Špéra / LSD / Torsen

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod m8rinek » 12 pro 2016, 00:54

Nejdříve si ujasni pojmy, než to vůbec otevřeš... To co myslíš hruškou vůbec hruška není... a vnitřek diffu jsou planetová kola...
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod Stone7558 » 12 pro 2016, 09:54

m8rinek srr, nevyznám se v tom :-) mám diff z 1,8 NA a chci samosvor T2, ten nemůžu jako celek sehnat, tak bych koupil jen vnitřek, tzn. diff bez obalu (hrušky?) a přehodil si to do svého obalu. Jedná se mi o to jak je to časově ale hlavně jak je to náročný, na speciální nářadí a schopnosti toho člověka co to bude dělat. tzn. jestli se to dá udělat v dílně s běžným nářadím, nebo je to jen pro nějakýho profíka. Slyšel jsem, že je těžké vymezit ty vůle, ale rád se dozvim víc, něž ho objednám. Díky moc

Tomáš
Mx-5 NA 1,8 RED
Uživatelský avatar
Stone7558
 
Příspěvky: 274
Obrázky: 0
Registrován: 29 pro 2015, 22:44

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod Magnum_no » 12 pro 2016, 15:01

prostě tohle:

http://www.ebay.com/itm/JDM-Miata-T1-To ... ej&vxp=mtr

Dostat do NA 1.8 obalu :)
Mazda MX-5 NB 1999 10th Anniversary second owner
Uživatelský avatar
Magnum_no
 
Příspěvky: 193
Registrován: 08 lis 2015, 13:01
Bydliště: center of Prague

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod holda » 12 pro 2016, 15:05

Dělal jsem něco podobnýho na jiným autě a to tak, že jsem si sehnal diff s mnou požadovaným stálým převodem (tam je zahrnutá ta "hruška" spolu s protikusem na diff, kterej nevim jak se jmenuje a dohromady spolu dávají ten stálej převod), samotnej samosvornej diferenciál (tu vložku dovnitř) a obal (a pár drobností), strčil jsem to k Šenkýř Motorsport a oni mi to přeskládali, vymezili vůle, a nandali na auto (ano, jsem línej se v autě vrtat). Takže bych mohl doporučit obrátit se na nějakou místní garáž, co dělá do motorsportu. Pravda, je to dražší sranda, ale když má člověk neobvyklý požadavky..
Červená NA 1.6 85 kW bez úprav. :-)
Uživatelský avatar
holda
 
Příspěvky: 99
Registrován: 18 črc 2015, 15:41
Bydliště: Brno

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod m8rinek » 12 pro 2016, 15:14

Hruška je ozubené kolo na vstupní hřídeli (pastorek), která společně s talířovým kolem tvoří stálý převod. Diferenciál je ona krabice plná ozubených kol (satelitů) co jsi dal na linku a to vše v obalu je ve správné terminologii rozvodovka. Diferenciál je pouze její součástí, leč používání výrazu je poměrně běžné, ale ne správné...

Pokud budeš kupovat samostatný diferenciál, tak dej pozor na kompatibilitu a případně na jeho kompletnost, tady na linku třeba chybí vnější ložiskové kroužky, což znamená i výměnu ložisek.

Vyměnit diferenciál ve skříni s ponecháním původního SP není při dodržení několika zásad (nerozebírám co není nutné atp.) otázka pouze vymezení zubové vůle, kterou lze stanovit dle odvalování zubů soukolí.

Uplnému amatérovi bych to doma nedoporučoval měnit....
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod Magnum_no » 12 pro 2016, 15:17

ok beru to že vymezování vůlí se řeší pří výměně stálého převodu (hruška +talířové kolo) ale nevěděl jsem že se vůle musí vymezovat i když se mění jen vnitřek difu (klec s planetovými koly).... :) Moje představa zatím je taková, že vyndám dif z auta, rozeberu na dvě půlky, povolím uložení klece, vyndám klec s talířovým kolem, sundám talířové kolo, talířové kolo namontuji na T2 klec, vložím zpět do skříně, dotáhnu uložení klece na požadovaný moment, dám do auta, a pálim gumy :-D asi si to představuju jako Hurvínek válku ale rád uslyším správný postup nebo doplnění mé představy.
Mazda MX-5 NB 1999 10th Anniversary second owner
Uživatelský avatar
Magnum_no
 
Příspěvky: 193
Registrován: 08 lis 2015, 13:01
Bydliště: center of Prague

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod m8rinek » 12 pro 2016, 15:25

http://scrmgarage.com/wp-content/upload ... 6l9NLH.jpg

Ve tvé představě právě chybí ono vymezení vůlí, kde jde posouvat celým diferenciálem i s talířovým kolem do strany (pomocí ,,matic,, na bocích za ložiskem) a tím docílit aby se po sobě kola odvalovala správně...
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod Magnum_no » 12 pro 2016, 15:31

tímto beru moje mezery v této problematice na vyřešené :) díky za upřesnění! :)
Mazda MX-5 NB 1999 10th Anniversary second owner
Uživatelský avatar
Magnum_no
 
Příspěvky: 193
Registrován: 08 lis 2015, 13:01
Bydliště: center of Prague

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod noose » 12 pro 2016, 16:47

Stone7558 píše:m8rinek srr, nevyznám se v tom :-) mám diff z 1,8 NA a chci samosvor T2, ten nemůžu jako celek sehnat, tak bych koupil jen vnitřek, tzn. diff bez obalu (hrušky?) a přehodil si to do svého obalu. Jedná se mi o to jak je to časově ale hlavně jak je to náročný, na speciální nářadí a schopnosti toho člověka co to bude dělat. tzn. jestli se to dá udělat v dílně s běžným nářadím, nebo je to jen pro nějakýho profíka. Slyšel jsem, že je těžké vymezit ty vůle, ale rád se dozvim víc, něž ho objednám. Díky moc

Tomáš

Tomáši, nedávno si váhal nad diffem T2, co byl k prodeji. Být tebou, počkám až zas nějaký bude a pak ho bez váhání koupím. Myslím, že cesta na kterou se ptáš bude o dost složitější, než si počkat na nějakou T2 z NB.
NA BRG
Uživatelský avatar
noose
 
Příspěvky: 610
Registrován: 21 led 2014, 00:49
Bydliště: Praha

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod AndrewG » 12 pro 2016, 20:08

Presne tak. Ak sa ti fakt nedari nic zohnat napis mi, za cenu aku sa tu predavali torseny ti virm torsen zohnat. Asi aj lacnejsie
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků