleji a ochotněji reaguje na plynový pedál, což je změna kterou rozhodně pocítíš. Sání si můžeš zkusit od někoho na chvíli půjčit a uvidíš sám, jestli ti to vyhovuje..
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod George » 02 bře 2014, 10:10

já mám s katem přesně opačnou zkušenost, když ho dám pryč, auto v nižších otáčkách uplně umře....
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod Vavris » 02 bře 2014, 10:22

K&N ti přidá leda tak zvuk, aby to mělo smysl, chtělo by to nějaký pořádný CAI systém. Anebo komplet výfuk i se svodama - slovenská AMA garantuje nárůst 10 koní - otázkou je, jestli ti to za 1k€ stojí. Jinak nárůst 3 koní imho poznáš možná na skůtru, ale rozhodně ne na MX-5 (NB i NBFL mi příjdou úplně stejně pomalé).

Nejvíc ze všeho poznáš, když budeš mít skoro prázdnou nádrž, zhubneš a vyházíš všechny zbytečnosti. A pak ještě jedna vratná, ale silně nepraktická úprava - zvětšit stálý převod.
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Drobnosti ke zvýšení výkonu

Příspěvekod cavan » 02 bře 2014, 10:23

Co sa tyka predaja, ja urcite nemienim predat mazdu a to ma caka riesit este byvanie atd.. Podla mna je to ale dost zanedbatelna polozka.. Ale to je OT. Spat k teme
Nemiesajme ku kone a krutiaci moment.. Co sa tyka sania, plati to co pisal Otatoy, netreba to tu znova pisat, koniec koncov mas s tym sam skusenosti z moto.. A kolesa su predsa neodpruzena hmota, je to nieco ako zotrvacnik, cim je lahsi, tym lahsie ho roztocis.. To iste plati o celom hnacom ustrojenstve.. Vsetko co musi motor roztocit (spojka, zotrvacnik, kardan, dif, poloosi, brzdove kotuce atd.)je pre neho zataz.. Cim mensia zataz tym lahsie sa motor dostane do otacok.. Uz aj klima ti spravi rozdiel, aj ked nie je v prevadzke.. Aby sme si rozumeli.. Davam ti za pravdu.. Auto mi ozilo ked som ho prezul zo zimnych na letne.. Takze tak.. :) urcite daj co najlahsie kola.. ;)
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails)
IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG

vyroba frame rails, cooling plate (info po SZ)

www.aliiscolores.com
Uživatelský avatar
cavan
 
Příspěvky: 1252
Registrován: 30 lis 2012, 08:58
Bydliště: Čachtice / Bratislava

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 112 návštevníků

cron