Stránka 9 z 11

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

PříspěvekNapsal: 13 říj 2016, 10:19
od noose
Tomik_84 píše:Poprosím Rudyho, jestli by mohl osvětlit jednu věc. Nedy si dovezl bývalou KaCZabovu bílou NA s kompresorem JR M45. Nakolik je opodstatněné měnit powercard za nějakou jednotku, co mi to extra přinese? Můj laický názor z toho co jsem doposud naposlouchal od lidí co přifukovali MX pětky, tak že čím jednodušší vše je, tím víc si můžeš užívat samotnou jízdu. Navíc ty jednotky taky něco stojí, nedejbože že tam má motor s proměnlivým časováním vaček (2001+), pokud ho tam má. Ta powerkarta má nějaké limity, které stojí u M45 řešit za cenu poměrně vyšší investice do jednotky? (berme že někdo nechce launch-control a jiné vychytávky a chce jen spolehlivě jezdit s vyšším výkonem než série). Dííík Rudy.

Přidám zkušenost, mám MX5 s JR M45, palivo řešeno nastavitelnou Power kartou, plus větší vstriky, časování řešeno prostřednictvím MSD unit, která ubírá časování v závislosti na přetlaku. Celý setup funguje excelentně a jak píše Tomík, nevidím důvod přecházet na MS, výkonu je dostatek a auto se chová jako oem bez ''issues''. Spotřeba mezi 7-10l v závislosti na stylu jízdy. MS má samozřejmě větší možnost veškerého nastavení, tj člověk získá více výkonu, teoreticky sníží spotřebu a motor má vždy optimální směs a časování, nicméně s tím souvisí celkem velká náročnost v nastavení/vyladění (u PC je z principu fungování karty občas při mírném boostu zbytečně bohatá směs a tím máte nižší výkon a mírně vyssi spotřebu). Pokud chce člověk ''plug&play'', pak si myslím, ze je PC ta správná volba, pro zkušené pak MS.

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

PříspěvekNapsal: 27 říj 2016, 01:41
od Rudy
Asi som trošku opozdený však?

V zásade mám piggybacks rád, lepši štart a cruise sa ťažko dosahuje s inými možnostami a to pretože systém funguje normálne pokiaľ nie je auto v booste a ak vstreky nie su moc veľké.

Ale samothe powercards sú... no čierne skrinky pri ktorých tažko povedať čo sa tam deje, na rodiel od piggybackov kde sa da všetko nastaviť v mapách(greddy, trust, AEM), odpojiť a oblbnúť 02 spínať externé výstupy....


Fuel controller
Je niekoľko verzií od rôznych výrobcov, niektore dokážu kompenzvoať väčšie vstreky iné nie.
Tie ktoré nevedia kompenzovať iné vstreky teda nedokážu ubrať dávku paliva iba pridať. Nastáva problém, že hlavne mechanicé váhy vzduchu maju skreslené čítanie kôli zvýšenému podltlaku pred turbom/kompresorom a auto jazdí na bohatú zmes. Nehovoriac o obmedzení, že auto može mať len toľko výkonu koľko mu dovolia vstreky na ktorých ešte ako tak udrží voľnobeh za sprievodu vôňe benzínu.

Ano dá sa to kompenzovať dodatočnou kartičkou a vstrekom, ale posledný piest bude na tom skrátka čo sa týka paliva(platí pre OEM sanie).

Tie ktore palivo vedia ubrať, to robia pomocou upravenia signálu z MAF, čo prináša, ale problém, že podľa MAF sa určuje load a teda okrem skrátenia vstrekovacieho inervalu je posunuté aj časovanie, a to o koľko a kedy je ťažo predpovedatelné (ECU skáčem medzi open a closed loop na základe rôznych vstupov, navyše sa dávka paliva mení podľa teploty).

A oba systémy maju problém s 02 snímačom a neústále bojujú so stock ECU, povečšine sú však rýchlejšie, aj keď to može spôsobyť z času na čas trhanie motora alebo chvýlkovú chudobnú zms ktorá zvyšuje teplotu horenia a zniťuje životosť piestov.

Timming card
To ako je posunute časovanie nikto nevie, a je posunuté v podstate len viac a menej v niekoľkých spektrách, kedy je to už moc? Treba sa spoliehať iba na stock knock snímač ktorý hádam v najhoršom časovanie posunie, a tak jazdí veľa ludí, teda keď original ECU zasiahne do toho stiahne časovnaie až o 7° tak z auta nie je ani z ´daleka vytiahnute maxium, a znovu to ovplyvňuje spôsob horenia zmesi (carbon deposition)

Nehovoriac o jednej neznámej, a to o koľko a kedy je vôbec posunuté časovanie kôli rescalu vstrekov (viď. fuel card).



A v poslednej rade nie je možnosť žiadneho logovania, teda po skušobnej jazde sa nedá k dátam vrátit a preštudovať nastavenie. Jedinný spôsob je použiť externé budíky no pri jazde je takmer nemožné pozerat sa na otáčomer AFR, zaznamnať polohu bedalu...
V podstate v tejto dobe je to podstata ladenia.


Samozrejme je to najjednoduhšie riešenie pre niekho kto to zloží podľa manualu, pretože za každých podmienok to bude fungovať, ale nie dokonalo.
Čo pri cene týchto komponentov ktoré sa len z času na čas niekde objavia na predaj a standalone ECU ktorá vyjde o 100-200€ viac proprípade EMB, EMG, EMU, AEM ktoré su dokonca lacnejšie aj ked vzácnejšie, trošku stráca zmysel z dlhodobého pohľadu.

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

PříspěvekNapsal: 30 pro 2016, 14:03
od BorisB
Ahoj odborníci,
mám MX5ku teprve krátce (v únoru to budou 2 roky) a asi největší zklamání je pro mě fakt, že koně jsou v motoru schovaný až ve vyšších otáčkách. Svědomitě si čtu diskuse tady ale i v jiných jazycích. Stále však nemám uspokojivou odpověď na otázku, která se mi znovu a znovu vrací.

Dá se nějak posílit krouticí moment v rozsahu 1 500 až 3 500 rpm? V tomto rozsahu mi přijde, že motor jde málo za plynem.

Nehledám více špičkového výkonu, než auto dává, ale "dole" je ho málo, "nahoře" je to v pořádku.

Je kompresor to co hledám?
Díky za názory :-)

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

PříspěvekNapsal: 30 pro 2016, 17:01
od noose
BorisB píše:Ahoj odborníci,
mám MX5ku teprve krátce (v únoru to budou 2 roky) a asi největší zklamání je pro mě fakt, že koně jsou v motoru schovaný až ve vyšších otáčkách. Svědomitě si čtu diskuse tady ale i v jiných jazycích. Stále však nemám uspokojivou odpověď na otázku, která se mi znovu a znovu vrací.

Dá se nějak posílit krouticí moment v rozsahu 1 500 až 3 500 rpm? V tomto rozsahu mi přijde, že motor jde málo za plynem.

Nehledám více špičkového výkonu, než auto dává, ale "dole" je ho málo, "nahoře" je to v pořádku.

Je kompresor to co hledám?
Díky za názory :-)

ANO :)

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

PříspěvekNapsal: 30 pro 2016, 17:46
od Eddie1904
A nebo můžeš poladit předstih, čímž se ti posune krouťák do trochu nižších otáček. Výkon to sice nepřidá, ale zase je to zadarmo. :D

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

PříspěvekNapsal: 30 pro 2016, 19:33
od elektron
Alebo turbo.

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

PříspěvekNapsal: 01 led 2017, 19:08
od BorisB
Takže kompresor nebo turbo? :-D

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

PříspěvekNapsal: 01 led 2017, 19:48
od mikee19
Musis si uvedomit, ze nejde o jednoduchu upravu. A vobec nie lacnu. Takze je treba dobre pouvazovat, ci sa do toho clovek pusti.
Kazde riesenie ma svoje pre a proti. Pozri si toto:
https://www.youtube.com/watch?v=w359Y9c25dc
A k tomu aj vsetky 3 videa predtym.

+ mam pocit, ze to tu v tomto threade uz Rudy popisoval. Tak ak budes mat otazky aj po videach of MCM, napis.

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

PříspěvekNapsal: 02 led 2017, 09:15
od BorisB
Je mi jasné, že to není sadné, ale vypadá to, že odpověď pro mě je kompresor. Především proto, že hledám výkon dole a nehledám extra koně navíc oproti atmosféře :-)
Děkuji

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

PříspěvekNapsal: 02 led 2017, 12:28
od cafe-racer
Snadná a rychlá odpověď : kompresor (a udělám to taky až budu tímhle autem jezdit víc než 1000 km ročně).