od gb3313 » 22 dub 2017, 15:46
Několik dní řeším záhadu po výměně spojky a vás znalce bych chtěl požádat o radu. Před 10 dny vyměněna spojková lamela, přítlačák, vypínací ložisko, zaváděcí ložisko v setrvačníku, přetěsněna převodovka i zadní gufero kliky - vše standartní díly od IL Motorsport. Podle manuálu jsem do převodovky dal Valvoline GL5. Spojka odvzdušněna. Po téhle opravě jsem bez problémů dojel cca 10 km domů.
Druhý den šlo řazení znatelně hůře, ale šlo. Následující den další zhoršení, až postupně nešlo řadit vůbec. Na fóru jsem zjistil, že GL5 do převodovky nepatří (ikdyž je psán GL4 nebo GL5) a tenhle olej jsem nahradil olejem Castrol Syntrans 75W-90 GL4. Řazení při vypnutém motoru se výrazně zlepšilo, ale při běžícím motoru řadit nešlo, auto jen cuklo. Seřízení mrtvého chodu pedálu spojky beze zlepšení.
Dneska jsem rozhodil celou hydrauliku - nikde v hlavním ani v pomocným spojkovým válci nebyly žádný stopy po rzi nebo rýhách, hlavní válec při otestování podtlakem na těsnost bez problémů, vedlejší mi přišel, že šel trochu hůř do maximální polohy, ale byl taky těsný. Naplnění okruhu natlakováním přes nádobku a odvzdušněno.
Tak nevím, kde by mohl být zakopaný pes. Může být pomocný válec vadný, aniž by to bylo někde na první pohled zřetelné ? Výrobní vada přítlačáku ? Synchrony ? Fakt už nevím.
Všem předem díky za aspoň náznak, kam se ubírat dál.
Díky.
EX 2003 NBFL 1,6 81 kW
Mazda MX-5 ND 1,5 96kW 2018