j.e.n.i.k.82 píše:A tyhle a jim podobné - http://s.aliexpress.com/UJfu6J3Y - jsem zkoušel jako parkovací, ale jak studené i teplé bílé, tak modré, po kratší či delší době (řekněme jednotky týdnů až jednotky měsíců) částečně (celá jedna strana nebo jeden čip) nebo celkově umřely. Navíc, kvůli své délce nejdou použít na osvětlení RZ.
tslany píše:Z výše uvedeného vyplývá, že PnP sada je nevhodná ke zprasení světel v autě. Pokud to někdo myslí vážně - a chce to mít legislativně v pořádku, má prakticky jen dvě možnosti - koupit jiné auto nebo komplet dodělat xenony/LED v autorizáku ( )
- každý světlomet, ať už je to parabola nebo projektor ("čočka"), je stavěň na jeden typ žárovky nebo výbojky, je pro něj vyvíjen - konkrétně pro tu pozici vlákna/výboje
- projektorové světlo automaticky neznamená, že nebude házet světlo tam, kam nemá, nad tzv. "cutoff" (tj. ta linka kde se dělí tma od světla, jednoduše řečeno), jen pro srandu připojím obrázek jak takový projektor vlastně vypadá, kdyby někdo nevěděl, znovu zde platí že je zásadní umístění světelného zdroje
- světlomet je při návrhu přispůsoben svému zdroji nejenom co se jeho umístění týče, ale i také intenzitě, z toho důvodu halogenový světlomet se bude snažit svítit před auto, zatímco xenonový si může dovolit svítit i do stran, nad cutoff v případě bi-xenonů apod.
- pro dosažení co nejlepšího efektu, tj. ideálně směrovaného světla, je po světlometu požadováno aby co nejvíce poslal téměř pod cutoff (tzv. hotspot), aby dosvítil co nejvíce do dálky, naopak nežádoucí je příliš osvětlovat prostor před autem (tzv. foreground), pokud bude prostor před autem osvětlen víc než prostor v dálce tak lidský zrak bude víc příspůsoben tomuto a do dálky uvidí zase prd
- jestli pak jste někdo někdy zamyslel nad tím, jak to že jsou osvětleny všechny ty reflexní prvky které se nacházejí nad dosvitem potkávacích světel - to světlo je tam směřováno schválně, u xenonových projektorů je to z větší části díky matné čočce, u halogenů je k tomu využíváno směrování světla; co se stave v případě, že se razantně navýší tok asi vysvětlovat nemusím (zvýší se i ta část světla kterou nechceme)
- kdo se přecijen rozhodne pro plug and play řešení, měl by vzít na vědomí že netěsnící světlomet = špatný světlomet, uvidí sám po nějaké době (nebo možná že vlastně neuvidí )
- legislativně vem sklon světla a ostřik čert, řidič co dbá to kolečko umí používat zrovna tak dobře, jako to dělá automatika u xenonů, a ostřik používat nemusí - protože když zjistí že má bordel na světlech tak jej půjde umýt, protože špinavá světla = nesvítící světla, a my samozřejmě chceme aby svítila co nejlépe
Což ale asi nikdo nechce, takže teď ty reálné možnosti, seřazené od nejsnadnějšího:
- koupit žárovky tybu Osram Night Breaker Laser, pravidelně umývat světla a po nějakých nasvícených hodinách vyhodit/dát někomu do rodiny kdo si na světla nepotrpí/prostě se jich zbavit a pořídit žárovky nové (což je jediná cesta pokud má auto parabolu, tma nic jiného vymyslet nejde), 100% legální varianta
- vyměnit halogenová světla za xenonová - viz výše když bude pravidelně čistit světla a používat nastavování výšky tak to bude minimálně oslňovat proti lidem co ta světla mají rozštelované nebo PnP kitům, legální asi tak z poloviny
- vyměnit halogenové projektory za jiné, OEM halogenové projektory, s lepší distribucí světla a víc luxíkama na zdi v hotspotu - zde mohu doporučit projektory od firmy Koito, můžete je najít převážně v japonských autech, 90% legální, vše sice splňujete ale světlomet s nimi nebyl homologován
- vyměnit halogenové projektory za aftermarket projektory, do kterých lze vložit halogen (vesměs vše čína) - tady moc možností není, prakticky to jsou pouze FX.R 4.0, Q5-R H7 a různé varianty MiniH1 (s úpravou aby se tam žárovka vlezla), když si někdo pohraje s uchycením H1 žárovky tak může použít i G5-R ve verzi se šroubovnicí (nejlépe svítící halogen co jsem viděl, přesvítí i některé tovární 35W xeony), 75% legální, aftermarket projektory se z hlediska distribuce světla vyznačují lepším směrováním ale mnohdy díky tomu nedodržují určité legislativní omezení pro určité "zóny" toho světla ve výsledném obrazci (sakra člověk to má nastudovaný všechno v angličtině a potom pro to stěží hledá slova česky )
- vyměnit halogenový projektor za xenonový + dodělání xenon jednotky (OEM) - široká škála různých porjektorů, podle ceny, uchycení, velikosti a požadovaného obrazu, výbojky D6S/D8S a nebo D5S jako komplet bez další krabičky, jednotka rozhodně OEM, žádný čínský šmejd, sice dodržujeme požadavek od určité svítivosti ostřik a nivelace ale už na světlometu chybí vyražení o xenonu, takže i při použití OEM komponent je to docela o hubu
- vyměnit halogenový projektor za LED projektor s menší svítivostí - prakticky platí to co u bodu výš, jen nejsou potřeba výbojky a zástavba je snažší
- výměnit halogenový projektor za xenonový/LED o plném výkonu - tak a tohle je 100% nelegální ale člověk tím nejvíc získá, viz výše když bude pravidelně čistit světla a používat nastavování výšky tak to bude minimálně oslňovat proti lidem co ta světla mají rozštelované nebo PnP kitům
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 86 návštevníků