Tak mi taky už naprosto zhebla baterka...teda doufám. Jedu na vejlet a cca po 60km se rozsvítila kontrolka dobíjení, čehož jsem si nevšim, vzhledem ke sluníčku, co do mě šajnilo, pak cca po dalších 5 km ztichlo radio, si řikám, co se děje, přestal ukazovat tachometr, no to sem čuměl 2x a za dalších cca 500m chcíplo i auto, i když jelo z kopce se zařazenou rychlostí, tak to prostě nejelo. Tak sem v pr...., si řikám. Tak tam tak stojim u krajnice, vypnu zapalování, světla, stojim asi 5 minut a koukám, že pod kopcem je parkáč, tak sem se rozhodl to samospádem slanit dolu. Starter ani ťuk, po otočení klíčkem tma. Ještě vo tom tak asi 5 minut dumám, přemejšlim koho budu v NE votravovat na vodtah.
Žduchnu do Magdy, se to rozjelo, si tak v klidu sjiždíme ten kopec, cvičně dám dvojku a šup, naskočila a baterka nesvítila a jede to naprosto v poho. Dojedu na parkáč a dumám..risknu to a jedu směr domov, každej km dobrej pro případnej vodtah.
Rádio hraje, svítim, jedu...hurá do kopce, jen nechcípnout motor, protože baterka je stopro kaput. Po 15 km přestává hrát rádio...a sakra ale baterka nesvítí...no jasně nemá šťávu ani na tu kontrolku....zkusim vypnout světla a rádio a uvidim...nedávám ani blinkry....motor zatim běží pěkně i na volnoběh ... nové hobby - počítám, kolik aut na mě blikne, že jedu bez světel...a dojel jsem až do garáže
. V garáži to típnu a chci zkusmo natočit a dvě kejhnutí a nic.
Baterka je origo 12 let stará, takže sem to čekal každným dnem...překvapilo mě, že alternátor nestíhal na světla a rádio, ale samotnej motor jo. Předpokládám, že baterka tam byla už jen na parádu....a nebo taky může bejt něco s dobíjením? Co myslíte?
A má cenu kupovat baterku ted na konci sezony, když přes zimu stejně nejezdim a mám ji vyndanou z auta a uskladněnou v teple?