No já vycházím z toho, že teta měla na Abarthu prosezenej kabel od čidla na sedadle řidiče a když si člověk blbě sednul nebo posunul sedačku, tak to hlásilo "Chyba airbagu!" "Odstavte vozidlo". Myslím, že pravděpodobnost, že řidič v případě nehody nebude sedět na svém místě a tedy nebude potřeba zbytečně vystřelit airbag je téměř nulová (už někdo z vás takovou nehodu viděl?), tak nevím k čemu by tam čidlo bylo.
Ok uznávám, že patrona nafoukne airbag vždy na maximální tlak. Ale podle mě je pravda někde mezi Mikem a Frankiem (pokud to pravda je). Airbag se nafoukne vždycky stejně rychle, vždy na stejný maximální tlak a vždy se pak začne okamžitě vyfukovat a v tom to podle mě je... Pokud bude na sedadle sedět někdo těžký, tak elektronika odpálí airbag o pár milisekund později aby ho airbag "chytil" právě v tom okamžiku maximálního tlaku. Pokud tam bude sedět někdo lehčí, tak elektronika odpálí airbag naopak o několik milisekund dřív aby v okamžiku nárazu už byl airbag ve fázi vyfukování a tedy ne tak "tvrdý". Protože souhlasím obě osoby tam budou stejně rychle.
A možná je to celé sci-fi kravina
, protože pak by nejspíš záleželo i na poloze sedadla (čím dál, tím delší dráha a tím pozdější střet s airbagem)
A jako perlička demonstrační video
http://www.youtube.com/watch?v=dZfLOnXo ... re=related