Vibrace/brzdy

Vibrace/brzdy

Příspěvekod Kojot » 19 črc 2023, 12:46

Hoj, zkusim to i tady. Jdu se trochu nachytřit. NC 2007, 2.0.
Po Alpách mám pocit ze brzdy nejsou 100%. Když brzdim cca ze 100 /130 do křižovatky nebo brzdim opakovaně do zatáček z vyšši rychlosti na minimální, zdá se mi, že na kotouči je boule nebo vlna. Až v nižší rychlosti se do pedálu objeví jakoby chvilkový (0,5sec) opakovaný protitlak. Ted po vyšším zahřátí i vibrace (jako zvlněné kotouče)po celou dobu intenzivního brždění, které do včera nebyly. Ale volant se ani nehne, jen to v něm je cítit, tím pádem se držím toho, že je to předek. Auto drží směr. Nikam netáhne. Lehké brzdění nebo malé zpomalení bez vibrací... v pedálu není nic cítit, i sem se zul. Jen se autem šíří to negativní vibrování.
Dnes, Vyčištěný kotouče, desky. Zahlazeny jemné nerovnosti na deskách šmiglem. Jsou úplně rovný a v pohodě. Změřený všechny kotouče na hodinky. Vše do 0,05-0,1.mm. Žadné pumpováni do pedálu, jen drobný pocit, že se brzda vic kousne a hned povolí. Komplet brzdy jsou tam nové. Brembo, cca 3.000km. Kotouče desky. Vse chodi volně, při otačeni na heveru desky stále šusti o kotouč. Měřil jsem házivost, vejdu se na levém i pravém přednim kotouči do 0,1mm. Zvenku i zevnitř. Zadek i méně. Ale micrometrem jsem naměřil v jednom mistě o 0,15mm vic než na zbytku plochy. Může to byt ten problém.? Ale dnes už jsem to nenašel. jakoby ta boule splaskla.
Že by jedno misto bylo tvrdši matroš a míň se sjizdi? Nebo se vyboulí, když se zahřeji brzdy.? Dik za nějakou chytrou radu. Vim, že s tim jde jezdit, ale neni to ono, jen se ptám...

Včera jsem to zas měl dole, kontroloval jsem žebra, jestli nejsou prasklá, zkusil jsem i do žebrování lehce zapáčit šroubovákem, jestli se neobjeví prasklina. Nic nenalezeno.
Měřil jsem i zahřáté kotouče co nejdřív po jízdě, házivost stejná.
Čepy i táhla zkoušeny na heveru. vše pevný, tuhý. Zkoušel jsem i vyvážení kol, beze změny.
už fakt nevim po čem jít.
Přílohy
FB_IMG_1689626049140.jpg
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..
Uživatelský avatar
Kojot
 
Příspěvky: 68
Registrován: 19 lis 2013, 23:18

Re: Vibrace/brzdy

Příspěvekod Concorde » 20 črc 2023, 10:11

šel bych touto cestou

1. když byly destičky i kotouče nové, nedělalo to ?
2. jestli není viditelná žádná vada na oči ani na přístroji tak bych obětoval peníze a koupil nové destičky nebo tam dal na chvíli staré, pokud nejsou v koši.
3. když to pomůže tak víme, když ne - a myslím že nepravidelnost v brzdění v průběhu otáčení spíš značí chybu na koutouči, věnoval bych se kotoučům
4. je málo pravděpodobné že by se stejná vada stala na obou kotoučích najednou, ale nepíšeš jestli to vnímáš z jedné nebo obou stran
5. Brembo už není co bývalo, jejich destičky kupříkladu poslední dobou hrozně pískají (mám info od mého mechanika, co udělal desítky brzd a pak destičky měnil radši za jiné, bo mu lidi nadávali :-))
6. Nechal jedny kotouče nedávno stočit, protože byly pokroucené, a brzdy strašně bouchaly. Po výzkumu a dotazech okolo ty nově stočené kotouče pečlivě obrousil aby nebyly jako gramodeska od soustruhu(s nadsázkou) a vada přestala. Chci tím říct že to není asi Tvůj případ, ale u těch stočených se destičky jako by lepily ke kotouči a pak zase pouštěly a dělalo to randál - i když byly rovné. dokonalé ohlazení pomohlo hned.

těžko Ti radit, přijde mi že máš taky na NC přední brzdy z RX8 jako já tak jestli nejsi z daleka, přijeď a já Ti kotouče na chvíli půjčím a uvidíme hned :)
edit - asi nezáleží na třmenech, kotouče máme asi stejně velké všichni na NC
2007 NC 2.0 PRHT galaxy grey mica
Liberec
Uživatelský avatar
Concorde
 
Příspěvky: 64
Obrázky: 1
Registrován: 18 lis 2013, 22:43
Bydliště: Liberec

Re: Vibrace/brzdy

Příspěvekod Kojot » 21 črc 2023, 11:26

Concorde píše:šel bych touto cestou

1. když byly destičky i kotouče nové, nedělalo to ?
2. jestli není viditelná žádná vada na oči ani na přístroji tak bych obětoval peníze a koupil nové destičky nebo tam dal na chvíli staré, pokud nejsou v koši.
3. když to pomůže tak víme, když ne - a myslím že nepravidelnost v brzdění v průběhu otáčení spíš značí chybu na koutouči, věnoval bych se kotoučům
4. je málo pravděpodobné že by se stejná vada stala na obou kotoučích najednou, ale nepíšeš jestli to vnímáš z jedné nebo obou stran
5. Brembo už není co bývalo, jejich destičky kupříkladu poslední dobou hrozně pískají (mám info od mého mechanika, co udělal desítky brzd a pak destičky měnil radši za jiné, bo mu lidi nadávali :-))
6. Nechal jedny kotouče nedávno stočit, protože byly pokroucené, a brzdy strašně bouchaly. Po výzkumu a dotazech okolo ty nově stočené kotouče pečlivě obrousil aby nebyly jako gramodeska od soustruhu(s nadsázkou) a vada přestala. Chci tím říct že to není asi Tvůj případ, ale u těch stočených se destičky jako by lepily ke kotouči a pak zase pouštěly a dělalo to randál - i když byly rovné. dokonalé ohlazení pomohlo hned.

těžko Ti radit, přijde mi že máš taky na NC přední brzdy z RX8 jako já tak jestli nejsi z daleka, přijeď a já Ti kotouče na chvíli půjčím a uvidíme hned :)
edit - asi nezáleží na třmenech, kotouče máme asi stejně velké všichni na NC


1. Komplet nové nedělalo to, cca 2.500km pohoda. Posledních cca 500km to dělá, čím dál víc.
2. Brembo nepíská, desky rovný, zahlazený, to samé kotouč. Házivost jak teplý tak studený naprosto nicotná 5 stovek.. Měřeno hodinkama
3. Kotouče jsem měl dole, desky vše uplně v lati..
4. skončim u toho že jdu potupně na stočení kotoučů, vnímám totiž že to bude problém komplet, nejde to z jedné ani z druhé strany.. prostě komplet..
Brzdy jsou originál, aspon nevím že by měly být z RX8. Majitelka v D to snad takhle nechala.. :D

Díky
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..
Uživatelský avatar
Kojot
 
Příspěvky: 68
Registrován: 19 lis 2013, 23:18

Re: Vibrace/brzdy

Příspěvekod Concorde » 21 črc 2023, 17:47

ten nápad s brzdama z RX8 mi přišel když jsem viděl tu červenou barvu (a asi i tvar) - mám je úplně stejné ... ale to může být náhoda

ještě vyměň a odvzdušni brzdovou kapalinu, stojí to pár korun a máš jistotu že to je cajk

pak už nevím, taky by mě to sralo :D takže chápu jak jsi na tom.

tu myšlenku s tím, že se nějaká část kotouče vyhřeje víc a pak dělá paseku jsem taky měl ... a opravdu se může stát, že po ostřejší jízdě-brzdění, když se brzdy dostatečně neochladí, tak v té části kotouče, která je práce skrytá ve třmeni a v destičkách to chladne mnohem hůř a může se tam ta ocel nějak vyhřát a zkroutit víc. A pak si to ten materiál pamatuje a blbne to ....

tak uvidíš po stočení, to nestojí svět a mělo by to ukázat cestu, v lepší případě pomoct a mít už klid ;)
2007 NC 2.0 PRHT galaxy grey mica
Liberec
Uživatelský avatar
Concorde
 
Příspěvky: 64
Obrázky: 1
Registrován: 18 lis 2013, 22:43
Bydliště: Liberec

Re: Vibrace/brzdy

Příspěvekod spooon » 24 črc 2023, 12:36

Prostuduj dokument v příloze. Většinou se jedná o nanesený materiál z desky na kotouč. Pak by byla asi nejlepší možnost nechat kotouče stočit a jiný desky. Od bremba používám naprosto bez problému kotouče, s těma sem neměl nikdy problém(i v kombinaci s Hawk deskama). Ale desky na ostřejší jízdu nejsou nic moc.
Přílohy
brakemyths.pdf
(351.2 KiB) 162 krát
spooon
 
Příspěvky: 530
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: Vibrace/brzdy

Příspěvekod Kojot » 26 črc 2023, 10:02

spooon píše:Prostuduj dokument v příloze. Většinou se jedná o nanesený materiál z desky na kotouč. Pak by byla asi nejlepší možnost nechat kotouče stočit a jiný desky. Od bremba používám naprosto bez problému kotouče, s těma sem neměl nikdy problém(i v kombinaci s Hawk deskama). Ale desky na ostřejší jízdu nejsou nic moc.


Děkuji, tohle by mohlo potvrzovat mou domněnku o tvrdším kusu kotouče, když na hodinkách se házivost jeví jako skoro nulová. Opět mi z toho ale vychází nejjednodušší cesta líznout kotouče na soustruhu.
Je pravda že desky na sobě měly divný povlak, který jsem na starém řezném kotouči sundal pár tahy. A po testu, měření a opětovném rozebrání tam nebyl.
Auto mám zpět na kolech. O víkendu to půjde dolů.
Jen dotaz používáte jeden jistící šroub na kotouč, nebo dva? k novým kotoučům byl jeden, ale použil jsem i ten druhý z původních..
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..
Uživatelský avatar
Kojot
 
Příspěvky: 68
Registrován: 19 lis 2013, 23:18

Re: Vibrace/brzdy

Příspěvekod Kojot » 28 črc 2023, 09:37

Tak asi mám příčinu odhalenou. Najezdil jsem 300km. Levý vnitřek kotouče je cca v 1/3 modrý, takový 2cm pruh. A to proto, že jsou vymačkané díry na vodící trny/šrouby. Brzdič na tom vaklá.. Druhý ne.
Když jsem trny nacpal vazelinou a v podstatě utěsnil, zmizelo 90% všech vibrací. Už jen opět ten pocit, že se něco děje, ale nic nevibruje.
Takže budu řešit asi brzdiče, možná celý brzdy. Nevim jestli má cenu dávat ty větší? (dražší) Chtěl jsem to..? Asi jo.. :shock: :D

Navíc.. :roll:
Ale jak jsem jezdil s vyplým radiem a poslouchal začalo se mi zdát že víc a víc vrže ložislo spojky a pedál zabírá až poslední třetině dráhy dole u podlahy.
Nevim jestli to má cenu řešit :D
Každopádně ted komplet vyměněná brzdovka. A chod pedálu se nezměnil, jak spojky tak brzdy.
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..
Uživatelský avatar
Kojot
 
Příspěvky: 68
Registrován: 19 lis 2013, 23:18

Re: Vibrace/brzdy

Příspěvekod Cores » 28 črc 2023, 21:05

Letos jsem repasoval přední i zadní brzdiče. Není to drahá záležitost. Jedinej oser je výměna pístku na předku. Je tam pružina a ségrovka.Frenkit a autofren dělá repas sady. Výměna kapaliny pohoda.
Nebo si je můžeš nechat udělat: https://www.autosalon.tv/novinky/auto-p ... .sznhp.box
CNC 2.0 PRHT Stormy blue
Cores
 
Příspěvky: 233
Registrován: 22 bře 2017, 21:15

Re: Vibrace/brzdy

Příspěvekod Kojot » 04 zář 2023, 08:29

Cores píše:Letos jsem repasoval přední i zadní brzdiče. Není to drahá záležitost. Jedinej oser je výměna pístku na předku. Je tam pružina a ségrovka.Frenkit a autofren dělá repas sady. Výměna kapaliny pohoda.
Nebo si je můžeš nechat udělat: https://www.autosalon.tv/novinky/auto-p ... .sznhp.box


Hoj, dospěl jsem k názoru že udělám repas předních brzdičů. Kde je jaká pružina a kde ségrovka? Nic takového jsem nenašel.. viz fotka. Opravný sady taky nic takového neukazují. viz odkaz.
https://www.autokelly.cz/Product/SE-D4- ... 2;50598172
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..
Uživatelský avatar
Kojot
 
Příspěvky: 68
Registrován: 19 lis 2013, 23:18

Re: Vibrace/brzdy

Příspěvekod Kojot » 04 zář 2023, 08:31

Kojot píše:
Cores píše:Letos jsem repasoval přední i zadní brzdiče. Není to drahá záležitost. Jedinej oser je výměna pístku na předku. Je tam pružina a ségrovka.Frenkit a autofren dělá repas sady. Výměna kapaliny pohoda.
Nebo si je můžeš nechat udělat: https://www.autosalon.tv/novinky/auto-p ... .sznhp.box


Hoj, dospěl jsem k názoru že udělám repas předních brzdičů. Kde je jaká pružina a kde ségrovka? Nic takového jsem nenašel.. viz fotka. Opravný sady taky nic takového neukazují. viz odkaz.
https://www.autokelly.cz/Product/SE-D4- ... 2;50598172
Přílohy
Brzdiče_předek.jpg
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..
Uživatelský avatar
Kojot
 
Příspěvky: 68
Registrován: 19 lis 2013, 23:18

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 12 návštevníků

cron