kontrola stavu oleja NC 2,0

kontrola stavu oleja NC 2,0

Příspěvekod Leo29 » 18 črc 2016, 13:19

chalani čo mate MX5 NC nestretli ste sa s podobným problémom?

Daval som meniť olej. V servise naliali predpísaných cca 4,2 litra. Chvíľu som s mazdičkou jazdil skontroloval a zistil že stav je na minime. Odvtedy som dolial niečo vyše liter olej ale stav (rizka) sa nezmenil. Stále minimum. V podstate je zmáčaná len špička kontrolného stiftu. Dokopy som dal do Motora už 5,5 litra oleja. Nikde nič netečie nikde nič netratím.

Kde robím chybu?
Mazda MX5NC, 2,0,118kW, 2006, LSD, KONI+Progress, Výstuže podvozku IL Motorsport
Leo29
 
Příspěvky: 163
Registrován: 26 dub 2015, 08:43
Bydliště: Bratislava

Re: kontrola stavu oleja NC 2,0

Příspěvekod dopr » 18 črc 2016, 13:31

NCcko mi prijde jeste vrtosivejsi na kontrolu oleje nez NB :)
Moje tipy:
1. Do merky vyvrtat dulky, ve kterych olej pri mereni zustane a nesteka rychle pryc.
2. Olej merit na presne rovine. I maly sklon umi udelat z mereni nocni muru.
3. Olej merit minimalne po 20 minutach od vypnuti motoru. Nejlepe nechat stat pres noc
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3488
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: kontrola stavu oleja NC 2,0

Příspěvekod Jirka » 18 črc 2016, 18:31

Měření oleje na NC je naprosto nakkt... měl jsem stejný problém, nového oleje jsem tam nalil cca 4,5 l, protože furt měrka ukazovala minimum. Teprve až olej ztmavnul, dalo se jakš-takš změřit hladinu, ale na zadní straně měrky, ne na přední, ze které prostě nikdy nevím.

Dopre, máš svůj tip na provrtání ověřený? :-)
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 563
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: kontrola stavu oleja NC 2,0

Příspěvekod Libor » 18 črc 2016, 18:49

Já jsem si měrku oleje provrtal. Měl jsem opačný problém, měrka byla celá od oleje a vypadalo to, že je tam oleje moc. Vyvrtal jsem tam dírky, vlastně jen důlky, a zjistil jsem, že olej je přesně na max. Důlek pod max hladinou byl od oleje, důlek nad max hladinou byl prázdný, i když měrka byla od oleje zacákaná i výš.
MX-5 NCFL 2.0 PRHT
Uživatelský avatar
Libor
 
Příspěvky: 185
Obrázky: 0
Registrován: 24 črc 2015, 21:17
Bydliště: Praha-západ

Re: kontrola stavu oleja NC 2,0

Příspěvekod Jirka » 18 črc 2016, 19:06

díky, upravím si to taky tak. Zlatá corolla, tam je prostě placatý dlouhý plýšek a hladina je vidět na první dobrou...
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 563
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: kontrola stavu oleja NC 2,0

Příspěvekod Libor » 18 črc 2016, 19:58

Přikládám fotku

merka_oleje.jpg
MX-5 NCFL 2.0 PRHT
Uživatelský avatar
Libor
 
Příspěvky: 185
Obrázky: 0
Registrován: 24 črc 2015, 21:17
Bydliště: Praha-západ

Re: kontrola stavu oleja NC 2,0

Příspěvekod Leo29 » 18 črc 2016, 22:05

super ďakujem za rady skúsim to tiež
Mazda MX5NC, 2,0,118kW, 2006, LSD, KONI+Progress, Výstuže podvozku IL Motorsport
Leo29
 
Příspěvky: 163
Registrován: 26 dub 2015, 08:43
Bydliště: Bratislava

Re: kontrola stavu oleja NC 2,0

Příspěvekod cafe-racer » 19 črc 2016, 07:14

Pekne jste to vyresili [THUMBS UP SIGN] udelam to zrovna tak.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: kontrola stavu oleja NC 2,0

Příspěvekod dopr » 19 črc 2016, 08:29

Jirka: Ano, mam to jako Libor, jen mam o jeden dulek vic :) Doporucuju opravdu vyvrtat jen dulky a nedelat diry skrz merku.
Druha moznost je koupit vylepsenou merku ale 22 Euro mi prijde trochu moc http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 23bd02767#
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3488
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: kontrola stavu oleja NC 2,0

Příspěvekod vorw » 20 črc 2016, 08:26

Ahoj,

"vylepšenou" merku nedoporucuju - je to OEM merka v NC3 a je..velmi podobne k ničemu jako merka v NC1 i NC2.

Má problém s celkovým zapatlanim (problém který měl Libor).

Každý facelift se to snažil vyřešit, ale evidentně se to inženýrům ani napodruhé nepovedlo :). Osobní zkušenost z nc2&3.
2014 MX5 NC2.5 2.0 Sport-line PRHT, White Crystal Pearl, RECARO seats, Cosworth SC, GoodWin RoadsterSport full exhaust, ECU tune by TDR, Ohlins DFV, RX8 sways, IL full bracing, and more.
Uživatelský avatar
vorw
 
Příspěvky: 33
Registrován: 12 říj 2012, 14:07

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 29 návštevníků