Tohle tvůj problém bohužel nevyřeší, OEM volant na to nedáš. Řeším přesně tenhle problém, co mám miatu. Místa na tělo mám celkem dost, ale kolena jsou téměř v kontaktu s volantem a meziplyny klasicky patou jsou úkolem pro zkušeného jógistu. Naučil jsem se je sice dělat "nártem", ale není to ono. Origo volant chci zachovat, byť si tím významně komplikuju život.
Teď k věci. Po 2 letech pročítání všech možných a nemožných návodů a diskuzí, atd jsem měl v podstatě 2 varianty. První byla výměna sloupku volantu za jiný z Mazdy 6, nebo Protége. Z druhé jmenované sice pasuje bez úprav, ale štelovací je pouze výškově, což problém moc neřeší. Horní poloha je totiž dána pozicí budíků a volant tak byl vlastně pouze "snižovací" a na kolena bylo možné udělat místa pouze ještě méně..
Mazda 6 má sice stejný tisícihran na obou koncích, ale úplně jinak řešené úchyty k palubce, které jsou o dost mohutnější, kvůli jejich možnosti pohybu ve 2 osách a taky kvůli pákovému zámku polohy, takže by volant sice byl teleskopický, ale nebylo by tam místo na holeně a sloupek by se nevešel pod originál kryt v MX-5.
Druhá varianta, kterou hodlám vyzkoušet tuto zimu, je sprosté prodloužení tyče řízení. V místě mezi firewallem a uchycením sloupku řízení k palubce je viditelná holá tyč řízení. Na tomto místě by šla přeříznou a prodloužit (o cca 10cm). Je samozřejmě třeba nechat to svařit nějakého profíka a ideálně ještě zdvojit i další trubkou zvenku navařenou okolo tyče v místě napojení, což jí pomůže udržet rovnou. Prostě to přivařit co nejvíc to půjde
Další věc, která se musí udělat je šoupnout (převařit) i samotné uchycení řízení k palubce a ten kus na kterém je spínačka a páčky, přesně o tolik o kolik se prodloužila tyč. Znamená to, že si odsadíš celý ten plast za volantem a nebudeš muset řešit clockspring, že nedosáhneš na páčky a jiné pičoviny. Kabely mě doufám o těch 10cm pustí, jinak mě čeká ještě pár hodin pájení..
Po celém tomhle zákroku bys měl mít volant blíž a vyskytnou se 2 možné problémy: 1) Volant bude trochu výš. To lze ale řešit dodáním několika podložek nad uchycení řízení k palubce. 2) Mezi budíkama a plasty za volantem bude škvíra (u mě 10cm). Půjde řešit kouskem černé koženky, která se přichytí zevnitř mezery- jako to mají auta s továrně teleskopickým volantem.
Ještě jsem řešil i variantu zmenšení věnce origo volantu. Vyžadovalo by to ale šikovného "zámečníka", ještě šikovnějšího čalouníka (Volantech), celkem dost peněz a problém to řeší tak napůl..
Snad sem ti trochu pomohl. Hlavně dělej všechno poctivě, až se v tom budeš hrabat, aby ti někde nezůstal volant v ruce..