Torsen nebo otevreny diff

Re: Torsen nebo otevreny diff

Příspěvekod Tomin » 04 úno 2019, 00:36

Tuleň: Co čekat od svoru? Kdyby ses ptal co nečekat, tak by se to dalo shrnout odpovědí, že žádné zázraky. Takhle to je těžký, protože je to pocitová záležitost. Je to dojem, jako by zadní kola byla říditelná a zatáčely stejně jako přední. Takový malý drift, ale s plnou přilnavostí kol. To, jak auto fantasticky zatáčí, prostě nejde vysvětli jen sportovním podvozkem, nízkou hmotností a krátkým rozvorem. V tom prostě musí být zakopán samosvor. Jenže je tu pár ALE. Aby špéra špérovala, musí se k tomu přinutit. A to jen a pouze správně nadávkovaným výkonem motoru, který musí překonat sílu která k němu putuje z asfaltu přes obě zadní kola. V opačném případě svor ochotu zatáčet ubírá. A i když se soukolí aktivně roztáčí, neznamená to že se svorný účinek vždycky dostaví. Většinu zatáček takhle projedu, aniž bych ten efekt postřehl. Buďto jsou zatáčky rychlé a jede se v nich na vyšší kvalty, kdy motor přenáší míň výkonu. A nebo naopak prudké zalamováky, kdy se to se sílou snadno přežene a zadek se už utrhne. Takže na svornost musí být i správný prostor. Nejvíc je to cítit ve městě při odbočování z ulice do ulice, nebo při rozjíždění z téčkových křižovatek. A je jedno jestli vlevo nebo vpravo. Jenže tohle je dost nebezpečný. Že v té rychlosti něco nebo někoho přehlídnu dost citelně hrozí.
Tak je vlastně otázkou, jestli je špéra lepší sluha nebo pán.
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 442
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Torsen nebo otevreny diff

Příspěvekod Renee » 04 úno 2019, 08:45

Tuleň píše:Co bych měl teda očekávat za změny při jízdě "ve stopě"?

Pod plynem to jde líp do zatáčky. A pokud se to už má urvat, je celý ten přechod takový plynulejší než s otevřeným diferákem kdy mi to přišlo celé takové kostrbaté jak šel výkon střídavě na jedno a na druhé kolo. Ale pro normální kochací jízdu prakticky bez rozdílu.
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 864
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Torsen nebo otevreny diff

Příspěvekod JohnyS » 04 úno 2019, 22:03

nemá to 100% svornost ... teda za některých aspektů i svor udělá jednu čáru gumou a když zvedneš a zatočíš kolem tak nepoznáš nic. Otočíš jedním kolem dozadu a může se točit uplně klidně stejně jako open.
Jediná jistota jak to poznáš je sundání těch poloos, ale věř že torsena by jsi při první projížďce auta poznal. Když budeš vyjíždět doprava z ulice tak ucítíš jak ti hrábne vnitřní kolo a podobně...
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 287
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: froxic a 23 návštevníků