Stránka 1 z 4

Chiptuning MX-5

PříspěvekNapsal: 30 srp 2012, 15:50
od IvanGS
Zeptám se na ožehavé téma - chiptuning. Já si nechal přeprogramovat Ford Mondeo 2.0TDCI, ze 140 koní je 169, z 320Nm je 380, auto jede opravdu hodně a při klidném tempu šla spotřeba dolů. Auto bylo a je ve výborné kondici, před rozjezdem chvilinku zahřeju, po rychlé jízdě na volnoběh ochladím, měním trochu častěji olej ale naprostá spokojenost. U atmosférických benzínů je prý nárůst výkonu menší, ale prý je to taky zajímavé. Máte někdo zkušenost s MX-5 a co se vlastně upravuje (znám jen princip u TD)?

Re: Chiptuning MX-5

PříspěvekNapsal: 30 srp 2012, 16:00
od MAXsport
Co čtu zahraniční fora, tak se o to dost lidí pokoušelo a na sériové jednotce se to povedlo málo komu. V Japonsku je člověk, který prodává upravený paměti přímo na MX-5, ale víc ti k tomu neřeknu. Je to dlouhá cesta s nejistým výsledkem.

Další možnost je externí jednotka, nejlevnější Megasquirt se tuším že pohybuje něco pod 1 000$ a to je jenom za jednotku, další věc je zapojení čidel a všeho okolo a následný nalazení na brzdě. A to se podle mě vyplatí pouze u přeplnování, ať už kompresorem nebo turba :) na mx5.cz jsou fotky 1.8 s kompresorem a naprosto zdevastovanýma pístama díky chudé směsi :)

Re: Chiptuning MX-5

PříspěvekNapsal: 30 srp 2012, 21:26
od ADix
Na TDIčku máš dobrý to, že ti proste naladí jednotku na parametry jiných států kde mají třeba slabší emisní hodnoty tak to trošku přidá...ale na autmosféře to je naprd...navíc MX5 mají krásnou vykonovou křivku tak proc ji nicit

Re: Chiptuning MX-5

PříspěvekNapsal: 30 srp 2012, 22:17
od IvanGS
Na TDičku princip chápu, vysvětlili mi to když mi to dělali, ale nevím právě, jaké rezervy se využijí přeprogramováním atmosféry benzínu. Ale několik firem to tady nabízí, tak si říkám, jestli to tady už někdo nemá, protože na tom TDi je to bomba...

Re: Chiptuning MX-5

PříspěvekNapsal: 30 srp 2012, 22:33
od riderhenry
Docela by me zajimalo, jake firmy to nabizi? Treba v Brne firma ABC tuning dokaze nachipovat i jizdni kolo, ale vysledek teto investice je vsem asi jasny... Sam jsem se ptal jedne firmy onehda na vystavisti a ti mi jasne rekli, ze u atmosferickeho benzinoveho motoru to obecne nema smysl.

Re: Chiptuning MX-5

PříspěvekNapsal: 30 srp 2012, 22:53
od jardaj.
Mají pravdu.

Re: Chiptuning MX-5

PříspěvekNapsal: 30 srp 2012, 23:23
od MAXsport
Jenže čím víc úprav máš (filtr, výfuk, vačky,..) tak o to větší bude nárůst po upravení jednotky. Podle mě nemá smysl ladit sériovou jednotku a jediný, co smysl má je externí jednotka a když už je jednotka, tak se vyplatí i turbo :D

Re: Chiptuning MX-5

PříspěvekNapsal: 31 srp 2012, 00:01
od jiri.l
Zakladni pravidlo rika, ze kdyz chces dostat z toho sameho motoru (rekneme B6, serie 116 koni) 160-170 koni, budto fouknes pul baru a tadá a nebo, kdyz bys toho chtel dosahnout N/A, tak ctyrklapku, komplet hlavu s vackama a komplet spodek s vysoko kompresnima pistama (a mozna by ses na tech 170 dostal...?). Takze N/A je mnohem, mnohem drazsi a hure se z toho ty kone tahaji. Ne nadarmo se rika, ze objem nicim nenahradis :) Takze chip tuning na atmosfere je podle me nesmysl.

Re: Chiptuning MX-5

PříspěvekNapsal: 31 srp 2012, 09:54
od radep
Co jsem tam četl, tak všeobecně se operuje s tím že s novou laditelnou jednotkou... a perfektním nalazení se z motoru bez úprav dá dostat ještě nějakých 10 koní (u mx5). Samozřejmě otázka jak se to projeví na křivce motoru...

Re: Chiptuning MX-5

PříspěvekNapsal: 19 zář 2012, 01:03
od PavelS
Já si myslím, že až tak moc lidí nechápe co to vlastně "chip tuning" je... (viz Adix - sorry, ale automobilky nikde nedávaj k dispozici nastavení pro země bez emisních limitů :) ) Obecně chiptuning je změna/přizpůsobení parametrů které ovládá řídící jednotka motoru - u přeplňovaných motorů (ať už jak píšete dieselů, ale možná ještě lépe u u přeplňovaných benzínů) je obecně mnohem snadnější měnit mapy ŘJ protože moderní turbomotory mají vše ovládané přes ECU. Čili změnou softwaru (map) se zvýší tlaky, množství paliva atd atd, o tom, jak je to složité na know how by se dalo napsat stohy textu (viz ABC tuning) - obecně moc lidí zlepšit software auta nedokáže, ale jsou tací i v ČR. Pochopitelně se k tomu musí přidat vstřícnost pověstná zejména pro VW group - neblokování čtení/zápisu ŘJ.

Z toho vyplývá, že u atmosférického motoru bez investic do okolního tuningu (mechaniky) logicky v podstatě žádného podstatného zvýšení výkonu nejde dosáhnout. V kombinaci s neprolomitelnou ECU které obecně japonci mají (vím co znamenalo jen aktivace tempomatu u NC/RX-8 :P ) je to dead end...

Jestli chceš pár koní navíc, tak kup pořádnej vejfuk (nerovná se víc hluku, víc koní :D).