Stránka 3 z 4

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 15 dub 2019, 16:42
od JohnyS
z principu diferenciálu píšeš nesmysl. Ano, diferenciál pošle točivý moment cestou nižšího odporu (na odlehčené kolo nebo to co se díky nižší adhezi proklouzlo), ale utažením obou kol nic nesimuluješ. Prostě jsi jen zatáhl brzdu, ale ten moment na obě strany zůstal stejný, takže ti tak leda půjde tíž tím kolem ve vzduchu otočit, ale z principu se nemění vůbec nic. Myslím, že si to pleteš s lamelovým diferenciálem který k sevření používá lamelovou brzdu k unašeči diferenciálu (zabrzdí vůči talíři jednu poloosu a tím ho uzamkne) nebo taky aktivní řízení podvozku kdy to přibržděním kol stěhuje moment jinam, ale v obou těchto případech se jedná o něco zcela odlišného než dosáhneš prostým zabržděním zadních kol. Zrovna tak pokud vyblokujete jen jedno zadní kolo, můžete u torsenu při vyřazení a otáčení druhým kolem zaznamenat větší odpor než u open difu, ale kdo to z nás asi pozná že? :D
Jedinou variantou, která je stoprocentní zůstává shození jedné poloosy. V opačném případě leda subjektivní pocity z řízení, i když kdo s torsenem jezdil tak to pozná hned že tam je nebo není ;)

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 15 dub 2019, 21:00
od mojžo
...ja sa iba pridám, že Tochigi Fuji Super LSD poznáte úplne ľahko - samozrejme jazdou, ale ak zdvihnete zadné koleso do vzduchu na mieste, máte tam neutrál a iba veľmi ťažko s ním otočíte, je to ono :)

Jazda s Tochigi Fuji Super LSD je samozrejme úplne super. Ale to aj s Torsenom :) A áno - na výjazdoch z T-križovatiek je to nepriestrelné zistenie. MX5 s LSD diferenciálom je o toľko lepší voz, že ak to raz zažijete, open diff by ste najradšej hodili do smetia.

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 15 dub 2019, 21:22
od gramo
JohnyS: Myslím, že to nesmysl není. Fór je v tom, že v téhle simulaci nejde točivý moment od kardanu, ale od člověka, který se snaží otáčet jedním kolem. Ten musí překonat tření od ruční brzdy (tj. dostane se do stavu, jakoby na té straně zabržděno nebylo) a dalším zvýšením síly uvede kolo a související díly v diffu do pohybu. Opačné kolo je přibržděné (stejný efekt, jakoby se pomocník snažil kolo držet na místě, jen teď máme místo pomocníka ruční brzdu), díky tomuto odporu se torsen "sevře" a síla se přenese i na druhé kolo a mělo by se otáčet stejným směrem.

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 15 dub 2019, 22:15
od JohnyS
To by jsi měl pravdu, v případě že by se torsen sevřel... jenže on se nesvírá, pracuje s třením ve šnekovém převodu. Prostě otevřený diferenciál ti nese výkon na obě kola pokud jsou na tom adhezně stejně, pokud nejsou jde to na odlehčené kolo. U torsenu máš to samé jen si k tomu připočítej tření ve šneku. To tření udělá zhruba 35-40% svornost. Takže pokud zasekneš jedno kolo a otáčíš ve vzduchu druhým tak ucítíš tak leda odpor v tom tření, ale už nemusíš poznat jestli je to odpor open difu olejem a převody a nebo odpor šneku v samosvorném diferenciálu. Celé to začíná a končí u toho že diferenciál se správně nazývá dělič točivého momentu.

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 15 dub 2019, 23:32
od spooon
JohnyS píše: i když kdo s torsenem jezdil tak to pozná hned že tam je nebo není ;)
pravdu díš!

stačí si od někoho půjčit auto s torsenem. A kdo je do toho jednou zasvěcen, tak už to vždy pozná.

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 16 dub 2019, 00:54
od Fernie
Once you'll go black... :D

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 17 dub 2019, 22:45
od harweyko
videjko sice v polstine, ale da sa z toho vysomarit :) rozobrata je prevodovka, 2 bezne diffy a stredovy Torsen z quattra po 500k km bez vymeny oleja, ako sa sprava ktory diff je ukazane od 12tej minuty

https://www.youtube.com/watch?v=XdI9dGZ9IC4

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 18 dub 2019, 16:56
od evlo
Zas me tu napisete, ze vim pycu apod., ale tak treba kdyz by to nekdo fakt resil, tak to s tema prudkejma zatackama apod. je castecne lez, na spatnych penumatikach se i s otevrenym diferenacialem urvou(?) obe kola - proste se to nezasakne a nezacne pak pri stani na plynu hrabat jen jedno kolo.

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 18 dub 2019, 17:19
od TeeJay
evlo píše:Zas me tu napisete, ze vim pycu apod., ale tak treba kdyz by to nekdo fakt resil, tak to s tema prudkejma zatackama apod. je castecne lez, na spatnych penumatikach se i s otevrenym diferenacialem urvou(?) obe kola - proste se to nezasakne a nezacne pak pri stani na plynu hrabat jen jedno kolo.

To, jestli kola urveš nebo ne není záležitost diferenciálu, resp. kola se dají utrhnout nezávisle na typu diferenciálu, byť to není vždy stejně snadné.

Re: Torsen nebo otevreny diff

PříspěvekNapsal: 18 dub 2019, 17:50
od Cores
Mel bych jednu otazecku ohledne LSD v NC 2.0. Muze se poskodit pri testu na brzdovych valcich? Ceka me stk.....Nekde jsem tu cetl ze ta moznost je.... Osobne bych rekl ze se mu nic nestane....