radep píše:riderhenry píše:Praveze ja se snazim rict, ze to logiku zadnou nema. Ty tvrdis, ze strom trevis v pretacivem smyku a v nedotacivem se mu vyhnes, ale nejak jsi nevysvetlil, proc? Jak uz jsem rikal, pri pretacivem smyku mas porad moznost auto ovladat i v tom smyku...
Jenže trefit strom v přetáčivém smyku => smrt (trefíte ho dveřmi). V nedotáčivém ho trefíš předkem => velká vrstva deformačních zón na to konstruovaných.
Krom toho pro obyčejné lidi je důležitý postup v případě smyku. Nedotáčivý smyk - dát nohu z plynu a kola se samy chytnou. V přetáčivém smyku uděláte upřímně co? Kontra volantem je jasné, ale už to je problém někdy, přidat plyn, ubrat plyn, stejný?
Navíc teorie je strašně pěkná, ale až jednou dostanete přetáčivý smyk jen tak na rovné cestě, kdy to naprosto nečekáte, tak budete překvapení jakou obrovskou rychlostí se to všechno semele. Člověk má pak prostor na jeden pohyb volantem maximálně... (navíc v této situaci nedotáčivý smyk ani nedostanete nikdy)...
Já za sebe dávám lepší pneu vždy dozadu. Ale řekl bych, že je to hlavně dáno vozy, které mám. BMW je kousavá přetáčivá potvora bez stabilizace. Vždy jde do přetáčivého smyku. Mazda se tváří neutrálně, vlastně ani nevím jak se chová (s pneu 225/35/17 to moc nejde), pro jistotu bych dal taky dozadu. Na druhou stranu, otcova fabie je strašně nedotáčivá, tam bych váhal.
willy2.0 píše:A ještě něco, to, že se zadohrab jen tak na rovině utrhne co to má bejt....No nevím, kdyby vás svezl někdo 120km/h na sněhu v M3(vůbec nehezkej pocit
Divili by jste se jak je to řiditelný a nepochybuju o tom, že Miata bude nějak horší zadokolka co se týče řízení na nezp.povrchu...Auto si kámoš rozhazoval bud doleva, nebo doprava bokem, krásně to jelo vždy za předníma kolama..
Vavris píše:Já mylsím, že ideální stav je, kdy je na všech pneu vzorek kvalitní a tím to můžem ukončit
Zpět na Kola, pneu a geometrie
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků