tlak oleje NB

Re: tlak oleje NB

Příspěvekod Pavel260 » 20 úno 2014, 08:55

radep píše:Obtokový ventil otvírá při 4bar tuším nebo nějak tak. Ale maximum co jsem kde četl bylo až nějakých 7b.


To by vysvětlovalo proč mi ručička vystoupá k 7barům a pak hned spadne na 4 bary? Chápu to dobře?

Právě proto jsem se ptal na ten tlak
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: tlak oleje NB

Příspěvekod buteo » 20 úno 2014, 09:13

Jj, přetlakový ventil má otvírat při 3,5 až 4,5 bar.
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: tlak oleje NB

Příspěvekod radep » 20 úno 2014, 10:03

Jo to je asi v pohodě... mě to teda takhle nedělá, výše stoupá jenom při studeném motoru/oleji. Ale funguje to tak jak říkáš - při otevření ventilu začne ten olej téct do vany (za čerpadlem).
Hlavně jde o to jestli nepropouští pořád (nízký tlak trvale), nebo nikdy (vysoký tlak v otáčkách)... - tzn může se stát, že se zasekne.
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: tlak oleje NB

Příspěvekod elektron » 22 úno 2014, 15:02

Ja mam cidlo vdo 0-80 psi ,vymene odpory na budiku a ukazuje mi v poriadku. Pri zohriatom motore v otackach okolo 3/4 , a na volnobehu okolo 1/2.
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: tlak oleje NB

Příspěvekod Zaplik » 22 úno 2014, 19:49

elektron píše:Ja mam cidlo vdo 0-80 psi ,vymene odpory na budiku a ukazuje mi v poriadku. Pri zohriatom motore v otackach okolo 3/4 , a na volnobehu okolo 1/2.

no konečně někdo piše to co sem chtěl vědět, cos tam měnil za odpory?
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: tlak oleje NB

Příspěvekod radep » 23 úno 2014, 00:34

Jenom výměnou odporů změníš nehýbající se šidítko... v náhodně pomalu pohybující se šidítko. :-D Neodstraníš tím tlumení ručky ani tím neodstraníš nelineárnost toho ukazatele - takže bude stejně vždycky měřit blbě...
Jestli to chceš mít pořádně tak jedině převinou a odladit na stole - odkaz jsem posílal, mrkni se...
No přesto kdyby se ti chtělo jenom od odporů:
http://www.miata.net/garage/opg2/index.html
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: tlak oleje NB

Příspěvekod Zaplik » 23 úno 2014, 12:19

chcu aby se to jen hybalo v celym rozsahu.
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: tlak oleje NB

Příspěvekod elektron » 02 bře 2014, 21:08

Zaplik píše:chcu aby se to jen hybalo v celym rozsahu.


Caves Zaplik, odpory som vymenil podla navodov vyssie.Cievky som neprevyjal.Budik som vypral niekolko minut v ultrazvukovej vanicke s izopropylalkoholom na odstranenie vazeliny pre rychlejsiu odozvu rucicky.
V prilohe posielam realne fotky. Popripade, ak chces mozem este hodit kratke video napr. na youtube, aby si videl realnu odozvu v case, pre mna uplne dostatocnu, skoro rovnaka aku ma ukazovatel tlaku oleja v druhom aute (starsi mercedes 190 w201).

Foto 1 zohriaty motor volnobeh
Foto 2 zohriaty motor ot. cca 4T rpm
Foto 3 studeny motor volnobeh
Foto 4 zapnute zapalovanie
Přílohy
CIMG8862.JPG
CIMG8860.JPG
CIMG8859.JPG
CIMG8857.JPG
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: tlak oleje NB

Příspěvekod radep » 04 bře 2014, 22:29

Nu jak vidím... na fotce 1 může být tak 1 bar a ručička je uprostřed... na fotce 2 jsou tak 4 bary a ručka je kousek za 3/4. Takže ta nelinearita tam je hold...
Ale ta ledka je bomba :-D to chci taky :-D
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: tlak oleje NB

Příspěvekod elektron » 06 bře 2014, 23:36

Tlak oleja na volnobehu urcite nie je realne iba 1bar (konkretne na mojej miate je to min. 1,5-2 bary pri zohriatom mot. oleji)
Viem, ze budik nie je dokonale linearny, ale na beznu kontrolu mne uplne postacuje,rucicka teraz uz reaguje na zvysenie tlaku oleja vplyvom vyssich otacok,podobne ako na starsich NA-ckach ,ktore este nemali fake-ove indikatory tlaku oleja.
Tiez som chcel zachovat povodny dizajn a nepridavat dalsi externy ukazovatel tlaku oleja.
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 28 návštevníků

cron