Nezahřátý motor se pod plynem dusí/divný volnoběh - vyřešeno

Nezahřátý motor se pod plynem dusí/divný volnoběh - vyřešeno

Příspěvekod martin_71 » 22 čer 2012, 11:57

Zdravím chlapi, jsem tady čerstvý nováček, přesto (nebo právě proto) si dovoluji poprosit o radu... 2 měsíce jsem majitelem NA 66kW, dosud vše bez problému, ale minulý týden se objevily 2 věci - nevím, nakolik to může souviset spolu.
Dokud se motor úplně nezahřeje (nebo když jen trochu vychladne), při nižších otáčkách se mi při jízdě pod plynem dusí (zvuk jako ratatata), abych se rozjel, musím ho hodně protúrovat, od cca 2500 pak už jde bez problému do otáček. Jakmile je motor zahřátý, tento problém zmizí. Na volnoběhu to nedělá - po nastartování točí asi 1200, po minutě jde na cca 700 a má pravidelný chod, protúrování v pohodě. Zde je ovšem další problém: po chvilce na volnoběhu začne samovolně zvyšovat otáčky až někam k 1800, tam chvilku drží (různě dlouho) a pak klesne zpět na volnoběh. Toto nedělá v žádném konkrétním intervalu, někdy ani ne po minutě volnoběhu, někdy vůbec, ale zato i při zahřátém motoru.
Při prvním problému s dušením jsem myslel, že možná pomůže banální výměna svíček a kabelů (svíčky jsou ale měněny v 80 000 a já mám teď 115 000), teď nevím, jestli výměna svíček a kabelů nebudou v první fázi vyhozené peníze... Pozadíte někdo? Předem díky a zdravím z Beskyd!
PS. Předesílám, že nejsem žádný velký mechanik, takže jestli někomu přijde můj dotaz "mimo mísu", tak se omlouvám...:-)
Naposledy upravil martin_71 dne 31 črc 2012, 22:28, celkově upraveno 1
'96 Cosmo / Koni Sport / BBK
martin_71

Obrázky: 0

Re: Nezahřátý motor se pod plynem dusí / podivný volnoběh

Příspěvekod Pochtli » 22 čer 2012, 12:24

K prvnímu problému: dělalo mi to taky, vyměnil jsem svíčky (NGK, mám dojem, že se svíčky stejně mění po cca 40 000 km) a startovací kabely (moje měly totálně zkorodované kontakty, sejdi se s někým s mxkou, prohoďte káble a uvidíš, jestli ti to pomůže) a problém se vyřešil.