Špéra / LSD / Torsen

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod vhml » 19 zář 2018, 14:30

Bavil jsem se o tom na STK s technikem loni. Sami od sebe to neřeší ( nedávno prej dojebali vjetnamcovi nějakýho 4x4 Lexuse ) , ale pokud jsou na to upozorněniy, tak přesně jak píšeš, jen zkusí na parkovišti zabrzdit a víc neřeší. Pokud to není 4x4 tak alespoň na válcích změří nehnanou nápravu.
vhml
 
Příspěvky: 1052
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod AndrewG » 19 zář 2018, 16:12

A napr lamelovy diferak ako mam ja s tym zjavne.problem nema, stk presiel uz dva krat a ziadne.pazvuky ani vylamane.lamely :D ale ano, ma 20lamiel, z toho mam aktivnych 6 co je podstatne viac ako jedna :D
AndrewG
 
Příspěvky: 2282
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod Tomin » 20 zář 2018, 08:24

Tomin píše:Teď už je pozdě litovat kozénky, když mám ten Syntrax doma. Jako ale vemte si to - člověk chce dopřát Mazděnce to nejlepší, pořídí jí do jejího samosvorného diferenciálu olej do samosvorného diferenciálu, a pak se na internetech doví, že olej do samosvorného diferenciálu se nemá líto do samosvorného diferenciálu.

Přidám k lepšímu zkušenost s tímto olejem Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140. Velká a docela zásadní změna souvisí s malým nápisem na lahvi "better shock absorption". S předchozí náplní znamenalo přejetí nějakých nerovností na silnici při prudkém zrychlení nepříjemné rázy do ústrojí. Nejčastěji při ostrém odpichu z křižovatky, kde nebyl asfalt patřičně hladký, když se najelo na nějaký hrb nebo příčný tramvajový pás, tak při nadskočení se kola odlepily a proklouzly. Jak se znovu chytly, bylo slyšet a cítit kovově znějící perdu přes diff, spojku a pomalu až ke klikovce. No a s tímhle Syntraxem je ticho po pěšině! Nějak se mi nechce věřit, že by blbý olej tohle uměl, nicméně ten rozdíl je značný. Navíc, když je 75w-140 o dost řidší než původní 90. S tou řídkostí možná souvisí, že mi po několika měsících začalo téct gufero mezi kardanem a diffem, na druhou stranu točící se soukolí nemusí zápolit s hustou tekutinou a z toho plynou menší výkonové ztráty. Vliv na životnost nemůžu pochopitelně poznat, nic ale nehučí. Lepšího špérování v zatáčkách sem si taky nevšimnul.
previewb.jpg
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 530
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod TeeJay » 20 zář 2018, 10:58

Jak řidší? :) Za studena jsou stejně viskózní, ale 140 > 90, takže za tepla je viskóznější (= hustší) ta 140. Stejnou viskozitu jako 90 bude až při o dost vyšší teplotě. Každopádně zajímavé informace.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod cafe-racer » 20 zář 2018, 11:05

Za mě se není čemu divit, prostě klasickej Castrol :-) Víc než ostatní a z lásky k motoru.
Díky Tomine za pěkný postřeh.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 819
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod Tomin » 20 zář 2018, 15:47

TeeJay: Řidší! :-) A mám to zjištěný celkem exaktně. Zbylo mi něco původní 90 a stejné množství tady toho Syntraxu. A prostým protřepáním obou pikslí Syntrax šplouchal nadpochyby víc. Hele, snažím se tu dávat jen ověřené informace a o čem si nejsem jist, to přiznám :)

cafe-racer: Žes celkem radikální přívrženec této značky je tu myslím docela známo. Částečně i proto mě ani nenapadlo experimentovat s nějakými mobily nebo elfy. Tak díky Kafe za takovou návnadu :)
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 530
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod TeeJay » 20 zář 2018, 20:02

Tomin píše:TeeJay: Řidší! :-) A mám to zjištěný celkem exaktně. Zbylo mi něco původní 90 a stejné množství tady toho Syntraxu. A prostým protřepáním obou pikslí Syntrax šplouchal nadpochyby víc. Hele, snažím se tu dávat jen ověřené informace a o čem si nejsem jist, to přiznám :)

To chápu, jen specifikace oleje jde přesně proti tomu, co říkáš :)
75W-90 a 75W-140 by se ale lišit viskozitou za studena neměly, proto mají oba oleje stejnou zimní třídu 75W. A po zahřátí by měla být naopak měla být viskóznější ta 140, však má vyšší viskózní číslo, a Mazda do MX-5 doporučuje 90. Divné, jen jestli nebyla 140 dlouho na sluníčku :D ale asi by to chtělo exaktnější metodu měření než jak moc to šplouchalo

... a říkáš, že ti zmizely rázy - to je přesně projev viskóznějšího (hustšího) oleje a ani nemusí mít na lahvičce napsané "better shock absorption" ;)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod froxic » 20 zář 2018, 21:39

Já sice měnil silentbloky na diffu (stronglex 80 sha) a dával 75W-90, ale jak jsem tam měl předtím Castrol 75W-140, tak mi diff přišel méně hlučný i co se týče různých pazvuků. Otázka pak je, jestli náhodou s tou -140 to více netrpí, že by se to třeba více zahřívalo. Příští sezónu bych se pokusně zkusil k té 140 vrátit.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 323
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod spooon » 20 zář 2018, 22:37

taky mám 140, nepoznal jsem žádný rozdíl od předchozí 90. Ale říkal jsem si, že 140 bude "odolnější".

A podle mě zrovna diff není součástka, co by nějak odcházela na olej. A nebo se to už někomu stalo? Dokuď tam nějaký olej bude, tak to bude jezdit...(samozřejmě mluvím o open a torsen diffech, lamela je něco jinýho)
spooon
 
Příspěvky: 495
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod AndrewG » 20 zář 2018, 22:53

Tomin píše:TeeJay: Řidší! :-) A mám to zjištěný celkem exaktně. Zbylo mi něco původní 90 a stejné množství tady toho Syntraxu. A prostým protřepáním obou pikslí Syntrax šplouchal nadpochyby víc. Hele, snažím se tu dávat jen ověřené informace a o čem si nejsem jist, to přiznám :)

cafe-racer: Žes celkem radikální přívrženec této značky je tu myslím docela známo. Částečně i proto mě ani nenapadlo experimentovat s nějakými mobily nebo elfy. Tak díky Kafe za takovou návnadu :)



nič v zlom ale LS oleje do torsenou nepatria, je to zbytočnosť, sú to aditivované oleje pre lamelové diferenciály a diferenciály s vyšším trením, čo torsen vzhľadom na svoju konštrukciu nie je. Ako čítam, to už tu padlo :D Takisto ako nemá zmysel liať 140 viskozitu do auta ktoré nejazdí na okruhu veľmi, veľmi veľa - skorej naopak.
To že ti dva oleje s rovnakou viskozitou W stekajú studené pomaly je logické. navyše LSkový olej má prídavné aditíva na zníženie trenia, čo môže spôsobiť kludne to, že bude po flaši napr. stekať rýchlejšie oproti oleju bez LS. Môže byť tiež menej viskózny kedže aditíva sú pridávané do oleja viskozity 75W a viskozita aditíva je nižšia, ako viskozita samotného oleja.... Rozdiel medzi olejmi bude pri prevádzkovej teplote. 90tkový olej bude mať podstatne nižšie mazacie schopnosti ako 140, a pri teplotách kde 140 bude strácať schopnosti bude 90tka ako voda :( To, že ti tečie gufero pravdepodobne s výmenou oleja nijak nesúvisí a ak tak to veľmi silne teoreticky môźe byť práve tým že je 140 olej viac viskózny a teda prevádzkový tlak v skrini môže byť o niečo väčší, to ale považujem za veľmi peknú, ale nepravdepodobnú teóriu.

BTW shockproof olej do diferáku zopár výrobcou doslova zakazuje, kvôli mikročiastočkám ktoré majú slúžiť práve na to utlmenie rázov. Pokial meníš olej často (čo inak v diferáku pri normálnom jazdení veľký zmysel nemá) tak si OK. Problém môže byť tvorba akýchsi žuvačkovytých hmôt v oleji :D V tomto sa možno mýlim a platí to zase moźno len pre lamelové diferáky :D

froxic píše:Já sice měnil silentbloky na diffu (stronglex 80 sha) a dával 75W-90, ale jak jsem tam měl předtím Castrol 75W-140, tak mi diff přišel méně hlučný i co se týče různých pazvuků. Otázka pak je, jestli náhodou s tou -140 to více netrpí, že by se to třeba více zahřívalo. Příští sezónu bych se pokusně zkusil k té 140 vrátit.


Hlučnejší diff pozoruješ kvôli silentblokom nie kvôli inému oleju. Tiež som sa po výmene divil, koľko pazvukou sa od diferáku ozýva
AndrewG
 
Příspěvky: 2282
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: cafe-racer, Seznam a 12 návštevníků