Odlehčování MX5

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod jardaj. » 07 srp 2012, 17:17

Dneska jsem si po letech vzpoměl na zvážení auta. Bohužel mě chlap nepochopil a zvážil mě jen celý auto ne jen jednu nápravu a pak celkově takže nevím rozložení hmotnosti. NC 2L softop sport v plné výbavě bez řidiče s půlkou nádrže 1110kg
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod kousmen » 07 srp 2012, 18:30

To je krásná váha. Jsem zvědavej kam pokročí ND...
Jináč kdesi v tramtárii začal nejspíš celokarbonovej projekt s NAčkem, tak jsem zvědavej na výsledek. U nás to zachvilku taky propukne...:D
Třebas já jsem se prozatím rozhodl, že do laku investovat nebudu a když na tom některej díl bude špatně, tak se udělá karbonovej. :D Pokud teda zjistím nou hau a seženu dobrej materiál. :P Pokud se do toho teda nepustí někdo dřív než já, tedy do 10ti let přibližně. :D
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod George » 07 srp 2012, 18:57

koukal jsem na to no :D jinak do 10 let už snad budu mít první věc z karbonu hotovou :D
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod kousmen » 07 srp 2012, 19:17

Však už jsme se skoro domlouvali. :D
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod Tomik » 09 srp 2012, 08:17

Co vlastně chcete dělat z toho uhlíku? (pod pojmem uhlík předpokládám, že myslíte kompozit uhlíkové tkaniny s epoxidovou matricí)
Ono takové všeobecné povědomí je, že co je kompozitové, tak je automaticky lehčí, jenže to bohužel není pravda. Rozhodně to neplatí u plechů, kde je ta váha stejná ne li větší.
Z technického pohledu je pár konstrukcí kde se tyto materiály vyplatí, ale většinou je jejich použití čistě marketingový tah.
´92 NA, No ESP, No ASR, No ABS -> fun as Fu*k
Uživatelský avatar
Tomik
 
Příspěvky: 231
Registrován: 06 kvě 2011, 14:20
Bydliště: Praha

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod Andre_fux » 09 srp 2012, 08:25

Tomik: Naprosto s tebou souhlasím.

Pokud by se měl dělat např. blatník z uhlíkového kompozitu, tak aby byl lehčí než origo, tak by se musel použít herex a autokláv. Bohužel je pak technologie velice nákladná!! Dalším obrovským problémem je případná havárie. Plech se skrčí a tím absorbuje část energie nárazu. V případě kompozitu dojde k roztříštění na trsátka, které jsou sakra ostré (viz. F1). Další průser je že kompozit je náchylný na UV záření. Ve finále je hmotnost kompozitových dílů, které nahrazují plechy i 2x vyšší. V neposlední řadě je velice pracné uržet vlákna v tkanině, tak aby se nerozjížděla.

Kompozit má smysl použít když se jedná o nově navrženou konstrukcí, kde se počítá s vlastnostmi materiálu. Když už, tak bych to měnil za tenší hliníkové plechy.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod kousmen » 09 srp 2012, 10:36

To jsou vážně všechny ty karbonový díly nejen dražší, ale i těžší a nebezpečnější než origo plechy? Přijde mi to docela zvláštní...
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod Andre_fux » 09 srp 2012, 10:43

jo je to tak.. Dají se udělat lehčí, ale musí se to navrhnout úplně jinak oproti klasickým plechům. Myslím, že supersporty budu mít nějakou vyjímku a že se tam na bezpečnost chodců zase tak nedívá, jak je tomu u velkosériových aut.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod kousmen » 09 srp 2012, 14:00

Docela rád bych si o tom někde početl, nemáš nějakej odkaz, kde bych se dozvěděl víc? Nebo je to vlastní dedukce?
Tenhle materiál jsem do teď měl za nejlepší možnej, protože všude slýchám a čtu jen jediný - vysoká pevnost a nízká váha. Z karbonu se dělá všechno možný právě z těchto důvodů ne? Proč by někdo koupil karbonovej bycykl za nekřesťanský peníze s tím, že kolo bude dvakrát těžší než běžný a k tomu náchylný na poškození? Je tomu přeci naopak. Už z tabulek se dočtu o váze dvakrát nižší a konstrukce je té běžné víc než podobná...
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod LordJames » 09 srp 2012, 14:11

na to už ti tu napůl odpověděli a navíc si to teď zmínil i sám :) "za nekřesťanský peníze" se dá dosáhnout rozdílů a navíc (jak už tu bylo taky napsáno) je to i podle mě hodně marketingová záležitost, kdy se výrobci chlubí každým kilem dolů. Cílová skupina u supersportů, kde se o tohle jedná především je s financema někde jinde než lidi s MX-5, takže tam se ty finance ztratí.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 83 návštevníků

cron