Převodovka 5 vs 6 stupňů

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

Příspěvekod Krivak » 27 led 2019, 19:32

4.3 a 4.44 je naozaj aj za mňa ideal na nejake to dual duty auto, alebo auto čisto na zábavu. Obeda za vyššie otáčky už je pomerne značná, ale ja mám napr. 4.625 a 5q. 6q pôjde s novým motorom, na obyčajný motor je to už trochu nerozumná kombinácia. Je to otázka priorít, to auto vie s krátkym prevodom naozaj pekne páliť aj bez veľkého výkonu.

Díky ;)
Uživatelský avatar
Krivak
 
Příspěvky: 586
Registrován: 11 zář 2014, 23:03
Bydliště: Praha

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

Příspěvekod Tuleň » 27 led 2019, 21:25

To už musí být overkill :D já bych to viděl na 6q + 4.1 + lehký setrvak. To se musí dát použit i normálně.
4.3 + 6q či 4.6, to musí otáčky padat tak o 300 rpm :D
Na druhou stranu to může být sranda

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Mazda 323f 1.6
Mazda MX-5 1.6
Uživatelský avatar
Tuleň
 
Příspěvky: 181
Registrován: 01 říj 2016, 18:08
Bydliště: Valašské království

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

Příspěvekod TeeJay » 27 led 2019, 22:08

Tuleň píše:To už musí být overkill :D já bych to viděl na 6q + 4.1 + lehký setrvak. To se musí dát použit i normálně.
4.3 + 6q či 4.6, to musí otáčky padat tak o 300 rpm :D
Na druhou stranu to může být sranda

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

6q + 4.1 + lehký setrvák mám a normálně se to použít dá :)

S 4.6 by to bylo ale stále použitelné, ne že ne, ale samozřejmě zase o něco méně. Při 90 km/h série 5q s 4.1 točí cca 2767 RPM, 6q s 4.1 cca 2865 RPM, 6q s 4.6 cca 3215. To je větší rachot, ale furt v mezích běžné použitelnosti.
Viz excel (ano, i ten co jsi postnul pochází ode mě :D)
Přílohy
Gears and speed 4.6.png
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

Příspěvekod spooon » 27 led 2019, 23:02

jarka -> díky. Tak to budu o 6q taky uvažovat.

4.6 je už trochu mimo. Při dálničních 130 točit skoro 5 tisíc :-D
spooon
 
Příspěvky: 528
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

Příspěvekod Tuleň » 27 led 2019, 23:07

TeeJay - tvoje téma mi jen výběr součástek potvrdilo :D a jak psal M8. Tomu nechybí výkon, tomu chybí špéra :D
Vidíš, já jsem měl za to, že je to schéma je z miata.net, v tom případě sorry za copyright :D


Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Mazda 323f 1.6
Mazda MX-5 1.6
Uživatelský avatar
Tuleň
 
Příspěvky: 181
Registrován: 01 říj 2016, 18:08
Bydliště: Valašské království

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

Příspěvekod TeeJay » 27 led 2019, 23:22

spooon píše:jarka -> díky. Tak to budu o 6q taky uvažovat.

4.6 je už trochu mimo. Při dálničních 130 točit skoro 5 tisíc :-D

S 6.q a 4.1 je to 4140 RPM. Pro 130 km/h je třeba 4645 RPM. Těch 500 RPM už není takovej rozdíl, omezovač stále daleko :D
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

Příspěvekod jarka » 27 led 2019, 23:25

Lepší než to podtáčet :) . Bych to neviděl tak kriticky, ve vyšší rychlosti se to dobře chladí a zatěž je minimální, motor se jen převaluje. Jsem s tím jel na ring a ani to nežralo, cestou tam jen za 8,5l. Ale už kombinace 6q a 4,1 převodu je super a když se k tomu podaří lehký setrvák tak je z toho rázem jiný auto.
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

Příspěvekod Tuleň » 27 led 2019, 23:40

Při 130 možná, ale když člověk jede po té dálnici, tak mechanický tempomat chce víc. Ještě víc! A tam je každý zbytek otáček do omezovače k dobru :D

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Mazda 323f 1.6
Mazda MX-5 1.6
Uživatelský avatar
Tuleň
 
Příspěvky: 181
Registrován: 01 říj 2016, 18:08
Bydliště: Valašské království

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

Příspěvekod Renee » 28 led 2019, 09:26

spooon píše:jaký jsou vlastně k mání stálý převody? 4,1 (5q NB) 3.91 (6q NB), 4,3 (nevím u čeho) a ještě nějaký?

Pokud vím tak sériově byly 3.6 (6q NB), 3.9 (nějaká anniversary nebo sportive nebo nevím co to je za edici), 4.1 (5q NB a NAfl) a 4.3 (NA před fl)
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

Příspěvekod AndrewG » 28 led 2019, 19:13

Ako som písal na sériové auto je 4.6 určite moc aj to môže byť pomalšie.... Ja budem mat limiter blízko k 9000ot a power and od 5000ot rozumny
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 98 návštevníků

cron