Stránka 2 z 4

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 04 úno 2019, 00:36
od Tomin
Tuleň: Co čekat od svoru? Kdyby ses ptal co nečekat, tak by se to dalo shrnout odpovědí, že žádné zázraky. Takhle to je těžký, protože je to pocitová záležitost. Je to dojem, jako by zadní kola byla říditelná a zatáčely stejně jako přední. Takový malý drift, ale s plnou přilnavostí kol. To, jak auto fantasticky zatáčí, prostě nejde vysvětli jen sportovním podvozkem, nízkou hmotností a krátkým rozvorem. V tom prostě musí být zakopán samosvor. Jenže je tu pár ALE. Aby špéra špérovala, musí se k tomu přinutit. A to jen a pouze správně nadávkovaným výkonem motoru, který musí překonat sílu která k němu putuje z asfaltu přes obě zadní kola. V opačném případě svor ochotu zatáčet ubírá. A i když se soukolí aktivně roztáčí, neznamená to že se svorný účinek vždycky dostaví. Většinu zatáček takhle projedu, aniž bych ten efekt postřehl. Buďto jsou zatáčky rychlé a jede se v nich na vyšší kvalty, kdy motor přenáší míň výkonu. A nebo naopak prudké zalamováky, kdy se to se sílou snadno přežene a zadek se už utrhne. Takže na svornost musí být i správný prostor. Nejvíc je to cítit ve městě při odbočování z ulice do ulice, nebo při rozjíždění z téčkových křižovatek. A je jedno jestli vlevo nebo vpravo. Jenže tohle je dost nebezpečný. Že v té rychlosti něco nebo někoho přehlídnu dost citelně hrozí.
Tak je vlastně otázkou, jestli je špéra lepší sluha nebo pán.

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 04 úno 2019, 08:45
od Renee
Tuleň píše:Co bych měl teda očekávat za změny při jízdě "ve stopě"?

Pod plynem to jde líp do zatáčky. A pokud se to už má urvat, je celý ten přechod takový plynulejší než s otevřeným diferákem kdy mi to přišlo celé takové kostrbaté jak šel výkon střídavě na jedno a na druhé kolo. Ale pro normální kochací jízdu prakticky bez rozdílu.

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 04 úno 2019, 22:03
od JohnyS
nemá to 100% svornost ... teda za některých aspektů i svor udělá jednu čáru gumou a když zvedneš a zatočíš kolem tak nepoznáš nic. Otočíš jedním kolem dozadu a může se točit uplně klidně stejně jako open.
Jediná jistota jak to poznáš je sundání těch poloos, ale věř že torsena by jsi při první projížďce auta poznal. Když budeš vyjíždět doprava z ulice tak ucítíš jak ti hrábne vnitřní kolo a podobně...

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 14 dub 2019, 14:04
od whisper
Poznať sa to dá otvorením/vybratím poloosi, alebo sprav burnout; zastav, vytoč 1-tku na ~5000 a pusti spojku, ak kolesá zanechali dve čiary, máš Torsen.

Obe metódy sú spoľahlivé, kdežto na zdviháku otáčaním kolies nepoznáš nič. Skúsený vodič to cíti vo vracákoch, dáš na výjazde plyn a bez Torsenu to auto nebude chcieť akcelerovať.

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 15 dub 2019, 08:24
od TeeJay
Ono na tom zdviháku stačí lehce přibrzdit kola ruční brzdou a Torsen bude svorovat jako klasickej svor :-)

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 15 dub 2019, 09:33
od JohnyS
na zvedaku po přibrždění ručkou z principu poznáš prd, to leda že by ti brzdila jen jedna brzda. Zkus nastudovat princip samosvorného diferenciálu ;)

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 15 dub 2019, 13:12
od Robo96
burnout tiez vacsinou nic nehovori, ja mam open, semislicky k tomu a tiez robim pri rozbehu dve ciary. To uz skor v tej zakrute ak sa podari odlahcit jedno kolo natolko, ze zacne pretacat. alebo na strku jemne robit kruh a pridavat, vtedy sa vnutorne vie pretacat.

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 15 dub 2019, 14:41
od evlo
No ani to s tema zatackama neni pravda na cinskych gumach.

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 15 dub 2019, 15:45
od Tomin
Tak zatím nám to objasňování jde dobře, to nemohu říct. :D

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 15 dub 2019, 16:34
od TeeJay
To, co jsem napsal, pro Torsen platí. Torsen, aby se choval jako klasický samosvor, potřebuje aspoň trošku trakce na obou kolech. Ruční brzda k simulaci trakce stačí.
Ale kdo si není jistej ani tak, tak stačí diffu sundat zadní kryt nebo vyndat poloosu a podívat se dovnitř, popř. nějakou kamerkou kouknout dovnitř přes šroub na napouštění oleje. Byť to je dost zbytečné práce :D