NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod Renee » 19 zář 2018, 10:49

To nepůjde, NA pružiny na NB tlumiče nepasují... Vyměň to celé, stejně to dřív nebo později budeš chtít udělat :D Buď NA tlumiče a pružiny nebo NB tlumiče, pružiny a uložení, a máš klid.
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod Myso109 » 19 zář 2018, 11:18

Myslim ze cenovo to bude porovnatelne. Otazka znie: dat NAckovy alebo NBckovy podvozok? Isiel by som do OEM komponentov.

Z toho co som sa docital by NBckovy mal mat vacsi priestor na pruzenie, lepsie dorazy, cize teoreticky by to malo vyhovovat mojej snahe o vyssi komfort. Niekde sa ale spominalo ze auto bude sediet vyssie?
1992 NA 1.6 85kW Brilliant Black
Uživatelský avatar
Myso109
 
Příspěvky: 131
Registrován: 07 zář 2017, 16:42
Bydliště: Trnava

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod TeeJay » 19 zář 2018, 11:41

To možná o trochu bude, ale to i s NA podvozkem, pokud vyměníš pružiny za nové, neunavené :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod Renee » 19 zář 2018, 11:48

Když se na to podíváš prostě tak že od NA do NB podvozku proběhlo 10 let nějakého vývoje, tak ten NB bude lepší, a když ne, tak minimálně nebude horší :)
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod Myso109 » 19 zář 2018, 13:19

Renee píše:Když se na to podíváš prostě tak že od NA do NB podvozku proběhlo 10 let nějakého vývoje, tak ten NB bude lepší, a když ne, tak minimálně nebude horší :)


Jo, vidim to rovnako. Len tak pre istotu, vymena ulozeni tlmicov by mala byt bez problemov. Cize odsrobovat NAckove, nasrobovat NBckove a vybavene, moze sa nahodit NBckovy podvozok, ano? Urcite nechcem robit nejake zasahy do auta typu rezanie, vrtanie...
1992 NA 1.6 85kW Brilliant Black
Uživatelský avatar
Myso109
 
Příspěvky: 131
Registrován: 07 zář 2017, 16:42
Bydliště: Trnava

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod mojžo » 19 zář 2018, 13:42

Určite užitočná info, aby si neskončil ako ja a v zúfalstve 6x rozoberal nápravu:

NEBRAŤ pružiny od Blue Print - je to defektný výrobok od nova, má tenšiu strunu a nesprávnu výšku. Auto sa s nimi správa zúfalo. Blue Print má odo mňa jeden brutálny Liebes Brief po tejto skúsenosti a podľa všetkého ich aj stiahli z obehu, ale v skladoch ešte stále sú.

Po brutálnych montážach/demontážach pokus/omyl mi vyšlo, že najlepšia náhrada za OEM pružiny sú práve pružiny Monroe.

Jazdím na kombinácii Monroe / Sachs. Jazda je príjemná, na kombinácii Monroe / Bilstein B6 je ale ešte príjemnejšia :)
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod TeeJay » 19 zář 2018, 13:45

Ano, ale u originálních pružin je potřeba tohle dělat na autě nebo si pořídit/půjčit stahovák na pružiny, protože origo pružiny na origo podvozku počítají s poměrně velkým předpětím pružiny, viz moje fotky.
(Akorát neudělej stejnou chybu jako já a dej správné pružiny na správné tlumiče a ne přední na zadní a naopak, jak jsem to udělal já - viz fotka sportive Bilsteinů. Poznáš to spolehlivě, přední pružiny jsou ty tlustší :) Pak to zase přendávat je docela opruz :D )
OEM.jpg

Bilstein.jpg


A taky si kup nové gumové části do horních uložení https://mlparts.cz/autodily/mazda/mx-5- ... tId=423895 - na NB tlumiče potřebuješ NB horní uložení.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod Renee » 19 zář 2018, 15:04

Myso109 píše:
Renee píše:Když se na to podíváš prostě tak že od NA do NB podvozku proběhlo 10 let nějakého vývoje, tak ten NB bude lepší, a když ne, tak minimálně nebude horší :)


Jo, vidim to rovnako. Len tak pre istotu, vymena ulozeni tlmicov by mala byt bez problemov. Cize odsrobovat NAckove, nasrobovat NBckove a vybavene, moze sa nahodit NBckovy podvozok, ano? Urcite nechcem robit nejake zasahy do auta typu rezanie, vrtanie...

Nevím jestli ti správně rozumím, tak takhle:
Z auta vyndáš komplet tlumič, pružinu, horní uložení.
Pokud budeš měnit za NA věci, potřebuješ jen nový tlumič a pružinu, horní uložení se dá sundat (s pomocí stahováku). Takže uložení sundáš, na nový tlumič nasadíš novou pružinu + jakékoliv příslušenství si navybíráš (dorazy, prachovku...), a nasadíš staré uložení.
Pokud budeš dávat věci z NB, potřebuješ tlumič, pružinu i horní uložení, poskládáš to a nasadíš do auta. Žádné řezání ani vrtání netřeba, co já vím. Aspoň u mě nebylo. :)
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod Myso109 » 19 zář 2018, 15:21

Super dakujem za info. Som velmi nalomeny ist komplet do toho NBckoveho podvozku. Ako uz bolo povedane vyssie, je to novsia konstrukcia, maju dlhsie drahy pruzenia, takze aj na tych nasich tankodromovych cestach by sa malo minimalizovat buchanie a prepruzenie az na dorazy. Ocakavam teda ze by som dosiahol to o co mi ide, prijemnejsiu, komfortnejsiu jazdu aj na menej kvalitnych cestach.
1992 NA 1.6 85kW Brilliant Black
Uživatelský avatar
Myso109
 
Příspěvky: 131
Registrován: 07 zář 2017, 16:42
Bydliště: Trnava

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod Blix » 19 zář 2018, 22:50

Myso109 píše:Super dakujem za info. Som velmi nalomeny ist komplet do toho NBckoveho podvozku. Ako uz bolo povedane vyssie, je to novsia konstrukcia, maju dlhsie drahy pruzenia, takze aj na tych nasich tankodromovych cestach by sa malo minimalizovat buchanie a prepruzenie az na dorazy. Ocakavam teda ze by som dosiahol to o co mi ide, prijemnejsiu, komfortnejsiu jazdu aj na menej kvalitnych cestach.


Použil jsem tyhle - https://autodilos.cz/autodily/vw/golf-iv/1.4-16v-55kw/odpruzeni-tlumeni?productId=300598&bn%5B0%5D=144&sort=price . Pokud použiješ obyčejné bílé je to pak ještě měkčí a komfortnější ale mě už se to nelíbilo (a rád dělám věci na 3x). Seřízneš na délku dle chuti a nad něj použiješ podložku vyřezanou z původních dorazů. Půjde to i bez ní ale radši jo. Pokud máš stahováky pružin tak je to jen pár hodin práce, výrazně to zlepší kopance přes větší hrboly, retardéry, koleje.

Pokud jsi už rozhodnutý měnit tlumiče i pružiny taky bych šel rovnou do NB, horní uložení ale musíš sehnat jeté neviděl jsem to nikde na prodej. Nebo rovnou všechno jeté.

Vyměň samozřejmě všechny čtyři !

Dost na komfortu mě pomohly výztuhy - framerails, sportive rozpěra, výztuha nápravice.
1991 Mazda Miata (US)
Blix
 
Příspěvky: 73
Obrázky: 1
Registrován: 14 zář 2017, 07:38
Bydliště: Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 28 návštevníků