Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod elektron » 31 srp 2016, 21:06

Tommy014 píše:No u mě to zatím neni tak aktuální protože vysipu do auta balík peněž za repasi podvozku- ramena, silace, cepy atd a nosniky:-D. Ale zajímájí mě spíš zkušenosti a názory samozřejmě s nějakou finanční stránkou. Protože o tom za rok-dva uvažuju a aspoň bych rád věděl jestli jít cestou turba nebo kompresoru. Pripadne jak je to s turbo lagem a tím že to bude napojený na VVT motor(jestli to nemá žádnej vliv tak tím líp - nejsem mechanik:-D) . Jinak na reventshop jsem koukal a moc se mi to libi :-D. Byl bys pak schopnej mi poslat SZ na kolik tě to celé vyšlo a jaké úpravy jsi dělal. Případně pak jak jsi dopadl :D :D


V galerii mam akurat aktualny projekt - nbfl motor s turbo kitom od Reventa, aj nejake foto s kompletnym postupom. Tiez mi islo v prvom rade o plynuly nabeh td04 odspodu.


notabenex píše:reventshop taky doporucuju, Matuš je clovek na svem miste, precizni prace, dodrzuje terminy akorat by mel zdrazit :)


Presne to iste si myslim aj ja. ;)
mikee19 píše:Jednoznacne reventshop.com. Ja uz mam objednany na moje NBFL 1.6.
Rudy vravel, ze chlapik v Holandksu bez problemov presiel cez emisne skusky (pouzil sporotvy cat od reventshop).

+ ak mas vazny zaujem, robibe group by ma ECU ME221. Napis Rudymu alebo mne pre viac info


Kde sa da nahliadnut k tomuto group buy?
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod evlo » 01 zář 2016, 10:26

Sice to nikomu nepomuze, ale fakt diky za ten odkaz, vubec jsem nevedel, ze takovy obchod je v EU a ty ceny jsou az trapne :)
Doted jsem mel predstavu strasneho bastleni, tak uz me turbo prijde jako docela realizovatelna vec, navic se to da dela v nekolika krocich.
Lehce uvazuji, ze bych si na zimu pronajmul garaz a sel do toho, ono co to muze realne byt? Kity, megaskvirt, tlacitko, pretesnit motor, dat tam nejaky barevnejsi vstrikovace, intercooler, olejovej chladic (to doufam, ze se nekam vleze kdyz uz tam bude chladic, IC a klima vyparnik) a trochu nadavani a basteleni, vyfuk, mozna LSD, co je stejne par tycek a diff - kdyz auto co bych na to hrani nemelo lsd. No vlastne nejhorsi asi bude ta spojka.

Jake budget turbo ma smysl TD04 nebo T28 nebo T25? Nebo uplne jine? Jaky je mezi nima realne rozdil? Bych chtel neco co nespooluje pul roku. Ale samo, chapu, ze v reamci toho, ze chci nejaky repas beznyho turba to nebude zazrak.
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Rudy » 01 zář 2016, 11:03

Píšte dotazy večer sa pokúsim odpvoedať na všetko čo pojde. Do môjho topicu uploadnem aj budget build z dielov ktoré sa dajú kúpiť bez žiadneho bastlenia (cca 1000€).

Veľa z vás sa asi viezlo v aute s kompresorom tu som dávnejšie dal porovnanie: viewtopic.php?f=4&t=3856&start=30#wrap


evlo píše:Jake budget turbo ma smysl TD04 nebo T28 nebo T25?

Musíš byť konkretnejší TD04, T25, T25 pomenúva iba rodinu/footprint nie sú to konkretne turba s danou veľkostou housigu a turbíny.




PS: ak chcete začať prestavku na turbo v Prosinci tak je najvyšší čas objednať diely.

Matus
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod vhml » 01 zář 2016, 11:14

Proč vlastně nepoužíváte koncernový turbo K03s ? Je to ze stejného objemu motoru, všude se jich válí spousta, nafoukaný to je bohatě už od 2500ot a 200koní se tam na našem objemu taky nechá vymyslet. Přijde mi to podstatně snažší než tam dát ,,turbo z liazky", řešit sekundový lagy, utrhaný spojky a propálený písty. Cíl by nikdy neměl být montáž co největšího turba, ale naopak co nejmenšího, které to nahoře je ještě schopné nějak zvládnout.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod evlo » 01 zář 2016, 13:12

Nevyznam se v tom tolik, chtel jsem proste koupit turbo ze saabu, subaru nebo nissanu atd. a nechat repasovat, takze velikost nevim, naopak si rad necham poradit, chci asi zacit s takovym stredem, stredni vykon, stredni lag, nemyslim, ze pujde koupit jety za levno nejaky mazec s variabilni geo apod. za slusny penize a jeste aby kolem nej sel koupit fakt pouzitelny kit.

Ja jsem tamty turba napsal, protoze je to nejvetsi klasika a jde na to jednoduse koupit ta cast mezi motorem a vyfukem.

Navic by tohle byl muj prvni build, takze hodne na ziskani zkusenosti, i proto je asi nesmysl zacinat s necim jako prodavaji TDR treba. Navic myslim, ze i to levne turbo pujde nejak (ALS?) roztacet, kdyz by bylo potreba.
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Tommy014 » 01 zář 2016, 14:58

A jste tu třeba někdo zkušenější schopnej sem sepsat třeba seznam potřebných a dostupných dílů v čechách? Za kit od Reventu samozřejmě tleskám protože mě strašně nadchnul a skoro si říkám že si radši postavím turbo :-D. Ale jako naprostej laik bych potřeboval něco jako soupis možných dílů, ať mám za A) lepší představu o ceně za B) lepší představu o náročnosti zástavby. Třeba ohledně lazení jednotky vůbec nemám představu a pokud bych ty díly dával dohromady sám tak ať buď nesháním něco nedostačujícího a nebo naopak něco zbytečnýho :)

jinak pro ostatní v rámci tohohle seznamu může být zajímavé http://turbomx.blogspot.cz/2014/08/mx5- ... guide.html
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod elektron » 01 zář 2016, 22:58

Plati pre NA-NB-NBFL, ceny zhruba, v euro

HW

downipe,manifold,atd.........................................................500
pouzite TD04 z imprezy/forestera/garret/BorgWarner....................150-200/500-1500
repas sada na turbo.............................................................40+
intercooler kit...................................................................330
blow off..........................................................................od cca 50+
catch can, hadice, pcv z 323 turbo...........................................od cca 70-100
IAT senzor (napr.GM)...........................................................15
coolant reroute (v pripade NA/NB,neplati pre NBFL)...................cca 50

spojka............................................................................250-1000
chladic oleja ....................................................................150
vyfuk.............................................................................450

ecu ME221/MS2,3..............................................................700+
vstrekovace (denso z rx8,bosch ev14)..................................150-400
wideband lambda (LSU4.2/4.9) s ukazovatelom (vystup 0-5v).......130-250

NAMAPOVANIE

napr. len DIY+autotune (cena sw).....................................................50+
ladenie na brzde,nastavenie volnobehu atd + meranie vykonu................od cca 200-300


MOTOR

kovane ojnice.............................................................od cca 300-400
kovane piesty.............................................................od cca 400-500
piestne kruzky............................................,,,.............cca 50+
tesnenia,gufera atd.......................................................cca 40+
sviecky.....................................................................20+

Nejake naradie, montazny material cca (zavitniky,banjo bolts,vrtaky,srauby,tesnenia atd) ..............................od cca 40-200
olej, olejovy filter, vzduchovy filter, chladiaca kvap......................................................................................60-80


BRZDY

swap z NBFL sportive (270/276mm)............................od cca 600+ (v cene zaratane nove standard/oem kotuce a platnicky)
alebo willwood a pod.....................................................1000+
pancierove brzdove hadicky.............................................120-180

Plus praca alebo vlastny cas ;) .

Doporucene dalsie kompo:

LSD (v pripade NA nutnost vymeny polosi a kardanu)
podvozok
6 kvalt
pneu semislick
coils on plugs
polyuretanove silentbloky na podvozok
prerobenie ukazovatela oleja s kontrolkou nizkeho tlaku
ukazovatel teploty oleja
prerobenie ukazovatela teploty chlad. kvapaliny resp realny ukazovatel teploty chlad. kvapaliny
odlahceny zotrvacnik
al chladic
ATI damper
nejake tie vystuhy (frame rails,butterfly atd)
rollbar
atd, atd ;)
Naposledy upravil elektron dne 04 zář 2016, 08:42, celkově upraveno 1
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Tommy014 » 02 zář 2016, 10:42

Perfektní!! Jdu se začít dělat někam seznam :-D....a hledat málo chráněnou banku :-D. Jinak jak je to s tim když bych chtěl dát turbo na oem motor? s tím že bych z něj nutně nechtěl dostat maximum ale třeba 200-220 BHP
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod elektron » 02 zář 2016, 15:39

Takisto len nezapocitas diely za motor a budes tlacit cca 0,5 baru so seriovym wastegate-om, ci ako si to myslel?
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod evlo » 03 zář 2016, 23:06

Me ten seznam prijde spis pro perfektni build, podle me, jde zacit levneji, ale nemam ty zkusenosti.
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 107 návštevníků

cron