"dupající" kotouče

"dupající" kotouče

Příspěvekod cafe-racer » 04 říj 2014, 20:56

Ahoj, dnes jsem si všiml že při lehce ostřejší jízdě začínají dost nepříjemně dupat přední kotouče. Už jsem začal připravovat prasátko na nové, ale na rovným úseku brzdy vychladly a při dalším brzdění to bylo OK... teda jen než co se zase víc ohřály a dupání bylo zpátky. Je toto normální ?
(měl jsem za to že jak se zkroutí, zůstanou zkroucené)
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: "dupající" kotouče

Příspěvekod Vavris » 05 říj 2014, 09:30

To nebude zkrouceným kotoučem, ale zapečenýma deskama. Nejsem expert na brzdy a neznám správné termíny, tak snad to napíšu dobře.

Z toho co jsem vyčet, tak na kotouči by v ideálním případě měl vzniknout několikavrstvý povlak materiálu z destiček, který zajišťuje ideální brzdný účinek - proto je hlavně u sportovních destiček nutné správné zahoření. Když pak brzdám dáváš kouř, podle intenzity brzdění a výšky teplot se pak jednotlivé vrstvy na kotouči stírají a zase znova utváří.

Tobě se mohly stát dvě věci.
1. málo zahořels/nezahořels - jakmile jsi začal pouížvat brzdy intenzivně, vrstvy se vytovřily "nepravidelně" - resp. u tebe ta spodní vrstva --> jakmile zahřeješ brzdy a "probrzdíš se" k ní, dupe to.
2. A tady pravděpodobnější možnost - po nějakém velkém brzdění až do zastavení jsi zůstal stát na brzdě a destičky se ti připekly na kotouč v místě, kde zůstaly stát, takže ti tam vznikl hrbol. Následně po ochlazení a obnovení svrchních vrstev povlaku se to trochu zamaskovalo...
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: "dupající" kotouče

Příspěvekod drgi » 05 říj 2014, 10:04

cafe-racer - ake mas kotuce, platnicky?

skus pomalsie zohrievat kotuce, ak su studene a hned im zacnes slapat na krk, nerovnomerne sa zohreju a tvaria sa ako zvlnene. ked vychladnu, vyrovnaju sa, takisto pri pomalom zohrievani sa nezvlnia.
drgi
 
Příspěvky: 14
Registrován: 09 led 2014, 09:15

Re: "dupající" kotouče

Příspěvekod Oliff » 07 říj 2014, 03:42

Mám podobnou zkušenost o které píše drgi. Při rychlém nástupu teploty se kotouč začal jevit jako lehce zvlněný, při následující jízdě jsem tedy brzdy ohříval mnohem pomaleji a problém se už neobjevil. Dá se na to uplatnit technika přibržďování špičkou levé nohy.
MX-5 NC 2,0i Revolution 7/2008, dříve Mazda MX-5 NBFL Sportive 107kW/146k 10/2002
Uživatelský avatar
Oliff
 
Příspěvky: 168
Obrázky: 8
Registrován: 01 bře 2012, 04:19
Bydliště: Karlovy Vary

Re: "dupající" kotouče

Příspěvekod cafe-racer » 07 říj 2014, 09:57

Brzdy jsou ještě od původního majitele, výrobce jsem na nich nenašel ale od pohledu lepší level (kotouče vrtané a drážkované).
Co můžu vyloučit je stání na brzdě, na to si dávám u všech aut pozor.
To postupné ohřívání mě ale zajímá, jak to mám ale hergot používat na silnici ? :idea: prostě jedu 30 km k oblíbené silnici v normálním provozu, a jak začnou zatáčky tak "jdu na věc", to bych spíš zvážil montáž míň sportovních desek.
Pravdou je že občas jsem měl pocit že auto vůbec nebrzdí, pohled na bleskově padající rafičku tachometru ale říkal něco jinýho, možná to bylo zbytečně ostrý tempo.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: "dupající" kotouče

Příspěvekod AndrewG » 07 říj 2014, 14:39

drazkovane a vrtane neznamena kvalitne, v tychto koncinach by som sa asi bal kupit auto s takymi kotucmi, kvoli setrilkom co daju vrtane kotuce z ebayu za par supiek..takze aj toto moze byt kludne problem... k tomu zahrievaniu. ja mam napr pezinsku babu 8km z domu tak jednoducho idem k nej slusne pomaly nech zohrejem auto. ked som asi kilometer od prvej zakruty tak sa postavim spickou lavej nohy na brzdu na par sekund a potom to osolim a uz idem :-)
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: "dupající" kotouče

Příspěvekod MAXsport » 07 říj 2014, 14:48

because racecar
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: "dupající" kotouče

Příspěvekod cafe-racer » 07 říj 2014, 17:10

Urcite vyzkousim, za to nic nedam. Nekde to levy kopyto stejne mit musim :)
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: "dupající" kotouče

Příspěvekod cafe-racer » 25 říj 2014, 23:59

Tak jo, máte 100% pravdu ! :shock: :shock: :shock: když jsem brzdy ohřál, bylo to úplně jiný auto.
Zkusím přes zimu nechat srovnat kotouče a vyměnit desky, takhle s tím jezdit neumím :P
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: "dupající" kotouče

Příspěvekod seatik » 26 říj 2014, 19:36

Ja bych spise zkusil kotouce postupne prohrat a pak dat brzdam zabrat. Pokud jsou ty vibrace mensi,da se to takto ještě zachranit
Jinak je to jak pisou kluci nademnou :)
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1970
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 35 návštevníků

cron