ADix píše:To stím, že se rozpouští těsnění a hadice je fáma...mám na E85 v poměru 50:50 s N95 nalítané asi 40tkm, přez zimu mi tedka několik měsíců stála tahle směs i v nádrži a nikde žádná rez a nikde žádné rozpuštěné hadice...kdo to kdy viděl aby líh byl na gumu, silikon a pryž více agresivnější než benzín...
Je možný, že to co jsem se dozvěděl, byla blbost, zmiňoval jsem, že to bylo z druhý ruky. Ale na druhou stranu je taky možný, že se to projevuje jenom při 100%E85. U tebe je to trochu jiný, když to mícháš. A ohledně úspěšnosti benzinu a lihu v likvidaci gumy: Guma neboli pryž, může mít různý složení a dokážu si představit, že ty těsnění jsou dělaný s nějakou příměsí, díky, který je to odolnější proti benzinu, ale nepočítá se s tim, aby to bylo odolnější proti lihu.
Tohle jsem ted v rychlosti našel někde na netu: Další situací, která po přechodu z benzínu na E85 může nastat ve vozidle, v němž byly hadičky palivové soustavy z PVC měkčeného ftalátem, je, že ftaláty jsou směsí E85 postupně rozpouštěny a vyplavovány a tak hadička pomalu tvrdne a křehne a při vibracích způsobených provozem může za nějaký čas i prasknout.
Ale obecně bych se toho nebál...ale co bych určitě udělal, a to neškodí udělat u staršího auta tak jako tak, je hadičky a těsnění povyměňovat. Je to atrakce na jedno deštivý sobotní odpoledne, investice je tříciferná a člověk má klid. Jednou mi stářím prasklo těsnění u vstřiku a vytek mi tam tudy benzin za cenu všech těch hadiček a ještě se v tom autě nedalo dejchat:)