Vystříkání dutin

Re: Vystříkání dutin

Příspěvekod TeeJay » 25 říj 2015, 16:40

Sice není zrovna léto, ale pořád ještě nemrzne, takže bych rád aspoň něco pro tu svou taky něco udělal.

Co a kde koupit jsem si ujasnil, tedy
Valvoline Tectyl ML spray 600 ml za 218 Kč,
Valvoline Tectyl Bodysafe (wax) spray 600 ml za 168 Kč.
Měl by tedy stačit jeden od každého, dva budou ale jistota.

Plasty v předních podbězích sundám jen pomocí těch plastových "šroubů"?

A pak mi vrtá hlavou - zrezlé mám povrchově (leč solidně) i součásti náprav a přední polovinu diferenciálu.
Obrázek

Můžu klasický postup - zbroušení, nabarvení základní antikorozní barvou a aplikování Tectyl Bodysafe - aplikovat i na nápravy a koroducíjí část diferenciálu?

Mám obavu, že bych tím mohl zalepit šrouby a pohyblivé části. Diferenciál se dost možná při jízdě i dost zahřívá, tak taky nevím, jestli je dobrý nápad něco stříkat na něj. A samozřejmě se to bude dělat blbě, ale to je vedlejší.
Ti z vás, kteří se toho nebojí, auto rozeberou a tyhle části nechávají pískovat, ale do toho bych se zatím pouštěl nerad. Prozatím (ještě před letošní zimou) bych chtěl udělat aspoň to, co se dá zvládnout doma bez rozebírání auta.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Vystříkání dutin

Příspěvekod mojžo » 25 říj 2015, 17:47

Diferenciál je taký kus železa, že je zbytočné ho nejako ošetrovať :)
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Vystříkání dutin

Příspěvekod TeeJay » 25 říj 2015, 18:05

Upřímně, já když ten svůj poprvé viděl z jámy na STK, tak jsem lekl :) takže bych s ním určitě něco rád udělal.
Obrázek
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Vystříkání dutin

Příspěvekod Jr. » 25 říj 2015, 18:59

Pokud udělat, tak rozhodně sundat, opískovat/zbrousit a pak pořádně ošetřit. V tu chvíli už musíš/měl bys udělat i siláče. V tu chvíli už musíš/měl bys i excentry. Pak ale budeš mít podvozek tipťop a hlavně bude nastavování geošky bez problémů. Takže pokud, asi spíš pořádně ;). Jinak ošetři části kastle a zbytek uděláš jindy...
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: Vystříkání dutin

Příspěvekod TeeJay » 25 říj 2015, 21:57

Jr. píše:Pokud udělat, tak rozhodně sundat, opískovat/zbrousit a pak pořádně ošetřit. V tu chvíli už musíš/měl bys udělat i siláče. V tu chvíli už musíš/měl bys i excentry. Pak ale budeš mít podvozek tipťop a hlavně bude nastavování geošky bez problémů. Takže pokud, asi spíš pořádně ;). Jinak ošetři části kastle a zbytek uděláš jindy...

Přesně takhle to udělám, udělám kastli a zbytek příští rok. Máš pravdu v tom, že polovičatý dočasný řešení je stejně zbytečný. A protože si auto plánuju nechat následujících x let, tak to asi bude stát za to :)
Siláče ale evidentně nejsou levná sranda, s excentrama to tak hrozný snad nebude, tak budu asi i rád, že to nechám být.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Vystříkání dutin

Příspěvekod Jr. » 25 říj 2015, 23:27

Pro tvé denní použití bych se zřejmě vyhnul PURům a sáhnul po sadě z ILu. Není to nejlevnější, ale je to vychvalovaný produkt.
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: Vystříkání dutin

Příspěvekod spooon » 26 říj 2015, 00:38

Proč ne pro denní použití PUR? Ptám se čistě ze zvědavosti, v čem je nevýhoda.
spooon
 
Příspěvky: 528
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: Vystříkání dutin

Příspěvekod Jr. » 26 říj 2015, 11:24

Není to z mé hlavy, ale dočteš se bambilion příspěvků o tom, že se v nich po čase vymaže vazelína, začnou povrzávat a je potřeba to celé sundat a "repasovat" (pokud neuděláš maznice). Nejsem pro přivolávání těch katastrofických scénářů, ale když plánuje člověk jezdit skrz celou zimu v té rozsolené šmakuládě, investoval bych jednou tolik do vyzkoušené sady... Klasické gumové silenty tenhle nešvar netrápí. Navíc budou podstatně pohodlnější.
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: Vystříkání dutin

Příspěvekod spooon » 26 říj 2015, 17:01

OK, dobré vědět ;)

Já naopak zas tak nestojím o pohodlné ježdění jako o přesnou stopu, takže chci někdy v budoucnu dávat co nejtvrdší PURy a jen si poznamenám, že by nebylo od věci přidělat i maznice.
spooon
 
Příspěvky: 528
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: Vystříkání dutin

Příspěvekod TeeJay » 06 lis 2015, 14:18

mojžo píše:Páni, pred touto zimou som stihol 3x NB - moje a mojich kamošov. Skúsim sa rozpísať, keď tak, pýtajte sa.

Použili sme Resistin ML vo kovovej nádobe plus technický benzín a striekali pištoľou na zmesi s kompresorom.

Rozobrali sme nasledovné:

Tapacíra z dverí
Plasty na prahoch po otvorení dverí
Zmontovali sme plastové podbehy predných blatníkov
Kufor komplet - koberec, plastový deklík ľavo, batéria napravo.

Otvorili sme motorový priestor :)

Dvere jednoducho komplet kam to šlo, sme nastriekali ten Resistin. Predtým samozrejme pozrieť či je to čisté, aby sme nezakonzervovali blato.
Po zmontovaní plastových podblatníkov sme samozrejme vyfúkali blato, špinu preč.
Resistin sme natlačili di tých otvorov, v prahoch, ktoré sú pod tou plastovou lištou keď otvoríte dvere. Najlepšie do každého a poriadne sa tam vykrúžiť s pištoľou. Musí toho byť toľko, že to tečie cez dvere aj cez tie odvetrávacie otvory zdola pod auto.
Samozrejme Restistin aj na podbehy ktoré sú pod plastovými krytmi v predných blatníkoch. Všetko všetko.
V kufri - očistiť priestor batérie a toho plastového kastlíka a poriadne to tam natlačiť. Nech je to mastné. To isté sme urobili aj v tom priestore medzi kufrom a interiérom.

Pod autom - do nosníkov - sú tam otvory, treba to tam dať.
Motorový priestor nosníky - opäť - cez otvory natlačiť čo to ide.

To je asi tak všetko. Auto potom 2-3 týždne smrdí jak cyp, ale potom to vypáchne a nie je to už vôbec cítiť.

Ešte ma napadlo, že sme mohli vytrieskať voskom komplet podlahu. Je na to od Tectyl taký sprej. Prefúknuť to komplet cez brzdové trubky, podlahu... všetko. Prípadne aj to exponované miesto v zadnom blatníku, kde tak zostáva stáť ten bordel. Veď viete kde.

Dúfam že som to nenapísal ako manták. Keď tak, pýtajte sa

mojžo píše:Opäť nastáva zima, opäť konzervácia vozidla ;)
Túto sezónu som komplet vystriekal podlahu, trubky... no proste celý spodok vozu voskom Tectyl Bodysafe Wax

Dá sa kúpiť v spreji, takže odpadá čistenie kompresora, riedenie atď atď, proste to zahodíte do koša keď je sprej prázdny. Na celé auto mi stačilo na 2 vrstvy 1,5 spreja, ale naozaj som nešetril. Po aplikovaní dvoch vrstiev mám na podvozku nepriestrelnú ochrannú vrstvu.
Naozaj som zvedavý, či to auto zhnije, pretože dutiny sú komplet vyliate voskom + teraz ešte aj spodok. No, uvidíme :)



Tak zítra mě to čeká. Má být poměrně teplo, zásoby jsou nakoupené. Ale mám pár nejasností :)
Obrázek

Rozdělím podle toho, čím se co bude dělat a nejasnosti psát hned k tomu.

Tectyl ML
  • sundat tapecy dveří a tam to nastříkat - bude to tam držet? :) a nehrozí, že bych zalepil něco na stahování okýnek a pak byl problém?
  • sundat plasty na prazích po otevření dveří a tamtudy vystříkat prahy - ve dveřích mám chromované lišty s nápisem MX-5, je to ono? Zatím nevím, jak to sundám, a až, tak doufám, že tam nějakej otvor najdu, a taky, že to bude mít kudy vytékat...
  • vystříkat nosníky pod autem - jasné
  • vystříkat nosníky v motorovém prostoru - když mám nosníky fakt špatný (v pravém díra k podběhu) a na jaře půjdou na vyvaření, je dobrý nápad je teď vystříkávat?
  • vystříkat podlahu - trošku nevím, co se tím myslí a ani jak to udělat

Tectyl Bodysafe
  • sundat plastové podběhy kol, vpředu i vzadu, a vystříkat celý prostor kolem včetně toho místa u zadního nárazníku, kde se drží bordel - v podbězích se trochu bojím, abych zase nezasral věci okolo (pružiny, nápravy, brzdy), asi to nějak zabalím do igelitu
  • vystříkat všechen plech co je ze spodu auta - tady bych zase nerad zasral ramena náprav, převodovku a tu osu, co přenáší pohon na zadek - dá se s tím sprayem snadno manipulovat, abych nemusel všechno zakrývat?
  • prostor v kufru - tady mi trochu vrtá hlavou, proč bych to dělal, do kufru voda neteče

Prosím o další rady a doporučení a klidně úplně polopaticky, nikdy jsem nic takového nedělal. Auto vypadá, že ho nikdy nikdo moc neošetřoval, ale na spodku přecejen stará vrstva něčeho je a jako zaschlej bordel to nevypadá :)
A pokud jsem na nějaké místo zapomněl, šup sem s ním.

Vidím to tak, že začnu tím, že auto zvednu na podpěry, celej spodek i podběhy odrbu kartáčem s vodou, aby to bylo čistý. Nechám uschnout.
Pak odrbu místa s povrchovou rzí kovovým kartáčem se sprayem na uvolňování rzi, nechám uschnout.
Místa, kde byla rez, bych stříknul antikorozním základem a zase nechal zaschnout.

A konečně, až to bude celý suchý, tak nejdřív vystříkám dutiny pomocí Tectyl ML a pak až povrchový části pomocí Tectyl Bodysafe.

Taky dost dobře nevím, kolik toho bude třeba kam nastříkat, aby v prazích neskončil celej spray a pak jsem nezjistil, že to jen neodtýká... :D

Díky za rady.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] a 6 návštevníků