Geometrie vozidel a vliv podložek na úpravy nastavení.Protože jsme tu původní debatu měli ustřihlou a protože se s touto otázkou setkávám při instalacích a následném servisu geometrií pořád udělal jsem takový malý souhr parametrů, které se měří a nastavují u geometrií a zároveň jaký vliv mají podložky na nastavení geometrie.
Aby to nebylo jen teoretické tlachání a protože teď v práci nemáme žádné zařízení, nevím proč to obchoďáci pořád prodávají
tak k tomu do měsíce dodám taky protokoly svého auta a jeho hodnot při různém zatížení a s různými koly. (tj naměřím auto tak jak ho mám teď na zimních, jen přehodím kola na letní a změřím auto, nastavím na moje letní hodnoty, vyměním kola za zimní a jen změřím. Tam by jsme měli vidět rozdíly při stejně nastaveném autě a kolech s rozdílým průměrem a šíří. POkud mi někdo půjčí podložky, tak k tomu udělám ještě měření bez podložek a taky měření s podložkama pro zjištění rozdílů, které dělají podložky.
K parametrům které se dají u geometrií měřit:
u zadní nápravy:
odklon
sbíhavost
u přední nápravy je toho podstatně víc:
sbíhavost
odklon
záklon
příklon
poloměr rejdu
maximální rejd
pak to ještě kombinují různé nápravy ( Superb Audi a VW mají kouzelnou s rameny, kde se měří třeba ještě S-křivka)
a podle "vybavení" geom se dá změřit predsazení jednotlivých kol, rozměry náprav aj.
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....