Stránka 1 z 1

Výměna pístních kroužků

PříspěvekNapsal: 19 srp 2019, 14:40
od Jirkasiz
Ahoj vsem,

resim jako plno lidí výměnu pístních kroužků kvuli vysoke spotrebe oleje na NB 1.6 1999. Cca 1,5l na 1000km. Motor ma najeto 250 000km. Při vyšších otáčkách modrý dým.
Výkon auta správný. Meril jsem zrychlení, ktere je po nekolika měřeních cca o 0,2s horší.
Nevim zda je to vypovídající údaj :)
Nasel jsem plno témat, ale žádné me neodpovedelo na vsechny me dotazy. Proto doplnuji.

Existují typy pístních kroužků s vlastním výbrusem.
Lze je uplatnit i zde?
Zkousel to nekdo?

Bez výbrusu predpokladam, ze nema cenu je menit.

Případně druhy dotaz, jestli nekdo nevlastní motor v dobrem stavu. Klidne i 1.8.
Pak si ale nejsem jisty, jestli nekupuji to samé a nebo jeste horší.

Za rady moc dekuji. Urcite pripadne odpovedi pomuhou i dalším miatakum.

Re: Výměna pístních kroužků

PříspěvekNapsal: 19 srp 2019, 20:30
od spooon
jen bych tě odradil (i jak sám píšeš) od blbýho nápadu měnit jen kroužky. Já to udělal, a byla to kravina. Sám sem chtěl komplet GO, ale od motoráře mi bylo řečeno, že válce maj ještě dobrý povrch, a je to zbytečné a stačí koupit jen nový kruhy. Takhle mě to sic mohlo stát o 20 tyček víc za výbrus a písty, ale měl bych motor po opravdový GO.

(motor se dělal, že lehnul na klice -> málo oleje + okruh + skvělé tovární řešení ukazatele tlaku oleje = knock knock)

Re: Výměna pístních kroužků

PříspěvekNapsal: 22 srp 2019, 22:32
od Jirkasiz
Kolik jsi mel najeto? A nerozumim jaky byl vysledek. Motor je OK nebo stale nejaky problem?

Diky za zkušenost :)

Re: Výměna pístních kroužků

PříspěvekNapsal: 23 srp 2019, 23:26
od spooon
najeto bylo asi 130 000km, ale motor měl trošku těžší život, předchozí majitel turbil (ale to sem věděl, nechci aby to vypadalo že bych ho pomlouval).

Celá situace byla, že motor sic trošku papal olej, ale jinak byl v pohodě. Pak kombinací mojí blbosti a debilního tovární řešení ukazatele tlaku oleje zaklepal na klice. Tak se dělala GO (vybrus kliky a nový ložiska) a já chtěl dělat i výbrus válců+písty ale motorář mě přemluvil, že stačí jen nový kruhy. Takže i po týto částečný GO motor stále baští olej. Což je škoda, protože za trošku větší prachy mohl být po opravdový GO, takhle je na tom jako před zaklepáním kliky.

Takže sic jezdím, motor už má namotáno dalších asi 20 000km, ale zbaští si tak 0,2-0,5l oleje na 1000km.

Re: Výměna pístních kroužků

PříspěvekNapsal: 28 srp 2019, 07:08
od Jirkasiz
Mám nájezd větší. Řekl bych, že tvoje spotřeba oleje je OK, záleží na stylu jízdy :)
Tak děkuji za zkušenost, nějak z toho vyjdu. Tak jako tak mě to vůbec netěší :D

Re: Výměna pístních kroužků

PříspěvekNapsal: 28 srp 2019, 22:42
od spooon
no já bych raději měnší spotřebu, tohle mě přijde skoro moc. Styl jízdy je takový bežný okreskování, okruh do toho nepočítám.

Nj, držím palce ;-)