od IvanGS » 24 zář 2012, 20:50
Třeba to není přenosná zkušenost, ale z motorek, zejména malé jednoválcové Gorilly, ale i velkého BMW a třeba i z Opela Omegy mám zkušenost, že teploty kapalin a prohřátí celého motoru (myšleno "materiálu") jsou 2 různé věci, celý agregát se prohřívá nerovnoměrně a díky tomu se i postupně "roztahuje". Vždy až po delší jízdě, třeba 50 i víc km mám pocit, že se všechno uklidní, zmizí jemné chvění, motor se lépe vytáčí atd. Je to různé i podle motoru, u něčeho to nepozoruji. To určitě neznamená že se motor nedá vytáčet dřív, ale vždy mám pocit, že až v tu chvíli je všechno prohřáté a i díky tepelné roztažnosti materiálů si všechno dokonale "sedne". Třeba je to jen pocit, ale cítím to často...
Nejkrásnější NBFL na světě!