Stránka 1 z 1

Kat NB problém s emisemi

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2019, 08:03
od BorisB
Před cca 2 lety jsem vyměnil katalyzátor (při demontáži se ukázalo, že neobsahoval vůbec nic, prázdná trubka) za univerzální díl. Letos jsem neprošel emisemi, údajně výrobci šetří při výrobě drahými kovy.
Máte nějaké doporučení na solidní výrobek? Nechci každé 2 roky měnit kat. A stávající auto si chci nechat.
Díky :-)

Re: Kat NB problém s emisemi

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2019, 16:20
od m8rinek
Především je nutné jet na emise s opravdu hodně zahřátým vozem...

Re: Kat NB problém s emisemi

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2019, 07:35
od BorisB
m8rinek píše:Především je nutné jet na emise s opravdu hodně zahřátým vozem...

Mechanik měl auto na emisích hodinu a opravdu se snažil.....

Re: Kat NB problém s emisemi

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2019, 20:10
od spooon
"tajný" trik s alkoholem znáš? Což teda řeší jen emise a ne funkčnost katiku. Nevím, co je pro tebe prioritou....

Re: Kat NB problém s emisemi

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2019, 20:25
od vhml
Jaky se vubec dava pomer E85. Me minule tvrdil jak mam chudou smes, ale prisuzuji to koncovce vyfuku, ktera jen volne nasazena a muze si tahat vzduch.

Re: Kat NB problém s emisemi

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2019, 23:45
od spooon
na emise? Já to měl od oka půl na půl s benzínem.

Re: Kat NB problém s emisemi

PříspěvekNapsal: 31 kvě 2019, 09:08
od buteo
Ten trik s E85 mě taky aktuálně zajímá.
Prosím know-how a zkušenosti sem.

Re: Kat NB problém s emisemi

PříspěvekNapsal: 31 kvě 2019, 13:36
od spooon
Aplikoval sem to jen jednou, když sem potřeboval projít emisema u auta, pro který to byla poslední STK (Focus I). Našel sem to na netu, takže moje zkušenost je ryze praktická. Ale katík byl absolutně kaput (emisema sem na benzín neprošel o to o hodně). Tak sem vzal do zbytku benzínu E85 (poměr možná 70/30 E85/benzín, těch půl na půl bylo hodně orientační) a auto sem před emisema pořádně protáh. 20km okresek a po ohřátí stále do redline. Auto při přistavení na emise sálalo teplem ale při měření emisí naprosto v pohodě. Nutnost mít těsný výfukový systém, ostatně jako při každém meření emisí. U Mazdy sem to nepraktikoval, ale je to taky jednoduchej atmo benzín, nevidím důvod, proč by to nemělo fungovat.

Jinak škody na netěsnosti palivového systému vlivem E85 nic a ani motoru to nějak neuškodilo.

Re: Kat NB problém s emisemi

PříspěvekNapsal: 10 čer 2019, 15:05
od buteo
Tento týden jdu na emise (a STK), před dvěma roky jsem tak tak prošel, tak jsem chtěl vyzkoušet ten “tajný” trik s etanolem.
Dnes ráno jsem si našel na netu v seznamu čerpacích stanic s E85 jednu blízkou, zajel tam a místo etanolu jsem dostal informaci, že už to dáávno nevedou, to jen majitel dosud nestáhl informaci. :(
Zavolal jsem tedy přítele na telefon, mimochodem zdejšího člena, krmícího už dlouho svou Mazdu E85: prý to z pump mizí, už jedině ONO a to taky ne každá. A iniciativně mi vyhledal jedno ONO poblíž. Raději jsem tam zavolal a paní že jo, že etanol prodávají. Sláva! Probil jsem se tedy rozkopaným druhým největším městem naší drahé vlasti z jednoho konce na druhý, abych na místě zjistil, že zrovna dnes ráno přijel mechanik a stojany s Éčkem zablokoval, nebot' i tato ON0-čerpačka Brno-Popovice s E85 právě skončila. (A té paní, se kterou jsem hodinu předtím telefonoval, to zapomněli říct :lol: )
No bylo to těsně, o pár hodin, ale kvůli získání pár litrů etanolu za účelem obalamucení emisí půl republiky objíždět nemíním, asi se teda bude při měření muset v nejhorším aplikovat prastarý trik s oběživem. ;)
Tak asi tak .....

Re: Kat NB problém s emisemi

PříspěvekNapsal: 13 čer 2019, 22:07
od spooon
je pravda, že já to zkoušel tak 3 roky dozadu, a to sem bral ethanol normálně u nás na vesnici, kde už taky nějaký pátek není. A ostatní benzínky nějak nesleduju...