Kontrolní přístroje

Kontrolní přístroje

Příspěvekod kousmen » 27 úno 2015, 21:44

Zajímá mě jakou důležitost lze přiřadit budíkům pro kontrolu bezproblémového chodu motoru.
Za nejběžnější lze nejspíše považovat teplotu oleje, tlak oleje a teplotu chladicí kapaliny. Je možné např. jednomu z nich určit jistou nadřazenost nad ostatními nebo je nutné sledovat všechny?

Díky za jakoukoliv přínosnou reakci.
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Kontrolní přístroje

Příspěvekod Pavel260 » 27 úno 2015, 22:10

já bych to viděl na vodu....
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Kontrolní přístroje

Příspěvekod kousmen » 27 úno 2015, 22:31

Osobně bych to viděl v pořadí teplota vody - tlak oleje - teplota oleje. S tím, že první dva se neovlivní a třetí ano, takže by se dal vynechat. Ale znáte moje teorie. :lol: Nebo by snad stačila jen ta voda? Spíš to myslíš asi tak, že je nejpodstatnější že?
Jde mi o to, že bych nějakej ten budík nemusel kupovat a uspořit tak na benzín. Napadlo mě to až teď, kdy mi poslali jeden a zbylý dva mi prý posílali později, ale dopravce mě nekontaktoval a tak mám k úhradě marný poštovný, což je zas na soud. A mohl bych objednávku těch dvou zbylých zrušit. Jenže mi poslali zrovna teplotu oleje, o které si myslím, že je nejmíň potřeba a tak se o tom chci ujistit. Zatím to vypadá, že je to tak a mám zase pech. :D
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Kontrolní přístroje

Příspěvekod cavan » 27 úno 2015, 22:33

Nechladis, zadries motor, nemazes, zadries motor.. Myslim ze je treba sledovat viacero veci.. Co takto nejaky univerzalny budik??
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails)
IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG

vyroba frame rails, cooling plate (info po SZ)

www.aliiscolores.com
Uživatelský avatar
cavan
 
Příspěvky: 1252
Registrován: 30 lis 2012, 08:58
Bydliště: Čachtice / Bratislava

Re: Kontrolní přístroje

Příspěvekod kousmen » 27 úno 2015, 22:43

No jde mi o to, že když zjistím, že chladicí kapalina má tendenci růst na teplotě, tak se dá očekávat, že olej bude růst taky. Prostě je tam provázanost a pokud chladicí kapalina bude teplotně v normě, pak lze počítat s tím, že olej se nepřehřeje. To už je ale teorie, u které mám pochybnosti. Prakticky považuju kontrolu teploty oleje za podružnou. Zbylé z uvedených za důležité. Je to tak?
Možná vám to zase přijde jako dementní, ale v mojí hlavě je to vážně o ničem. :lol: Teprve, když se o tom s někým bavím, tak mi to začne docházet. Proto vás potřebuju. :D
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Kontrolní přístroje

Příspěvekod Pavel260 » 27 úno 2015, 22:47

Mozna bych to prehodnotil na teplotu oleje, vodu ti ochladi vetrak "hned". zacim co nez sleze olej tak to trva :-D a není jedo jestli je to budik na teplotu vody nebo oleje ? :-D alespon v pripade blitz jsou na chlup totozne
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Kontrolní přístroje

Příspěvekod kousmen » 27 úno 2015, 22:50

U těch mých je uvedeno kontrolované médium podsvíceným nápisem uvnitř budíku. :) A neprovokuj s Blitzem. :evil:
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Kontrolní přístroje

Příspěvekod gangal » 27 úno 2015, 23:07

Taky přidám názor. Podle mne je teda důležitější teplota oleje než vody. Jde o to že pokud se olej ohřeje na provozní teplotu, tak teplota vody už je jistě taky ok. Ještě jinak, když jsem byl v létě na okruhu, tak po několika ostrých kolech v tom vedru, se teplota oleje dokázala vyšplhat na 130 stupňů, ale budík na teplotu vody ukazoval stejně jako po zahřátí, tj. ručička byla uprostřed. A tlak oleje se taky hodí, alespoň člověk pozná, že je něco špatně.
gangal
 
Příspěvky: 63
Registrován: 09 říj 2013, 22:46
Bydliště: Lázně Bělohrad

Re: Kontrolní přístroje

Příspěvekod spooon » 27 úno 2015, 23:09

osobně považuju za nejdůležitější teplotu a tlak oleje, jak už zde padlo, voda se ochladí rychleji a reaguje na teploty motoru "opožděně", než se teplota skrz blok do vody přenese.
spooon
 
Příspěvky: 533
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: Kontrolní přístroje

Příspěvekod LordJames » 28 úno 2015, 00:18

A to samý při zahřátí - voda ti vyjede hned, ale olej se zahřeje až po několika kilometrech - sám jsem jezdil podle teploty oleje, která mi určovala, kdy už na to můžu šlapat a nebo naopak kdy bych měl zvolnit a chladit. Olej se taky šplhal ke 130ti stupňům, ale expanzku jsem nikdy nekrmil.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 112 návštevníků

cron