Zakrytování spodku

Zakrytování spodku

Příspěvekod kousmen » 09 lis 2012, 11:19

Zakrytování spodku aneb ať nejezdí naostro, ale ostře.

Koukám, že to zajímá víc lidí, tak jsem si dovolil otevřít téma ať to pořešíme.
Má to u auta jako je Miata vůbec smysl?
Sázejte inspirativní fotky ať je to snazší pokud se do toho někdo vrhne. 8-)

Jako hlavní podnět posloužil tenhle šílenec:
Obrázek
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Zakrytování spodku

Příspěvekod George » 09 lis 2012, 11:54

pro 90% lidí tady to smysl nemá :lol:
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Zakrytování spodku

Příspěvekod kousmen » 09 lis 2012, 11:58

Já bych právě řekl, že tady možná pro nikoho. :D Jakej význam to má při slalomu, když se tam nejezdí žádný extra rychlosti? Nebo teda kde je ta hranice, kdy to začne mít smysl?
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Zakrytování spodku

Příspěvekod riderhenry » 09 lis 2012, 12:35

No nevim o zadne MX-5 v CR, kterou by nekdo pravidelne honil po Moste nebo Masarykove okruhu s cilem dosahnout zajimavy cas... Tohle je spis uz na nejake hardcore timeattack auto, ne? Pochybuju, ze by se treba v MiataCupu mohlo neco takoveho projevit. Myslim, ze by se spis vyplatilo investovat castku do benzinu a volnych jizd, coz by prineslo vetsi uzitek - ale to je tak asi u vetsiny uprav. Taky by me docela zajimalo, jestli to neni nahodou trochu slozitejsi a nechtelo by to uz aerodynamicky tunel, aby to opravdu fungovalo? :mrgreen: Nebo alespon nekoho znaleho...
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Zakrytování spodku

Příspěvekod kousmen » 09 lis 2012, 12:48

Přesně to si myslím taky. Ale rozhodně mě to zajímá. Já bych o tom třeba časem i uvažoval na nějakých částech. Dejme tomu zakrytovat jenom zadek, kde je to samá překážka a nějak rozumně to proudění usměrnit. Efekt by mohl být podobnej jako při vyříznutí nárazníkovýho padáku a ani by to nebyla velká investice. :D To co je na fotce v prvním příspěvku, to je trošku extrém. Viděl bych to na něco decentního a nejspíš ani ne z plechu aby to bylo snadno stvořitelný a lehký, volil bych třebas lamino, nebo jinej přizpůsobivej materiál. Tím neříkám, že to mám v plánu. :D
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Zakrytování spodku

Příspěvekod Tomik » 09 lis 2012, 13:07

No vypadá to sice hezky, ale na to naše ježdění to bude mít stejný efekt jako rychlé pruhy na kapotě :-)
´92 NA, No ESP, No ASR, No ABS -> fun as Fu*k
Uživatelský avatar
Tomik
 
Příspěvky: 231
Registrován: 06 kvě 2011, 14:20
Bydliště: Praha

Re: Zakrytování spodku

Příspěvekod Andre_fux » 09 lis 2012, 13:17

zakrytování spodku sebou nese více problémů, než užitku.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Zakrytování spodku

Příspěvekod MAXsport » 09 lis 2012, 13:23

Význam to bude mít podle mě jenom na čistým asfaltu, takže někde na letišti nebo na okruhu. Ale samotný zakrytí asi nic nepřinese.
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Zakrytování spodku

Příspěvekod kousmen » 09 lis 2012, 13:23

No všichni tady nevozí plato vajíček ze sousední vesnice. :D Pokud je znát vyříznutí padáku, mohlo by teoreticky mít význam i tohle. Chce to mít podložený zkušeností nebo teorií někoho z oboru, hned z fleku bych to nezavrhoval. Samozřejmě, že je to prkotina, která nenažene ani ň, ale když se započte placebo efekt, tak stejně jako u toho nárazníku to psychice řidiče pomůže. :lol:
Baví mě to řešit ikdyž vím, že žádnou znatelnou změnu to při běžným použití auta neudělá...
Edit: Jaký problémy myslíš Andre?

Já bych jako nevýhody viděl:
- horší přístup k dílům při údržbě a opravách
- sraní se s výrobou

Jako výhody zase:
- usměrnění proudění vzduchu a tím teoreticky o neznatelný tisíciny lepší výsledky :D
- pocit dokonalosti :lol:
- zamezení lítání bordelu na díly a tím pak snazší manipulace s nimi při opravách/nastavování/údržbě
- vzhled
Naposledy upravil kousmen dne 09 lis 2012, 17:14, celkově upraveno 1
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Zakrytování spodku

Příspěvekod Andre_fux » 09 lis 2012, 13:44

kousmen: Třeba taková drobnost jakou je výfukové potrubí. A další problémy jsou v odvodu tepla z motorového prostoru. Dva roky zpět jsme řešili problémy spojené se zakrytováním u závodního auta. Důvod proč se to řešilo byly 3 upečené motory za 3 závody!

Zakrytováním spodku se dá sníží odpor o cca 30% , difuzor se však pouřívá ke zvýšení přítlačné síly! Jenže pak se taky rozhodí vyvážení auta. Dejme tomu, že mechanické rozložení je 50/50. Aerodynamické síly toto rozložení můžou posunout třeba i na 20/80. Každopádně tohle to je na dlouhé povídání...

V mazdě tenkrát moc dobře věděli co dělají a postavili auto, tak jak jej postavili!
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 151 návštevníků