1.6 66kW vs 85kW

1.6 66kW vs 85kW

Příspěvekod car2n » 11 úno 2011, 04:41

kdyz sem pred trema lety shanel miatu, na prvnim miste byl pro me celkovej stav auta...takze jsem si poridil vonavku - evropskou mrkacku 1.6 z roku 1997. tzn s motorem 66kw. jsem do ni blazen, jak taky jinak, ale postupem casu jsem si zacal rikat, ze par kw k dobru by nebylo od veci. a tak me zacla hlavou srotovat otazka:jakej je rozdil mezi "starou" a "novou" 1.6 (mysleno v ramci mrkacek), a hlavne-je mozny nejakym zpusobem z ty novejsi "deklasovany" na 66kw dostat "puvodnich" 85kw? ohledne technickejch veci jsem naprostej lajk (mam humanitni vzdelani :D), ale zvladnu to pochopit kdyz mi to nejak pekne vysvetlite:) jsou jiny rozmery valcu? jina komprese? ECU jinak nastaveny? vi to nekdo? co sem tak patral, k nicemu serioznimu sem se nedopatral.
pocitam s tim ze to asi nepujde snadno "precvaknout" z tech 66 na 85, i kdyz by to bylo fajn a tak me jednou bude asi cekat swap motoru, az na to budou prostredky... :geek:
Uživatelský avatar
car2n
 
Příspěvky: 402
Registrován: 24 led 2011, 01:38

Re: mx5 na 1.6 66kw vs 85kw

Příspěvekod car2n » 11 úno 2011, 18:28

tak dneska (po roce hledani :D) sem nasel tohle
"115 & 90 bhp Engine Changes -- NA (MK1)
Locked Reply Contact
Taken from the Mazda Workshop manual (12/94)

Engine
The purpose of the modification is to increase the low speed torque by changing the valve timing and compression ratio.
The following parts have been modified

The configuration of the camshafts have been modified
Valve timing
IVO 5* BTDC
IVC 40* ABDC
EVO 55* BBDC
EVC 5* ATDC

The configuration of the pistons have been modified
Compression Ratio - 9.0:1

Fuel & Emission Control System
According to the readoptaion of the B6 engine model, the following changes have been made.

Injection method has been changed from the two-group injection to the sequential injection.
IAC load correction has been added according to the addition of the rear window defroster signal input to the ECM.
IGF signal input to the ECM has been discontinued.
Signal names have been changed as follows. NE = SGT & G = SGC
Diagnostic trouble codes No. 01 have been discontinued.
Vehicle speed sensor input have been added.
In the exhaust system, the front pipe and the parts after it are the same as that of the BP engine model.
The heated oxygen sensor has been adopted and its instulation position has been changed.
The fuel tank capacity has been enlarged and the cruising range has been increased accordingly.
Features - Excellent drivability and improved engine performance due to Squential mulitport fuel injection"



nestacilo by teda jen vymenit ECU za starsi (a nejaky dalsi drobnosti)? chapu to dobre ze v principu je ten motor nezmenenej?:)
Uživatelský avatar
car2n
 
Příspěvky: 402
Registrován: 24 led 2011, 01:38

Re: mx5 na 1.6 66kw vs 85kw

Příspěvekod George » 11 úno 2011, 20:49

no podle toho co jsi sem dal je jinej kompresní poměr, jiný vačky, jiný časování... takže by nejspíš nestačilo jenom změnit jednotku:)
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: mx5 na 1.6 66kw vs 85kw

Příspěvekod car2n » 05 lis 2012, 04:51

tak sem zas nasel nejaky info na britskym foru

http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=108535
Uživatelský avatar
car2n
 
Příspěvky: 402
Registrován: 24 led 2011, 01:38

Re: mx5 na 1.6 66kw vs 85kw

Příspěvekod Mike » 06 lis 2012, 22:59

Moje zkušenost je taková že praktickej rozdíl na silnici je minimální. A zajímalo kolik těch pony ta tvoje miata reálně má...řekl, bych že ta cifra bude třímístná
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: mx5 na 1.6 66kw vs 85kw

Příspěvekod Winie » 06 lis 2012, 23:02

nebo naopak vetsina predface ma uz jen dvoumistny cislo :lol:
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: mx5 na 1.6 66kw vs 85kw

Příspěvekod Mike » 06 lis 2012, 23:05

jo...vlastně asi tak nějak, když si vemu jak mi (ne)jelo NA 85kw:)
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: mx5 na 1.6 66kw vs 85kw

Příspěvekod Miata » 27 lis 2012, 19:55

Na jaře se obětuju a zkusím jednou pro vždy ukončit debaty na tomto fóru ohledně papírového výkonu 66kw a zajedu s mou 66kw na brzdu. Tlaky mám stejné jako když vyjela z fabriky, tak to snad bude objektivní. Jo a hlavně tam pojedu než dám 4klapu a svody...no a pak znova ;)
MX-5 NA silver 96 1.6 komplet Postert + podvozek BC Racing BR-RS 4/5kg alles in ordnung http://www.lennypromotion.cz
+ daily E61 535D :-)
Uživatelský avatar
Miata
 
Příspěvky: 842
Obrázky: 1
Registrován: 23 dub 2010, 10:58
Bydliště: Ostrava

rozdiel medzi 66kw a 85kw

Příspěvekod michalgt » 06 kvě 2014, 08:46

Viete mi niekto povedat v com je rozdiel medzi 66kw a 85 kw motorom ?
michalgt
 
Příspěvky: 77
Registrován: 13 lis 2013, 21:56

Re: rozdiel medzi 66kw a 85kw

Příspěvekod Zed » 06 kvě 2014, 09:15

Už se to tady řešilo, jen téma není v sekci Technika..

edit moderátora: sloučeno
charged "beauty"
charged beast
Miata simply begs to be driven hard!

MX-5 Cup 2018 - http://mx-5cup.cz/
Uživatelský avatar
Zed
 
Příspěvky: 970
Registrován: 25 úno 2011, 12:52

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 54 návštevníků

cron