Dovolil sem si převzít a volně přeložit téma z CR.net, ohledně šíleností, které se určitě i něktěří z nás (včetně mě) dopouštímě na bezpečnosti při ukotvení pásů / sedaček na svých autech... Je to zejména pro ty, co s autem jezdí na okruh, ale rozhodně neni na škodu i pro ty, co uvažují například jen o "závodních pásech" nebo naopak jen o rámu za sedačky...
Co teda koupit?1. Začni rollbarem. Na trhu je mnoho možností jak si ho pořídit, od lokálních garage5, po anglické TR LANE, nebo dovezené z USA - Hard Dog, Black Bird Fab Worx, Boss Frog, Autopower až samozřejmě po automobilové dílny co stavý rámy pro závodní auta a není pro ně problém podle zadání udělat jak jednoduchý funkční rám za sedačky, tak včetně bočních výztuh až k přednímu sloupku viz kousmen, tak fullcage...
BBFW GT3
2. Rollbar může, ale také nemusí být s tyčí pro pásy. Každopádně pokud kupuješ rollbar, je dost na místě, koupit nebo nechat vyrobit už právě s toutu příčkou, pokud si v budoucnu nechceš rozmlátit hlavu.
3. Poletování v zatáčkách ze strany na stranu v mizernejch OEM sedačkách tě asi nebaví co? Pořádná skořepina je základ. Rozhodně doporučuju na sedačce nešetřit a jít po ověřených značkách splňující FIA nebo TUV homologace... Recaro, Sparco, Bride, Cobra, Corbeau, Status, OMP etc.. Použité se dají pořídit už i od 3000,- a pokud sou v dobrym stavu, bez žádných známek poškození nebo vyndané z bouračky neni problém sáhnout po bazarových.
4. Uchycení sedačky v mx5 může bejt trochu problém, kvůli miniaturní kabině budete neustále bojovat s místem u dveří, atd... Ale uchycovat je pomocí zip-ties opravdu neni cool řešení (Ano i tohle už sem viděl)
Na trhu pár straightfit výrobků je, viz třeba
http://clubroadster.net/vb_forum/showthread.php?t=54021 nebo univerzální držáky na
http://www.speedpro.cz/Popřípadě jít formou DIY a udělat si držáky sám. Pro někoho se svářečkou to neni žádný velký drama.
5. Tak a je na čase se připoutat. Na pásech opět není dobré šetřit. Daj se sehnat jak za 3000, tak za 12000 a je to jen na tobě nakolik chceš cool značku, podporu hans, atd.
Zásadní je šáhnout po 5 nebo 6 bodových pásech. Proč nepoužívat 4body? viz níže...
Diagram správného ukotvení vůči tělu.
Možností je spousta, dej si záležet na správném výběru. Spousta užitečnýho materiálu najdeš na stránkách schrot:
http://www.schrothracing.com/main/Engineeringhttp://www.schrothracing.com/main/MediaInstruktážní video jak upevnit pásy:
https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84838260&x-yt-ts=1422327029&v=zGcN-JAMw3c6. Opravdu si musim škrtit koule? Jo i ne! Používej jedině 5/6 bod pásy. Jedině ty tě udrží při bouračce na místě, a nenacahj tě sklouznout pod. Vyjímkou sou 4bod pásy se systémem ASM, které najdeš například u Shroth nebo TAKATA...
A jak mám ten 5/6bod uchytit? Otoč svojí právě draze zakoupenou sedačku a mrkni na díru uprostřed, tudy to protáhneš!
Při instalaci usaď sedačku plus mínus tak jak bude finálně ukotvená a udělej si značku zkrz tuto prostřední díru. Odměř směrem dozadu 10-12cm a tam bude tvoje kotvící místo.
Finále
Schroth Belt Installation Resource:
http://www.schrothracing.com/sdocs/2...structions.pdfCo mi tam chybělo a bylo připomenuto dál,
je použití HANS systému, který by měl být takřka nutností u použití pevných pásů se skořepinou, kdy jediná hlava při bouračce není nijak uchycena a při extrémním přetížení jako je čelní náraz to nemá moc šancí krční svalstvo udržet.. Proto by mělo být vcelku poviností při nákupu pásů/sedačky také helmu s podporou hans, což si trofám tvrdit, nemá skoro nikdo z nás, vzhledem k cenám začinajících na 10 tisících...
převzato z:
http://clubroadster.net/vb_forum/21-interior-sponsored-rev9-autosport/58746-safe-seat-harness-mounting-thread.html